Το φυσικό περιβάλλον το XMAX 300 δεν είναι άλλο από το κέντρο της πόλης και εκεί ξεδιπλώνει τις αρετές του. Το χαμηλό και σωστά κατανεμημένο βάρος σε συνδυασμό με το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού και τις μαζεμένες διαστάσεις είναι τα συστατικά για κορυφαία ευελιξία για να κερδίζεις χρόνο σε κάθε διαδρομή.
Ο κινητήρας χαρακτηρίζεται από στρωτή και γραμμική λειτουργίας χωρίς ίχνος κραδασμών, ενώ συνεργάζεται αρμονικά με την καλορυθμισμένη μετάδοση, που σου επιτρέπει να ελέγχεις με ακρίβεια την ταχύτητα του scooter μέσα στην πυκνή κίνηση. Ταυτόχρονα, με 0-100 στα 9,7 δευτερόλεπτα είναι ένα από τα γρηγορότερα 300άρια της αγοράς για να εκτοξεύεσαι από φανάρι σε φανάρι, ενώ αν αποφασίσεις να ανακαλύψεις την τουριστική πλευρά του μπορείς να διατηρείς με άνεση ταχύτητες κοντά στα 120 χλμ. / ώρα έχοντας επιπλέον αποθέματα δύναμης όταν χρειαστεί.
Η ζελατίνα προσφέρει πολύ καλή κάλυψη από τον αέρα και ιδιαίτερα στην πάνω θέση, αλλά αν είσαι έως 1,70 έρχεται στο ύψος των ματιών και «κόβει» το οπτικό σου πεδίο. Απολαμβάνεις υψηλή ποιότητα κύλισης και μπορείς να απλώσεις τα πόδια στο κεκλιμένο πάτωμα, να ακουμπήσεις στην «πλάτη» της σέλας ώστε να ταξιδέψεις ξεκούραστα, με άνεση και αρχοντιά.
Οι επιρροές από το TMAX δεν περιορίζονται μόνο στο κομμάτι της εμφάνισης, αλλά προχωρούν και σε οδηγικό επίπεδο. Όταν ο ρυθμός ανέβει σου εμπνέει εμπιστοσύνη και σε προκαλεί να ανακαλύψεις τα όριά του. Στρίβει παραμένοντας βιδωμένο στην τροχιά του σαν διαβήτης και σύντομα θα βρεθείς να ξύνεις στην άσφαλτο το κεντρικό σταντ. Το traction control επεμβαίνει μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητο και το κάνει τόσο διακριτικά που αν δεν αναβόσβηνε η αντίστοιχη ένδειξη στην οθόνη, δύσκολα αντιλαμβάνεσαι τη λειτουργία του.
Οι αναρτήσεις είναι ρυθμισμένες προς το σκληρό, αλλά μόνο αν πέσεις με μεγάλη ταχύτητα σε κάποια έντονη εγκάρσια ανωμαλία θα γίνει αισθητό. Κατά τα άλλα προσφέρουν σαφή πληροφόρηση τόσο σε ανοιχτά, όσο και σε πιο «σφικτά» κομμάτια φροντίζοντας ταυτόχρονα για την άνεσή σου.
Τα φρένα χαρακτηρίζονται από προοδευτικότητα αν και θα θέλαμε λίγο πιο έντονο αρχικό δάγκωμα από το μπροστινό. Θέλουν αρκετή πίεση στις μανέτες προκειμένου να δείξουν τη δύναμή τους και να ακινητοποιήσουν το XMAX σε 46,7 μέτρα από τα 100χλμ. / ώρα με το ABS στον πίσω τροχό να είναι σχετικά ευαίσθητο.