Προσαρμοσμένες στην Ελληνική πραγματικότητα

Ανετη καθημερινή μετακίνηση, πολυχρηστικότητα και οικονομία χρήσης είναι οι βασικοί παράγοντες που αυτά τα τέσσερα μοντέλα αποτελούν ιδανική πρόταση για τα ελληνικά δεδομένα.

YAMAHA: NΜΑΧ με δώρο 200 ευρώ Αξεσουάρ

HONDA: Δείτε τι προσφορές ισχύουν!

SUZUKI: Απέκτησε το ισχυρό GSX-S1000GX

Honda NC 750X: 8.550 ευρώ / 9.550 ευρώ DCT
Kawasaki Versys 650: 8.690 ευρώ
Suzuki V-Strom 650: 8.895 ευρώ
Yamaha Tracer 700: 8.700 ευρώ

Μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού, στρέφει το ενδιαφέρον του στην κατηγορία τουρισμού μεσαίου κυβισμού. Σημαντικό στοιχείο αυτών των μοτοσυκλετών, είναι η ευκολία στη χρήση και τη καθημερινή συμβίωση σε συνάρτηση με την οικονομία καυσίμου, στοιχεία που τα καθιστούν ιδανική λύση για τα δεδομένα της Ελληνικής πραγματικότητας. 

Ανεση – Εργονομία

Σαφώς άνετες και με ταξιδιωτικές δυνατότητες οι τέσσερις μοτοσυκλέτες, βάζουν ψηλά τον πήχη όσον αφορά την εργονομία και την άνεση του αναβάτη. Το νέο V-Strom, έχει πιο λεπτή σιλουέτα σε σχέση με τους προκατόχους του, ενώ η θέση οδήγησης έχει αλλάξει ελάχιστα, με τον οδηγό να έχει το τιμόνι λίγο πιο ψηλά και λίγο πιο κοντά του. Το ύψος της σέλας χαμήλωσε στα 830χλστ. και έγινε πιο επίπεδη,  επιτρέποντας στον οδηγό να έρθει πιο κοντά στο ρεζερβουάρ. Το V-Strom ήταν και εξακολουθεί να είναι από τις πλέον άνετες μοτοσικλέτες μεσαίου κυβισμού, προσφέροντας χώρους και μεγάλα τμήματα σέλας με μπόλικο αφρώδες τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνοδηγό. Νέος είναι και ο πίνακας οργάνων, ο οποίος έχει επανασχεδιαστεί και βασίζεται σε αυτόν του 1000, με προσθήκη νέων ενδείξεων και πληροφοριών. Η άνετη  θέση οδήγησης του Versys θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από τους ψηλούς σε ανάστημα αναβάτες, καθώς και από αυτούς που θα ταξιδέψουν πολύ. Η αεροδυναμική προστασία έχει βελτιωθεί, καθώς όλο το μπροστινό μέρος μοιάζει να έχει πάρει μερικούς πόντους στην περιφέρειά του, στέλνοντας τη ροή του αέρα μακριά από το σώμα του. Η ζελατίνα εκτός από ψηλότερη είναι και φαρδύτερη. Η σέλα παραμένει εξίσου φαρδιά και άνετη, για δύο άτομα και δεκτική σε πολύωρη παραμονή πάνω της, ενώ το ύψος της βρίσκεται στα 840 χιλιοστά από το έδαφος. Ο πίνακας ελέγχου αποτελείται από αναλογικό ταχύμετρο και από κάτω του μια ψηφιακή οθόνη με πλήθος ενδείξεων. H θέση οδήγησης του NC, συνδυάζει στοιχεία από On-Off και street, με τον κορμό του αναβάτη να βρίσκεται σχετικά σε όρθια θέση και τα χέρια να φτάνουν χαλαρά και εύκολα το τιμόνι. Οι γωνίες στα πόδια είναι λίγο πιο κλειστές, χωρίς να δημιουργούν πρόβλημα. Το μεγάλο ατού του, στον πρακτικό τομέα, δεν είναι άλλο από τον αποθηκευτικό χώρο στην θέση, που σε μια συμβατική μοτοσικλέτα βρίσκεται το ρεζερβουάρ. Στην νέα έκδοση, έχει αυξηθεί η χωρητικότητα του στα 22 λίτρα. Ο πλήρως ψηφιακός και έγχρωμος πίνακας οργάνων, είναι ευανάγνωστος, παραμετροποιήσιμος και υιοθετεί ορισμένες έξυπνες εφαρμογές, όπως ο χρωματισμός της μπάρας του στροφόμετρου αναλόγως της κατανάλωσης σε πραγματικό χρόνο. Το Tracer 700 είναι μαζεμένο σε ότι αφορά στις διαστάσεις του, παρ΄ όλα αυτά ο χώρος που έχει ο οδηγός στην διάθεση του είναι αρκετός. Ο κορμός είναι όρθιος, τα πόδια ακουμπάνε σε άνετες θέσεις και το τιμόνι είναι κοντά στο σώμα του οδηγού. Τα 835 χλστ. που χωρίζουν την μαλακή και άνετη σέλα από το έδαφος, είναι μια τιμή που θεωρείται μέση στην ευρύτερη κατηγορία που ανήκει το Tracer 700. Πλήρως ψηφιακός και υπέρ πλήρης σε παροχή πληροφοριών ο πίνακας οργάνων, είναι ευανάγνωστος και ταιριάζει σχεδιαστικά με την μοτοσικλέτα.  Η ζελατίνα ρυθμίζεται εύκολα με πεταλούδες, σε 28 διαφορετικές θέσεις μέσα σε ένα εύρος 64 χλστ. 

Κινητήρας

Η λύση του δικύλινδρου κινητήρα μοιάζει η καλύτερη λύση για το χαρακτήρα αυτής της κατηγορίας και οι τέσσερις εταιρίες φαίνεται ότι ενστερνίζονται αυτή την άποψη. Η διαφοροποίηση έχει να κάνει με τον κυβισμό και τα νούμερα απόδοσης των μηχανικών συνόλων. Το NC είναι αυτό με τη μεγαλύτερη χωρητικότητα στα 745 κυβικά, αλλά με τη μικρότερη ονομαστική ισχύ στους 55 ίππους στις 6.250σαλ με ροπή στα 6,9 κιλά στις 4.750. Ο υποτετράγωνος σχεδιασμός του  κινητήρα, δίνει σημασία στην ροπάτη και γεμάτη λειτουργία σε όλο το φάσμα των στροφών, με τις ανάγκες του για καύσιμο να είναι  λιγοστές. Είναι και το μοναδικό που έχει ημι-αυτόματο. Το πιο δυνατό στα χαρτιά είναι το Tracer 700 με χωρητικότητα 689κ.εκ και απόδοση 75 ίππους στις 9.000σαλ και 6,9 kgm ροπής στις 6.500σαλ. Από τον κινητήρα απουσιάζουν πάσης φύσεως ηλεκτρονικά (ακόμα και το ηλεκτρο-γκάζι YCC-T), οπότε δεν έχουμε Riding Modes, Traction Control κ.τ.λ. Παρόμοια απόδοση για τα υπόλοιπα δύο μοντέλα, με το Versys να φτάνει τους 69 ίππους στις 8.500σαλ με ροπή 6,5 κιλά στις 7.900. Η καλύτερη περιοχή του είναι μετά τις 6.000 και εκεί είναι που θα σε ξεσηκώσει από πλευράς απόδοσης αλλά και ήχου. Το V-Strom με ένα περισσότερο ίππο φτάνει στους 70 στις 8.800σαλ και ροπή 6,3 κιλών στις 6.500σαλ. Ο κινητήρας παραμένει ο γνωστός δικύλινδρος V 90 μοιρών με τα 645κ.εκ., αλλά βελτιώθηκε σε περισσότερα από 60 σημεία. Είναι το μοναδικό με Traction Control. Έχει επιλογή για δύο επίπεδα παρεμβατικότητας και μπορεί επίσης να απενεργοποιηθεί.

Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα

Η πλατφόρμα του NC, έχει ως κύριο δομικό τμήμα ένα ανοικτό, διπλό πλαίσιο, με κάποια στοιχεία χωροδικτύωσης στο εμπρόσθιο τμήμα του. Ατσάλινη σωληνωτή διάταξη για Kawasaki και Yamaha στον τομέα του πλαισίου, με τη Suzuki να επιλέγει αλουμινένιο δύο δοκών. Στην ανάρτηση ξεχωρίζει το Versys με το ανεστραμμένο πιρούνι 41 χιλιοστών της Showa που διαθέτει ρύθμιση προφόρτισης στο αριστερό καλάμι και απόσβεσης επαναφοράς στο δεξί. Στην περίπτωση του NC, τα μεγάλα νέα αφορούν στο πιρούνι SDBV της Showa, που επιτυγχάνει τα χαρακτηριστικά της λειτουργίας των cartridge πιρουνιών. Το Tracer και το V-Strom εξοπλίζονται με τηλεσκοπικό πιρούνι χωρίς ρυθμίσεις. Στο πίσω μέρος έχουμε ομοφωνία με τα μονά αμορτισέρ και των τεσσάρων να έχουν ρύθμιση για προφόρτιση ελατηρίου. Το V-Strom διαθέτει επιπλέον ρύθμιση για απόσβεση επαναφοράς. Στον τομέα της πέδησης έχουμε διαφορετικές επιλογές. Στο Tracer  συναντάμε δύο δίσκους διαμέτρου 282 χλστ. μπροστά και 4-πίστονες δαγκάνες, ενώ πίσω, ο μονός δίσκος έχει διάμετρο 245 χλστ. και συνεργάζεται με μονοπίστονη δαγκάνα. Η Kawasaki έχει επιλέξει νέες διπίστονες δαγκάνες της Nissin με δίσκους 300 χιλιοστών και πίσω χρησιμοποιεί μεγαλύτερο δίσκο 250 χιλιοστά. Στο V-Strom, δύο δίσκοι διαμέτρου 310 χλστ. συνεργάζονται με διπίστονη δαγκάνα μπροστά και ένας δίσκος διαμέτρου 260 χλστ. με μονοπίστονη δαγκάνα αναλαμβάνει την πέδηση πίσω. Φυσικά, το ABS αποτελεί standard εξοπλισμό και στα τρία μοντέλα. Το Honda έχει μονός δίσκο, διαμέτρου 320 χλστ και πίσω εξοπλίζεται μόνο δίσκο 240 χλστ. με μονοπίστονη δαγκάνα. Το ABS ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό σε όλα τα μοντέλα.

Συμπέρασμα

Για την δική μας μοτοσικλετιστική πραγματικότητα, την ελληνική, όπου στις περισσότερες των περιπτώσεων χρησιμοποιούμε την μοτοσικλέτα μας για μετακίνηση, ταξίδια και αναψυχή, όλο τον χρόνο, το Tracer αποτελεί μια από τις καλύτερες προτάσεις, όντας ένα εξαιρετικό all around. Το V-Strom  είναι από τα πιο ολοκληρωμένα On-Off στην κατηγορία του και μπορεί κάλλιστα να αποτελέσει ένα εξαιρετικό all round μοντέλο. Μοτοσικλέτα 24/7, θα συντροφεύσει τον αναβάτη της στην πόλη καθημερινά, θα τον πάει ωραίες βόλτες απόδρασης τα ΣΚ και θα τον γυρίσει και όλο τον κόσμο αν το θελήσει. Το NC έχει ένα ευρύτατο πεδίο χρήσης, αποδίδοντας πάνω από τον μέσο όρο σε ότι και αν του ζητηθεί. Κερδίζοντας αρκετούς πόντους στον τομέα της πρακτικότητας και έχοντας DCT, προσαρμόζεται άμεσα στα θέλω του ιδιοκτήτη του. Το Versys θα σε πάει καθημερινά στη δουλειά ξεκούραστα, διασκεδαστικά, αξιόπιστα και οικονομικά. Θα ταξιδέψει μακριά ή κοντά, μονοκάβαλο ή δικάβαλο, φορτωμένο ή όχι. Θα αποζημιώσει σε οποιοδήποτε στριφτερό δρόμο και θα σε μάθει λίγα παραπάνω πράγματα για τη σπορ συμπεριφορά.