Η δοκιμή του νέου Yamaha X-Max 300

Η δοκιμή του νέου Yamaha X-Max 300

Οδηγώντας: Welcome on board!

Αυτή είναι η φράση, που βλέπεις στην ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων όταν γυρνάς το διακόπτη στη θέση ignition. Πατώντας το κουμπί της μίζας ο κινητήρας τίθεται σε λειτουργία παράγοντας στρωτό και χωρίς περίεργους θορύβους ήχο. Ανοίγοντας το γκάζι παρατηρείς ότι ο κινητήρας είναι θετικός από τις χαμηλές στροφές και το XMAX επιταχύνει γραμμικά. Μπορεί να μην είναι ο βασιλιάς των φαναριών λόγω της μετάδοσης που είναι ποιοτική αλλά μακριά, όμως τα 100χλμ/ώρα έρχονται αρκετά γρήγορα. Το δυνατό του σημείο είναι να κρατά με άνεση ταχύτητες 100- 120χλμ/ώρα, αφού συνεχίζει να δίνει το αίσθημα της επιτάχυνσης ακόμα και κοντά στα 150χλμ/ώρα που δείχνει το κοντέρ όταν το πιέσεις. 

Ο κινητήρας παραμένει αθόρυβος σε όλες τις ταχύτητες και εσύ απολαμβάνεις τη διαδρομή με την ποιοτική αίσθηση που αποπνέει το σύνολο. Στην κίνηση της πόλης, οι διαστάσεις του δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση πρόβλημα και χάρη στο σωστό ζύγισμα, το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού και τους όμορφους καθρέπτες που δεν εξέχουν χωρίς λόγο, το XMAX αποδεικνύεται ιδανικός σύντροφος στην καθημερινή μετακίνηση. Αν έπρεπε να βρούμε ένα μειονέκτημα αυτό θα ήταν η αίσθηση και το αρχικό δάγκωμα του μπροστινού φρένου. Στην αρχή της διαδρομής δεν  αποδίδει όπως θα θέλαμε, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι του λείπει η δύναμη. Απλώς χρειάζεται λίγο περισσότερη πίεση στη μανέτα που συνηθίζεται, χωρίς εν τέλει να αποτελεί πρόβλημα. Η λειτουργία του ABS είναι υποδειγματική, αφού είναι αρκετά διακριτικό και παρεμβαίνει μόνο όταν χρειαστεί. 

Οι αναρτήσεις αποσβένουν ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και  το μεγάλο πιρούνι τύπου μοτοσυκλέτας δικαιολογεί το λόγο ύπαρξης του, όταν βρεθείς σε δρόμο με στροφές. Εκεί συνεργάζεται άψογα με το στιβαρό πλαίσιο και το XMAX είναι απόλυτα σταθερό, ακόμα και σε μεγάλες ταχύτητες, θυμίζοντας συμπεριφορά μοτοσυκλέτας. Σε δρόμο με καλή άσφαλτο, το μόνο που θα σε περιορίζει είναι ο ήχος του σταντ, που ξύνει το οδόστρωμα.