Πολλοί είναι αυτοί που ενδιαφέρονται για την αγορά ενός scooter, ωστόσο προβληματίζονται, ποιά πρέπει να είναι τα κριτήρια, τα οποία θα πρέπει να αναλύσουν στο μυαλό τους και ποιο είναι το σημαντικότερο, προκειμένου να προβούν στη σωστή επιλογή.
Αλλοι επικεντρώνονται στην άνεση που μπορεί να τους παρέχει το scooter, άλλοι πάλι στρέφουν την προσοχή τους στον κινητήρα, τα γκάζια, όπως τα αναφέρουν οι λάτρεις των δύο τροχών , ενώ υπάρχει και μια μεγάλη κατηγορία ανθρώπων που όχι άδικα, θέλουν το δίκυκλο τους να έχει όσο το δυνατόν λιγότερη κατανάλωση καυσίμου. Όλα είναι θεμιτά, ωστόσο η κάθε κατηγορία έχει τα δικά της προτερήματα αλλά και τα δικά της ελαττώματα, για αυτό και θα τα αναλύσουμε παρακάτω.
Η άνεση είναι ένα πολύ σημαντικό προτέρημα, που αναζητά ο κάθε αναβάτης, ο οποίος περνάει πολλές ώρες επάνω στο δίκυκλο του. Η θέση οδήγησης, οι αναρτήσεις, το βάρος του scooter, το μέγεθος των τροχών, είναι από τους πιο σημαντικούς πυλώνες, έτσι ώστε τα χιλιόμετρα να γίνονται αβίαστα και χωρίς να προκαλούν κόπο στον αναβάτη. Ένα μεγαλύτερο scooter έχει περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους και είναι πιο άνετο για αναβάτη και συνεπιβάτη. Από την άλλη μεριά, ένα μικρό scooter είναι πιο ευέλικτο και χρηστικό στις καθημερινές συνθήκες οδήγησης.
Ένα δεύτερο κριτήριο είναι ο κυβισμός. Όσοι προτιμούν τα scooter μεγάλου κυβισμού έχουν τη δυνατότητα να κινούνται με μεγαλύτερη ταχύτητα και άνεση, τόσο εντός όσο και εκτός πόλης, καθώς τα περίσσια κυβικά επιτρέπουν βόλτες και εκδρομές . Από την άλλη μεριά, μικρότερα κυβικά σημαίνουν μικρότερο κόστος συντήρησης και λιγότερα έξοδα. Ωστόσο πριν κάνουν οποιαδήποτε κίνηση θα πρέπει να σκεφτούν το κόστος αγοράς του scooter αλλά και την κατανάλωση καυσίμου που θα είναι μεγαλύτερα, από ένα μικρότερων κυβικών, κάτι που σημαίνει περισσότερες επισκέψεις στο βενζινάδικό.
Τρίτο κριτήριο αγοράς είναι η κατανάλωση. Δεν είναι τυχαίο, πως όλες οι εταιρείες προσπαθούν μέσω ερευνών να ανακαλύψουν και να προσφέρουν στο κοινό, κινητήρες που να καταναλώνουν όσο το δυνατόν λιγότερο καύσιμο. Ο κόσμος φαίνεται πως εκτιμά τις προσπάθειες αυτές, ενώ ταυτόχρονα σκεφτόμενος και την τσέπη του μπαίνει στη διαδικασία να αποκτήσει ένα τέτοιο scooter, που θα του αποφέρει τα λιγότερα δυνατά έξοδα, παραμερίζοντας ωστόσο το γεγονός ότι τα μικρότερα κυβικά θα του δώσουν μία παραπάνω δυσκολία στη μετακίνηση και οι ανέσεις που θα λείπουν μια παραπάνω δόση κούρασης στο σώμα.
Εσείς με πιο σκεπτικό θα επιλέγατε το δικό σας scooter; Ποιο κριτήριο καθορίζει τις επιλογές σας;
Είμαι κάτοχος του Beverly της Piaggio ( 2007- 2012 με τον 250 κινητήρα και από το 2012 μέχρι και τώρα με το 350), γενικότερα μόνο καλά λόγια έχω να πω μιας και κανένα από τα δύο δεν μου έβγαλε κάποιο πρόβλημα, ζημία ή βλάβη! Το αρνητικό και στα δύο είναι η πίσω ανάρτηση η οποία είναι κάπως απότομη και τερματίζει εύκολα! Από εκεί και πέρα πλέον για το 350 με βολεύει στο σύνολο του διότι και μαζεμένες διαστάσεις έχει και καλούς χώρους ακόμη και 2 άτομα όπως επίσης πολύ δυνατό σε επιδόσεις και σε ρυθμούς ταξιδιού με ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση ( με 110 στο κοντέρ καίει λιγότερο από 4 λίτρα / 100 χλμ) στην πόλη από 4,5 μέχρι 5,5 , ανάλογα το γκάζι.. Γενικά πολύ καλή συμπεριφορά και πραγματικά φρενάρες , ( έχω την έκδοση με ABS και ASR) τα οποία για την κυρίως αστική μετακίνηση και κυρίως στους άθλιους δρόμους της Θεσσαλονίκης και τα δυο είναι απαραίτητα και χρήσιμα! Και όσο για το μοτέρ είναι πάρα πολύ δυνατό 33.3 άλογα, πάει σφαίρα παντού ακόμη και με 2 επάνω!! Ο μόνος λόγος που θα το άλλαζα θα ήταν για να πάρω κάτι λίγο πιο ξαπλωτό , να τεντώνω λίγο τα πόδια μου, διότι στο Beverly και σε όλα της ίδιας κατηγορίας δεν έχεις χώρο να τα απλώσεις και κάθεσαι αρκετά όρθιος!!
Είμαι κάτοχος του Beverly της Piaggio ( 2007- 2012 με τον 250 κινητήρα και από το 2012 μέχρι και τώρα με το 350), γενικότερα μόνο καλά λόγια έχω να πω μιας και κανένα από τα δύο δεν μου έβγαλε κάποιο πρόβλημα, ζημία ή βλάβη! Το αρνητικό και στα δύο είναι η πίσω ανάρτηση η οποία είναι κάπως απότομη και τερματίζει εύκολα! Από εκεί και πέρα πλέον για το 350 με βολεύει στο σύνολο του διότι και μαζεμένες διαστάσεις έχει και καλούς χώρους ακόμη και 2 άτομα όπως επίσης πολύ δυνατό σε επιδόσεις και σε ρυθμούς ταξιδιού με ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση ( με 110 στο κοντέρ καίει λιγότερο από 4 λίτρα / 100 χλμ) στην πόλη από 4,5 μέχρι 5,5 , ανάλογα το γκάζι.. Γενικά πολύ καλή συμπεριφορά και πραγματικά φρενάρες , ( έχω την έκδοση με ABS και ASR) τα οποία για την κυρίως αστική μετακίνηση και κυρίως στους άθλιους δρόμους της Θεσσαλονίκης και τα δυο είναι απαραίτητα και χρήσιμα! Και όσο για το μοτέρ είναι πάρα πολύ δυνατό 33.3 άλογα, πάει σφαίρα παντού ακόμη και με 2 επάνω!! Ο μόνος λόγος που θα το άλλαζα θα ήταν για να πάρω κάτι λίγο πιο ξαπλωτό , να τεντώνω λίγο τα πόδια μου, διότι στο Beverly και σε όλα της ίδιας κατηγορίας δεν έχεις χώρο να τα απλώσεις και κάθεσαι αρκετά όρθιος!!