Η δοκιμή του Kymco AK 550

    Οδηγώντας: Aριστες εντυπώσεις

    Πολλοί αναβάτες επιλέγουν την κατηγορία των mega scooter, καθώς συνδυάζει την άνεση με την σπορ συμπεριφορά. Η Kymco αφουγκράστηκε αυτούς που ζητούσαν να παρουσιάσει κάτι ξεχωριστό και κάπως έτσι βρισκόμαστε σήμερα πάνω στη σέλα του ΑΚ 550. Παρεμπιπτόντως είναι άνετη και δεν κουράζει σε πολύωρη παραμονή, ενώ διαθέτει και ρυθμιζόμενο μαξιλαράκι για να φτιάξει ο καθείς την ιδανική γι αυτόν θέση. Φαρδύ τιμόνι με λογότυπο ΑΚ, πάτωμα με κλίση 45 μοίρες που δίνει τη δυνατότητα και για μια πιο τουριστική και ξεκούραστη θέση οδήγησης και  χαμηλό κέντρο βάρους. Ο ψηφιακός πίνακας με τις 3 οθόνες μοιάζει με cockpit αεροπλάνου αλλά οι ενδείξεις είναι δυσδιάκριτες στο φως του ηλίου και δεν βγάζεις εύκολα άκρη.

    Ένας κεντρικός διακόπτης δίνει πρόσβαση στο χώρο αποσκευών κάτω από τη σέλα, την τάπα του ρεζερβουάρ καθώς και την εκκίνηση του κινητήρα αφού το κλειδί βρίσκεται στην τσέπη, ελέω keyless system. Ποιος είπε ότι το σπορ δεν συμβαδίζει με την πολυτέλεια; Τον ήχο από την εξάτμιση μόνο διακριτικό δεν τον λες, και χρειάστηκε να αλλαχτούν 64 συστήματα εξατμίσεων μέχρι να καταλήξουν στο συγκεκριμένο, που ακούγεται σαν V2. Είπατε τίποτα;  Οδηγικά, το ΑΚ 550 αφήνει άριστες εντυπώσεις από την πρώτη κιόλας επαφή μαζί του. Στις χαμηλές πτήσεις μέσα στην πόλη είναι φιλικό, η σκληρότητα της ανάρτησης είναι τόσο-όσο ώστε να μην ενοχλεί και το συνολικό βάρος των 230 κιλών δεν προβληματίζει στους ελιγμούς και τις αλλαγές κατευθύνσεων. Μόνο οι καθρέπτες, που προεξέχουν έξω από το σώμα του scooter, χρειάζονται προσοχή στην κίνηση ανάμεσα στα αυτοκίνητα. 

    Η ροπή του κινητήρα είναι απολαυστική και από τη στιγμή που θα εμπιστευτείς το καλοζυγισμένο πλαίσιο, θα σε ανταμείψει με γενναίες επιταχύνσεις και απολαυστική συμπεριφορά σε ανοιχτά και κλειστά στριφτερά κομμάτια. Εκεί μπαίνουν στο παιχνίδι και οι καλορυθμισμένες αναρτήσεις που από την μια απορροφούν τους κραδασμούς σε περάσματα πάνω από λακκούβες και ανωμαλίες του οδοστρώματος μεταφέροντας άνεση, από την άλλη προσφέρουν σταθερότητα και πρόσφυση σε κάθε περίσταση, συνεισφέροντας στην ομοιογένεια του συνόλου. Τα φρένα είναι αρκετά δυνατά και επιβραδύνουν πειστικά το μεγάλο scooter. Έχουν προοδευτική αίσθηση και δεν γίνονται απότομα, ενώ το ABS λειτουργεί άψογα, χωρίς να παρεμβαίνει άσκοπα. Ένα mega scooter έχει φτιαχτεί για να μπορεί να καλύψει εκτός των άλλων και μακρινές αποστάσεις. Στον ανοιχτό δρόμο η ποιότητα κύλισης του ΑΚ 550 είναι κορυφαία, απόρροια του νέου αλουμινένιου πλαισίου, που δεν μεταφέρει κραδασμούς και ταλαντώσεις στον οδηγό. Ο κινητήρας αρέσκεται να δουλεύει ψηλά και η δύναμη του, επαρκεί για άνετες προσπεράσεις στον αυτοκινητόδρομο, εκεί όπου παραμένει ακλόνητο μέχρι την τελική των 175+ χιλιομέτρων / ώρα. Τα πρώτα 50 έρχονται σε 2,6 δεύτερα με την διαδικασία 0-100 να ολοκληρώνεται σε 6,7 δευτερόλεπτα.  Ο χρόνος για τις ρεπρίζ 50-100 είναι 4,3 δεύτερα.

    Η μέση κατανάλωση άγγιξε τα 5,3 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Αυτό μεταφράζεται σε αυτονομία περίπου280 χιλιομέτρων για κάθε γέμισμα του 15λιτρου ρεζερβουάρ. Το ΑΚ φαίνεται να μπαίνει με το δεξί στην κατηγορία των scooter μεγάλου κυβισμού, παρουσιάζοντας μια εξαιρετική πρόταση.

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

    • STAMOS

      Λοιπόν κατά σύμπτωση έχω καβαλήσει όλα αυτά τα scooter που αναφέρετε. Ξεκαθαρίζω πρώτα πρώτα ότι αρέσει στον καθένα. Πάμε λοιπόν. Βίντεο συγκριτικό Τ ΜΑΧ 560 VS AK 550.Στο Mode το ΑΚ έχει το αργό τα 46 άλογα και τα βλέπεις δίπλα. Μόλις μπει το spor μην μπει κανένας στη διαδικασία σύγκρισης. Παλαιοτερα είχα το tmax 500. Πραγματικά 160χλμ.Τmax 530 163.TMax 560 171.ak 177.bmv 650 ο κινητήρας είναι loncin και όχι kymko. Για το forza δεν ξέρω δεν μιλάω. Οδηγώ λοιπόν μια φορά το aprilia 850 όπου στο ποτάμι σώνει και καλά ένα 560 να βρεθεί μπροστά.Εβαλα γελια γιατι κάποιοι πραγματικά δεν γνωρίζουν! Όλα τα κοντέρ έχουν απώλεια, αυτό το ξέρετε όλοι. Τρεις καινοτομίες υπήρχαν αυτή την δεκαετία στους κινητηρες:kymko με τους G5 κινητηρες(είχα το gti 300) το 400 και το ak550, γνώρισμα τους ή διαφορά αποδοσης από όλα τα άλλα. Beverly 350 με ξηρό Κάρτερ και πολύδισκο πίσω σχεδόν 34 άλογα (το έχω σαν δευτερο) και τέλος η honda με τα dct. Όλες οι άλλες έχουν μείνει πίσω και απλώς υπερκυβιζουν. Η yamaha πρωτοπορησε το 2001 και έκτοτε στο θέμα κινητηρα παίζει στα ίδια.Τελος αυτά τα μηχανάκια εάν δεν είχαν αυτές τις προδιαγραφές euro 3-4-5 και θα μας πάνε σε λίγο 7 και 8 θα είχαν άλλες επιδόσεις. Ξαναγράφω και πάλι ότι καλύτερο είναι αυτό που αρέσει στον καθένα. Μια φώτο από τα παλιά.

        1
    • Σπύρος

      Το έκανα test drive πριν από ένα μήνα. 1. Οι καθρέπτες του είναι πολύ μακριά και ώσπου να εστιάσεις τρως πολύτιμα δευτερόλεπτα. 2. Τα όργανα μικρά και δυσδιάκριτα. Μόνο ταχύτητα μπορείς να δείς άμεσα, τα υπόλοιπα στοιχεία που λένε είναι για τα πανηγύρια η ορατότητα. Αν προσπαθήσεις να δείς τις πληροφορίες χάνεις το δρόμο. Δε συζητάμε να πέφτει κι ο ήλιος πάνω.3. Η σέλα, στο μπροστινό της μέρος κάνει γωνίες και σε κόβει όταν κατεβάσεις τα πόδια στο φανάρι. Κατά τα άλλα για σκουτεράδες είναι μιά χαρά και απο τράβηγμα και από φρένα και από χώρους.

        4
    • Νικολας

      Μπορει να μας διαφωτισει καποιος ποσες εκδοσεις ak550 εχουν βγει και τι διαφορες υπαρχουν μεταξυ τους? Βλεπω για παραδειγμα αγγελίες για ak 2017,2018,2019,2020. Υπαρχουν υοσθαστικες διαφορες?

       
    • pan

      Άσε μας ρε fanouri !! Το ΑΚ σε πείραξε?? το Τ-μαχ που κοστίζει 3000€ παραπάνω και που και εκείνο δεν περνάει τα 162 - 164 η πραγματική του τελική δεν σε πειράζει !!! Όσο για το bmw και αυτό από κάτω Kymco είναι και εξάλλου είναι και 100 cc παραπάνω άσε που είναι ακριβό όπως και το Τ-μαχ !!! μην το αγοράζεις αν δε σου κάνει!! Ήθελες κάτι να πεις και συ !!

        35
    • fanourios

      δηλωσατε 176 χλμ τελικης ταχυτητας.. σαφως εννοειται αυτα που βλεπετε στο κοντερ του AK.. η πραγματικη του τελικη γνωριζετε ποια ειναι??? βαση το οποιον δοκιμων εχουν γινει και αναρτηθει σε σαιτ.. μετα βιας ακουμπαει τα 162χλμ πραγματικης τελικης...!! νομιζω οτι τελικα δεν ειναι και τοσο τουρινγκ που διαρκως ονομαζεται.. επισης κανενα απο τα περιοδικα της ελλαδας δεν αναφερει την ιπποδυναμη που φτανει στον τροχο του AK και εννοω την πραγματικη.. 46 47 αλογα καποια σαιτ εξωτερικου λενε.. αν ειναι εφικτο θα παρακαλουσα θερμα να απαντησετε σε ολα μου τα ερωτηματα... ημουν ετοιμος να αγορασω ΑΚ ... ειμαι υποψηφιος αγοραστης μεγκα σκουτερ σπορτ.. και τεινω προς αγορα του bmw c 650 sport highline.. ειναι πολυ πιο κοντα σε αυτα που δηλωνει η bmw.. και σε ιπποδηναμη.. οσο για την τελικη 180 με περιοριστη ταχυτητας!! ευχαριστω εκ τον προτερων..

        7