Αφού ο αερόσακος λειτουργεί τόσο καλά στους αγώνες, γιατί να μην γίνει υποχρεωτικός και στον καθημερινό εξοπλισμό;

Υποχρεωτικός ο αερόσακος στον καθημερινό εξοπλισμό;

Πρέπει να καθιερωθεί η ενσωμάτωση συστημάτων αερόσακου στον προστατευτικό εξοπλισμό του καθημερινού αναβάτη, όπως μπουφάν και ολόσωμες φόρμες; Συμφωνείτε;

Η εξέλιξη στον προστατευτικό εξοπλισμό των αναβατών είναι σημαντική, τα τελευταία χρόνια. Εκτός από τα νέα υλικά και την μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων όπως μπουφάν και ολόσωμες φόρμες, νέες τεχνολογίες έχουν κάνει την εμφάνισή τους, με πιο σημαντική αλλά και εντυπωσιακή τον αερόσακο.
Πράγματι, τα τελευταία χρόνια, μπουφάν αλλά και ολόσωμες στολές με αερόσακο έχουν δηλώσει το «παρών» στην γκάμα των εταιρειών εξοπλισμού. Στους αγώνες, δε, πλέον η χρήση αερόσακων είναι υποχρεωτική από τους κανονισμούς. Τι είναι όμως αυτό το σύστημα;

Πως λειτουργεί και που τοποθετείται

Σαν σύλληψη, ο μοτοσυκλετιστικός αερόσακος δεν διαφέρει από τα αυτοκινητικά συστήματα: Πρόκειται για έναν σάκο ειδικής κατασκευής, που γεμίζει τάχιστα με αέριο σε περίπτωση ατυχήματος, προστατεύοντας το σώμα του αναβάτη από προσκρούσεις. Για χρήση με μοτοσυκλέτα, ο αερόσακος τοποθετείται στην εσωτερική πλευρά του μπουφάν ή της φόρμας και ενεργοποιείται σε περίπτωση πτώσης, φουσκώνοντας και προστατεύοντας το σώμα του αναβάτη. Η ενεργοποίηση γίνεται μηχανικά ή ηλεκτρονικά, αφού κάποιες μάρκες εξοπλισμού συνδέονται με τη μοτοσυκλέτα και ανιχνεύουν επικείμενο ατύχημα, πυροδοτώντας το σύστημα.

Αποδεδειγμένα, σώζει ζωές

Η αποτελεσματικότητα των εν λόγω αεροσάκων έχει αποδειχθεί, στο πιο σκληρό περιβάλλον: Τους αγώνες ταχύτητας. Ουκ ολίγες φορές, οι αναβάτες των Moto GP, για τους  οποίους μια σοβαρότατη πτώση είναι καθημερινή πιθανότητα, έχουν γλιτώσει από καταστάσεις που θα προκαλούσαν πολύ σοβαρότερους τραυματισμούς χάριν στους αερόσακούς τους. Καθώς ουσιαστικά το σώμα του αναβάτη προστατεύεται από το στρώμα αέρα, μπορεί να  διαφύγει τόσο τραυματισμούς από κρούση όσο και από το «σύρσιμο».

Στο δρόμο, θα ήταν ακόμα πιο χρήσιμο!

Οι αγωνιζόμενοι έχουν ένα μεγάλο ατού: Κινούνται πάντα σε ελεγχόμενα περιβάλλοντα και, ακόμα και στις σοβαρότερες πτώσεις τους, υπάρχει αρκετός χώρος διαφυγής για την εκτόνωση της κινητικής τους ενέργειας. Εμείς οι «κοινοί θνητοί» κινδυνεύουμε πολύ περισσότερο σε περίπτωση πτώσης ή ατυχήματος: δεν υπάρχουν ούτε… αμμοπαγίδες, ούτε χώροι διαφυγής, ενώ πάντα υπάρχουν «οι άλλοι» μαζί μας στο δρόμο. Εκεί ακριβώς είναι που τα συστήματα αερόσακων κάνουν την διαφορά στην προστασία.

Πρέπει να γίνουν υποχρεωτικά τα συστήματα αερόσακων;

Η απάντησή μας είναι: Γιατί όχι; Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες εξελίξεις στον τομέα της ασφάλειας του αναβάτη, με αποδεδειγμένα αποτελέσματα, που θα πάει την τεχνολογία μπροστά. Κάθε βελτίωση σε ασφάλεια και ποιότητα είναι, άλλωστε, πάντα ευπρόσδεκτη. Μια καθιέρωση τους, λοιπόν, στον προστατευτικό εξοπλισμό του αναβάτη θα ήταν κάτι ευπρόσδεκτο, αρκεί βέβαια οι εταιρείες να φροντίσουν ώστε ο εξοπλισμός να είναι προσιτός και όχι παράλογα ακριβός, προκειμένου να επωφεληθούν από αυτόν, όσο περισσότεροι αναβάτες γίνεται.