Φιλικό και ήμερο, το τερατάκι δεν θα προβληματίσει κανέναν στην πρώτη επαφή μαζί του. Ο κινητήρας αποδίδει ομαλά χωρίς να σε τρομάζει, δείχνοντας τα δόντια του στη μεσαία περιοχή των στροφών, ενώ έχει διάρκεια μέχρι το όριο των 9.000 σ.α.λ, όπου ο χαρακτηριστικός ήχος του δικύλινδρου κινητήρα γίνεται πραγματικά απολαυστικός . Κινούμενος στην πόλη, θα εκτιμήσεις τις μικρές διαστάσεις και το βάρος της μοτοσυκλέτας που τη βοηθούν ανάμεσα στα αυτοκίνητα, παρά το σχετικά φαρδύ τιμόνι. Ο κινητήρας θα δυσανασχετήσει με ένα ελαφρύ σκορτσάρισμα μόνο κάτω από τις 2.000 σ.α.λ, οπότε ουσιαστικά δεν αποτελεί πρόβλημα. Αυτό που ίσως δυσκολέψει στο αστικό περιβάλλον είναι το μικρό κόψιμο του τιμονιού, χαρακτηριστικό που θυμίζει τις παλαιότερες monster. Οι αναρτήσεις είναι όσο σκληρές χρειάζεται με έμφαση στη σπορ συμπεριφορά, χωρίς όμως να κουράζουν στην καθημερινή μετακίνηση. Όταν χρειαστεί να φρενάρεις θα εκπλαγείς από τη δύναμη των Brembo που σίγουρα αξίζουν τον τίτλο ¨άγκυρες¨, αφού έχουν απίστευτη δύναμη που επαρκεί για πολύ μεγαλύτερη κατηγορία. Αν μπορούσαμε να κάνουμε μια παρατήρηση, ίσως θα θέλαμε το αρχικό δυνατό δάγκωμα να ερχόταν λίγο πιο προοδευτικά. Το ABS πάντα είναι χρήσιμο, και στην 797 κάνει καλά τη δουλεία του, χωρίς να είναι ενοχλητικά παρεμβατικό. Μπορεί λοιπόν να κινείται με άνεση στην πόλη, αλλά σίγουρα αυτό δεν είναι το αγαπημένο του περιβάλλον και το συνειδητοποιείς μόλις αφήσεις πίσω σου τα αστικά τείχη και βρεθείς σε δρόμο με στροφές. Εκεί αναλαμβάνει η ιταλική παράδοση και το φιλικό τερατάκι μεταμορφώνεται σε πραγματικό τέρας. Στιβαρό και ακλόνητο σε οποιεσδήποτε συνθήκες, σε ¨μπριζώνει¨ να κινηθείς γρήγορα εκμεταλλευόμενος την άψογη συνεργασία πλαισίου-κινητήρα-αναρτήσεων. Μείναμε έκπληκτοι με τη σταθερότητά του, αφού ακόμα και σε στροφές με πολλά χλμ/ώρα έδειξε να μην δυσκολεύεται καθόλου. Χαράζεις πορεία και απλά την ακολουθεί έχοντας μάλιστα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, κάτι που οφείλεται εν μέρει και στα πολύ καλά ελαστικά με τα οποία εξοπλίζεται (Pirelli Diablo Rosso II). Η γεωμετρία του επιτρέπει εύκολες αλλαγές κατεύθυνσης και είμαστε σίγουροι ότι το μικρό Monster μπορεί να κάνει αρκετά σπορ μοντέλα, να ¨ιδρώσουν¨ ακόμη και σε μια πίστα. Το traction control απουσιάζει, αλλά ο τρόπος που αποδίδεται η δύναμη, μαζί με τα Pirelli Diablo, φροντίζουν ώστε να μην εμφανίζονται απότομα γλιστρήματα του πίσω τροχού. Στον αυτοκινητόδρομο, ο μόνος που θα σε ενοχλήσει είναι ο αέρας, μιας και πρόκειται για γυμνή μοτοσυκλέτα. Παρ΄όλα αυτά, μέχρι τα 150χλμ/ώρα κινείται αβίαστα, ενώ αν επιμείνεις θα δεις μέχρι και 210 χλμ/ώρα στο ψηφιακό κοντέρ. Για το τέλος αφήσαμε το θέμα της κατανάλωσης, όπου κατά τη διάρκεια της δοκιμής, είδαμε μέση τιμή 5.5 λτ/100 χλμ.