Σε ένα Honda κόσμο γεμάτο ευκολία και DCT κιβώτια, η βασική έκδοση του νέου NC 750Χ επενδύει στις παραδοσιακές αλλαγές ταχυτήτων με συμπλέκτη, προσφέροντας στον αναβάτη αρκετές στιγμές διασκέδασης ανάμεσα στην πολυχρηστική καθημερινότητα του.
Η δημοφιλία της σειράς NC οφείλεται κατά κύριο λόγο στον επιτυχημένη σύντηξη δύο διαφορετικών προσεγγίσεων- μεσαίου κυβισμού μοτοσυκλετών και mega scooter -οι όποιες δημιουργούν ένα crossover μοντέλο που συνδυάζει τα καλύτερα των δύο αυτών κόσμων. Με νέα εμφάνιση, δυνατότερο κινητήρα, χαμηλότερο βάρος και εξελιγμένο εξοπλισμό, το νέο NC 750X συνεχίζει να προσφέρει τόνους πολυχρηστικότητας, ενώ η έκδοση με συμπλέκτη προσεγγίζει με μεγαλύτερη σαφήνεια τη μοτοσυκλετιστική λογική του συνόλου.
Το εμπρός μέρος διαθέτει νέο LED προβολέα δύο τμημάτων, ανασχεδιασμένα φέρινγκ και νέα ζελατίνα με σκοπό την καλύτερη προστασία από τον αέρα.
Το νέο NC 750Χ έχει διατηρήσει τη βασική σχεδιαστική του φιλοσοφία που το κάνει άμεσα αναγνωρίσιμο , όμως οι αισθητικές παρεμβάσεις κυρίως στο εμπρός μέρος και οι πιο έντονες συνολικά γραμμές, προσδίδουν στο νέο «Χ» μια πιο δυναμική και premium εικόνα. Το εμπρός μέρος διαθέτει νέο LED προβολέα δύο τμημάτων, ανασχεδιασμένα φέρινγκ και νέα ζελατίνα με σκοπό την καλύτερη προστασία από τον αέρα. Αλλαγές υπάρχουν και στο πίσω μέρος όπου ξεχωρίζει το ανασχεδιασμένο LED φωτιστικό σώμα και τα LED φλάς, τα οποία σβήνουν αυτόματα όταν ολοκληρωθεί η στροφή, ενώ αναβοσβήνουν σε φρενάρισμα πανικού πάνω από τα 53χλμ/ώρα. Ποιοτικά, δεν υπάρχει κάποιο ψεγάδι, το NC 750X όπως και όλα τα μοντέλα της Honda, είναι «made in Japan» και αυτό συνεπάγεται κορυφαίο επίπεδο υλικών, συναρμολόγησης, και φινιρίσματος.
Σέλα: Η σέλα είναι μαλακή με επαρκές αφρώδες για ξεκούραστη πολύωρη χρήση, ενώ και ο συνεπιβάτης θα βολευτεί στο κομμάτι που του αναλογεί, χωρίς παράπονα.
Εργονομικά, η θέση οδήγησης συνδυάζει στοιχεία από On-Off και street, με τον κορμό του αναβάτη να βρίσκεται σχετικά σε όρθια θέση και τα χέρια να φτάνουν χαλαρά και εύκολα το τιμόνι. Οι γωνίες στα πόδια θυμίζουν περισσότερο street μοτοσικλέτα παρά On-Off, είναι δηλαδή λίγο πιο κλειστές, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δημιουργείται πρόβλημα. Η σέλα είναι μαλακή με επαρκές αφρώδες για ξεκούραστη πολύωρη χρήση, ενώ και ο συνεπιβάτης θα βολευτεί στο κομμάτι που του αναλογεί, χωρίς παράπονα. Παρά τον μικρότερο όγκο των πλαστικών τμημάτων, ο χαρακτηριστικός αποθηκευτικός χώρος στην παραδοσιακή θέση του ρεζερβουάρ, μεγάλωσε σε χωρητικότητα φτάνοντας τα 23 λίτρα ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει ακόμα και ένα Adventure full face κράνος, ενώ ακριβώς από πάνω του υπάρχουν ειδικές ράγες που επιτρέπουν την τοποθέτηση Tank Bag. Φυσικά, το ρεζερβουάρ έχει μετακομίσει πίσω, στο υποπλαίσιο, και η πλήρωση του γίνεται μέσω τάπας που βρίσκεται κάτω από το τμήμα της σέλας του συνοδηγού. Η πληροφόρηση του αναβάτη γίνεται χάρη σε μια νέα LCD οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, ενώ αριστερά από αυτή υπάρχει παροχή ρεύματος USB-C για φόρτιση κινητού η άλλης ηλεκτρονικής συσκευής. Τα νέα χειριστήρια κινούνται στη φιλοσοφία των adventure μοντέλων της Honda, είναι εργονομικά άψογα και πολύς καλής ποιότητας, με τον οδηγό έχει πρόσβαση σε όλο το λειτουργικό φάσμα της μοτοσυκλέτας.
Το ρεζερβουάρ έχει μετακομίσει πίσω, στο υποπλαίσιο, και η πλήρωση του γίνεται μέσω τάπας που βρίσκεται κάτω από το τμήμα της σέλας του συνοδηγού.
Κινητήρας: Το NC 750X εφοδιάζεται πλέον με συμπλέκτη ολίσθησης, ενώ η διαχείριση γίνεται μέσω ηλεκτρονικού γκαζιού το οποίο συνδυάζεται με traction control 3 επιπέδων και 3+1 διαφορετικούς χάρτες απόδοσης. Η απόδοση έχει ανέβει στους 58 στις 6.750σ.α.λ, με ροπάτη και γεμάτη λειτουργία σε όλο το φάσμα των στροφών.
Μοτέρ: Ελαφρύτερο και ισχυρότερο
O δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 745 κυβικών του NC είναι πλέον ελαφρύτερος κατά 1,2 κιλά, καλύπτει τις νέες προδιαγραφές Euro 5 και αποδίδει 4 παραπάνω ίππους φτάνοντας έτσι τους 58 στις 6.750σ.α.λ, με την ροπή να παραμένει στα 7 Kg-m στις 4.750σ.α.λ. Ο κινητήρας διατηρεί τη χαρακτηριστική δικύλινδρη αίσθηση του, με χρονισμό ανάφλεξης στις 270 μοίρες που θυμίζει V2 στον ήχο και στον τρόπο απόδοσης, ενώ ο υποτετράγωνος σχεδιασμός (77 χλστ. διάμετρος Χ 80 χλστ. διαδρομή) δίνει σημασία στην ροπάτη και γεμάτη λειτουργία σε όλο το φάσμα των στροφών. Σε συνδυασμό με τις κοντύτερες τρείς πρώτες σχέσεις στο κιβώτιο και την μετατόπιση του κόφτη 600 σ.α.λ προς τα πάνω βελτιώνονται οι επιδόσεις, δίνοντας παράλληλα πιο σπορ αίσθηση. Στον αντίποδα, οι 3 επόμενες σχέσεις είναι ελαφρώς μακρύτερες με σκοπό την χαμηλή κατανάλωση, η οποία ανέρχεται στα 4,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Επιδόσεις: Ήπιος αλλά ισχυρός
Το NC 750X εφοδιάζεται πλέον με συμπλέκτη ολίσθησης, ενώ η διαχείριση γίνεται μέσω ηλεκτρονικού γκαζιού το οποίο συνδυάζεται με traction control 3 επιπέδων (με δυνατότητα απενεργοποίησης), αλλά και 3+1 διαφορετικούς χάρτες απόδοσης κινητήρα: Standard, Sport, Rain και User. Παρά τον γενικά ήπιο χαρακτήρα του, ο κινητήρας δεν υστερεί στις επιδόσεις, αφού τα 5,3 δλ. για το 0-100 και τα 7 δλ. για τα 60-120 είναι αξιοπρεπέστατες τιμές.
Καλό το «πακέτο» των φρένων, θα μπορούσε όμως να γίνει τέλειο, με την προσθήκη ενός δεύτερου δίσκου μπροστά. ¶ριστο οδηγικά το πιρούνι 41 χιλιοστών SDBV της Showa με νέα διαδρομή στα 120 χιλιοστά.
Μείωση βάρους κατά 6 κιλά
Ο αέρας των αλλαγών πέρασε και από το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο το οποίο είναι νέο και ελαφρύτερο κατά 1,8 κιλά, συμβάλλοντας με τη σειρά του στη συνολική μείωση του βάρους κατά 6 κιλά, φτάνοντας τα 214. Χρησιμοποιώντας διαφορετικά πάχη σωλήνων οι σχεδιαστές της Honda δεν κατάφεραν μόνο να μειώσουν το βάρος αλλά και να μετατοπίσουν τη θέση της μπαταρίας, αυξάνοντας έτσι τον αποθηκευτικό χώρο. Όσον αφορά στην εργονομία, η θέση οδήγησης γίνεται ακόμη πιο φιλική, αφού το ύψος της σέλας χαμήλωσε κατά 30χιλ χάρη στη μικρότερη διαδρομή των αναρτήσεων. Το τηλεσκοπικό πιρούνι SDBV 41χιλ της Showa έχει πλέον διαδρομή 120χιλ (αντί 153,5) όπως και το monoshock αμορτισέρ της ίδιας εταιρείας, το οποίο εδράζεται με μοχλικό και διαθέτει ρύθμιση για την προφόρτιση του ελατηρίου.
Αξιοπρεπή, λειτουργικά περιφερειακά
Η τεχνολογία SDBV, δηλαδή “Showa Double Bending Valves”, επιτυγχάνει τα χαρακτηριστικά της λειτουργίας των cartridge πιρουνιών, χωρίς την πολυπλοκότητα, το βάρος και το κόστος αυτών. Στον τομέα των φρένων, λάμπει δια της απουσίας του ο δεύτερος δίσκος μπροστά, με τον μονό, διαμέτρου 320 χλστ και συνεργαζόμενο με διπίστονη δαγκάνα, να αναλαμβάνει το έργο της πέδησης, σε συνδυασμό με ένα μόνο δίσκο 240 χλστ., και μονοπίστονη δαγκάνα πίσω. Η ακινητοποίηση από τα 100 χλμ/ώρα σε 44,6 μέτρα ικανοποιεί σε σχέση με τα δεδομένα της κατηγορίας, αν και η Honda πρέπει να σκεφτεί την τοποθέτηση ενός δεύτερου δίσκου εμπρός, ειδικά σε μια τόσο ικανή μοτοσυκλέτα. Το ABS είναι δύο καναλιών, ενώ το NC 750X φέρει σύστημα ειδοποίησης φρεναρίσματος πανικού, που ενεργοποιεί τα alarm σε συνδυασμό με τα φώτα φρένων, για να ειδοποιήσει τα υπόλοιπα οχήματα σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος.
Το όφελος από τη μείωση του βάρους είναι άμεσα αντιληπτό, ανεβάζοντας επίπεδο την ευχρηστία του μοντέλου και αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία για ένα μοντέλο με αστικό – εκτός των άλλων προσανατολισμό. Στην πόλη, το NC 750 X θα κινηθεί με μεγάλη άνεση, βγάζοντας ασπροπρόσωπο τον αναβάτη του ακόμα και όταν η κίνηση πυκνώσει αρκετά και χρειαστούν ελιγμοί και κινήσεις ακριβείας. Ο ροπάτος κινητήρας και το θετικό κιβώτιο, προσδίδουν χαρακτηριστικά ομαλής ροής ανάμεσα στην κίνηση, ενώ το καλό ζύγισμα της μοτοσικλέτας επιτρέπει να ελίσσεται κανείς με πολύ λίγα χιλιόμετρα ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Ο κινητήρας αποδίδει την πλούσια ροπή που έχει στις χαμηλές και μεσαίες στροφές με ζωηρό τρόπο, προσφέροντας έντονες επιταχύνσεις στα δυνατά ανοίγματα του γκαζιού, ενώ παράλληλα εντυπωσιάζει σε επίπεδο λειτουργίας χωρίς τον παραμικρό κραδασμό ακόμα και κοντά στην τελική των 190+ χιλιομέτρων.
Αποκάλυψη εκτός πόλης!
Μόλις η κίνηση αραιώσει, η απουσία DCT δίνει στον οδηγό τον πλήρη έλεγχο των αλλαγών στο κιβώτιο, και σε συνθήκες σβέλτης - γρήγορης οδήγησης θα ανακαλύψει ότι το NC 750X ανταποκρίνεται πολύ καλά, διατηρώντας την στιβαρή και δεμένη αίσθηση του όσο και αν το πιέζεις. Οι αναρτήσεις έχουν εξαιρετική λειτουργία, αφού προσαρμόζονται σε όλες τις συνθήκες άψογα, όντας μαλακές και δεκτικό στο αρχικό τμήμα της διαδρομής τους και πιο σκληρές προς το τέρμα του. Σε ό,τι αφορά στα φρένα, αξίζει να αναφέρουμε ότι η χρήση δεύτερου δίσκου θα μπορούσε να επιφέρει βελτίωση στο επίπεδο της αίσθησης και της διάρκειας ιδίως υπό πίεση, αυτό όμως δεν ακυρώνει τις επιδόσεις πέδησης του NC το οποίο καλείται να οδηγηθεί σε «νορμάλ» ρυθμούς, στο μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Στις μακρινές εξορμήσεις, το NC 750X έχει τη δυνατότητα να διατηρεί ταχύτητες της τάξεως των 120-140 χλμ. / ώρα χωρίς κόπο, ενώ διαθέτει ικανά αποθέματα ισχύος για προσπεράσεις. Η άνεση και η κάλυψη από τον αέρα δεν πλησιάζει τα επίπεδα των μεγάλων σε όγκο on-off της ίδιας τάξης κυβισμού αλλά σε καμία περίπτωση δεν προβληματίζει, βάζοντας και τον παράγοντα τουρισμό στη μακρά λίστα των δυνατοτήτων του.
Το νέο Honda NC 750 X διαθέτει ένα ευρύτατο πεδίο χρήσης, αποδίδοντας πάνω από τον μέσο όρο σε ότι και αν του ζητηθεί. Με το χαρακτηριστικό επίπεδο ποιότητας Honda, το NC750X του 2021 έχει ευπρόσδεκτες ανανεώσεις στα σημεία και εμφανίζεται πιο βελτιωμένο από ποτέ. Η οδηγική του συμπεριφορά είναι απλά κορυφαία, ξεχωρίζει σε επίπεδο πρακτικότητας με τον αποθηκευτικό χώρο στο ρεζερβουάρ του, ενώ στη «βασική» έκδοση με συμπλέκτη προσεγγίζει με μεγαλύτερη σαφήνεια τη μοτοσυκλετιστική λογική του συνόλου. Το νέο NC 750 Χ αντικατοπτρίζει με τον καλύτερο τρόπο την έννοια της πολυχρηστικότητας, αποτελώντας μια από τις καλύτερες επιλογές για όποιον ψάχνει μια μοτοσυκλέτα για όλα.
Εξοπλισμός αναβάτη
Κράνος: LS2 Valiant (LS2) Jacket: Dainese Carve Master 2 Gore-Tex (papastavroushops-Παπασταύρου) Γάντια: Five RS3 (Moto Market) Υποδήματα: Forma Swift Dry (Moto Market) Επιγονατίδες: Acerbis Impact Evo 3.0 (Moto Market)