Δεν χρειάζεται πια να πας σε πολλά κυβικά, για να έχεις και εσύ τον δικό σου «αίλουρο»! Το Tiger Sport 660 της Triumph έρχεται σε μια κατηγορία-φωτιά, με 81 άλογα, τρικύλινδρο κινητήρα, δυναμική συμπεριφορά και ευχρηστία για κάθε ασφάλτινη διαδρομή, αναθερμαίνοντας την μάχη του ανταγωνισμού.
Τιμή: 9.290 ευρώ
Triumph Tiger Sport 660 2022 - Οδηγούμε στην Πορτογαλία
Το Triumph Tiger 660 είναι μια μοτοσυκλέτα, που κυκλοφορούσε στον παγκόσμιο μοτοσυκλετιστικό χώρο για μήνες επί μηνών, δημιουργώντας πανίσχυρη αύρα φημών. Από τις πρώτες πληροφορίες, στις πρώτες κατασκοπευτικές φωτογραφίες και τελικά στην επίσημη παρουσίαση, το Tiger Sport 660 έκανε ένα δυνατό ντεμπούτο, φέρνοντας το Brand του «τίγρη» στην μεσαία κατηγορία των adventure sport. Πρόκειται για ένα ισχυρό segment, που φιλοξενεί μοτοσυκλέτες φτιαγμένες για αναβάτες που θέλουν «μία για όλα»: Από αστική χρήση, ως και ταξίδια, βόλτες Σαββατοκύριακου, στριφτερό επαρχιακό ή και… όλα μαζί.
Triumph Tiger Sport 660 2022 - Οδηγούμε στην Πορτογαλία
Το Tiger Sport 660, όμως, μπήκε στην κατηγορία φέρνοντας έναν ολοκαίνουργιο, τρικύλινδρο κινητήρα ως ειδοποιό διαφορά, ενώ παράλληλα έθεσε στόχο να ξεχωρίσει οδηγικά. Ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα της Triumph τα τελευταία χρόνια, το Tiger Sport 660 θέλει να τραβήξει νέους αναβάτες (ηλικίας αλλά και εμπειρίας) και να τους βάλει στον κόσμο της Triumph, βάζοντας το δικό του στοίχημα. Θα μπορέσει να το κάνει; Ας το γνωρίσουμε.
Μυώδης εμφάνιση χωρίς αμφιβολία. Η σχεδίαση του Tiger Sport 660 έλκει τα βλέμματα με τον δικό της τρόπο.
Σχεδίαση: Σπορ και δυναμική, όχι κραυγαλέαΗ πρώτη οπτική γνωριμία με την Tiger Sport 660 έγινε στο Μιλάνο, στα πλαίσια της EICMA, όμως βλέποντας το μοντέλο από κοντά, είναι έκδηλη η πρόθεση της Triumph να προσδώσει δυναμικότητα στο μικρότερο «Τίγρη». Το Tiger Sport 660 είναι μυώδες και σπορ, αλλά σε καμία περίπτωση κραυγαλέο, καθώς χαρακτηρίζεται από «καθαρές γραμμές» και απουσία υπερβολών στην εμφάνιση. Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος, η επιλογή των δύο τραπεζοειδών φωτιστικών σωμάτων με τον αεραγωγό στο κέντρο εισάγει την δυναμικότητα, ενώ η μεγάλη ζελατίνα εξυπηρετεί τουριστικούς, κυρίως, λόγους –πάμε στοίχημα, ότι είναι ένα από τα πρώτα τμήματα της μοτοσυκλέτας που θα… αντικατασταθούν, από αναβάτες που κυνηγούν πιο σπορ look. Το «ελαφρύ ντύσιμο» του μοντέλου είναι έκδηλο, αφού δεν υπάρχει πλήρες φέρινγκ, παρά μόνο τα απαραίτητα πλαστικά τμήματα: Ο κινητήρας, η εξάτμιση και μέρος του πλαισίου είναι σε κοινή θέα. Στην εξάτμιση, η Triumph χρησιμοποιεί ένα κεντρικό καζανάκι στην δεξιά πλευρά χωρίς την χρήση επιπλέον τελικού, ενώ πλαστικά ουράς σχεδόν… δεν υπάρχουν, αφού η μονοκόμματη σέλα φτάνει μέχρι το πίσω άκρο του μοντέλου. Όλα τα φωτιστικά σώματα είναι τύπου LED και, εν γένει, μιλάμε για μια σχεδίαση η οποία εναρμονίζεται εύκολα με τις τάσεις της κατηγορίας, δεν τολμά, αλλά αυτό είναι εσκεμμένο, καθώς ταυτόχρονα δεν ξενίζει.
Το συμμετρικό εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από τα δύο φωτιστικά σώματα LED.
Ποιότητα κατασκευής: Υψηλό το επίπεδο
Είναι φανερό ότι η Triumph έδωσε μεγάλη σημασία στην ποιότητα κατασκευής του Tiger Sport 660: οι άνθρωποι της εταιρείας το επεσήμαναν επανειλημμένα, ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της μοτοσυκλέτας. Η επαφή μας μαζί της επιβεβαίωσε ότι το επίπεδο είναι ιδιαίτερα υψηλό τηρουμένων των αναλογιών της κατηγορίας, ενώ η προσοχή που έχει δοθεί στο φινίρισμα και την συναρμολόγηση ξεχωρίζει. Ευχάριστη νότα ήταν η γενική τακτοποίηση καλωδίων και σωληνώσεων στην περιοχή του τιμονιού (αν και η ντίζα του συμπλέκτη «κλείνει» τον κεντρικό διακόπτη προσπαθώντας να βάλετε τα κλειδιά φορώντας γάντια), αλλά και η κάλυψη των περισσότερων σημείων της μοτοσυκλέτα που δεν αφήνουν «ανεπιθύμητα» εξαρτήματα σε κοινή θέα.
Η μονοκόμματη σέλα του Tiger Sport απέδειξε ότι μπορεί να προσφέρει υψηλού επιπέδου άνεση, ειδικά σε συνθήκες καθημερινών διαδρομών.
Θέση οδήγησης: Όρθια, φτιαγμένη για πολυχρηστικότητα
Ανεβαίνοντας για πρώτη φορά στην μοτοσυκλέτα, εκτιμάς το μαζεμένο μέγεθος και την λεπτή «σιλουέτα» της, αλλά και ένα ζύγισμα που κάνει εύκολους τους στατικούς χειρισμούς. Το τρίγωνο εργονομίας της σέλας, των μαρσπιέ και του τιμονιού τοποθετεί στον αναβάτη σε εντελώς όρθια στάση, με το φάρδος του τιμονιού να είναι όσο πρέπει για την πολλαπλότητα ρόλων του Tiger Sport. H σέλα είναι μονοκόμματη, με δύο βαθμίδες και το αφρώδες της είναι μέτριας σκληρότητας. Στην πράξη, σε διαδρομή άνω την 2 ωρών δεν μας κούρασε παρά το ότι κάναμε 200 και βάλε χιλιόμετρα, σε ποικίλους οδηγικούς ρυθμούς.
Τα όργανα της μοτοσυκλέτας: Στο πάνω μέρος βλέπουμε το LCD τμήμα, ενώ η οθόνη TFT βρίσκεται στο κάτω μέρος. Εκατέρωθεν, έχουμε τις λυχνίες ενδείξεων.
Τα χειριστήρια είναι ολιγάριθμα, με την εταιρεία προφανώς να προσφέρει μια εικόνα λειτουργικότητας και ευχρηστίας. Μέσα από τα 4 πλήκτρα-βέλη στο αριστερό γκριπ, θα χειριστείτε τα μενού της μοτοσυκλέτας, που εμφανίζονται με ευδιάκριτο τρόπο, στην μικρή TFT οθόνη.
Οθόνη TFT: Η μοναδική της κατηγορίας
Μιλώντας για τα όργανα, συναντάμε «υβριδικό» καντράν που συνδυάζει τις βασικότερες των ενδείξεων (ταχύμετρο, στροφόμετρο, επιλεγμένη σχέση, στάθμη καυσίμου) σε οθόνη LCD, με τις έξτρα λειτουργίες να ελέγχονται μέσω της TFT. Προφανώς, μιλάμε για μια λύση αποφυγής της χρήσης, μιας μεγάλης TFT οθόνης, που πιθανότατα θα έφερνε και μια ανεπιθύμητη αύξηση τιμής. Σε πρώτη επαφή, δεν δυσκολευτήκαμε να πλοηγηθούμε στις επιλογές και να βρούμε π.χ. την απενεργοποίηση του traction control, παρά το γεγονός ότι ήταν «κρυμμένη» μέσα σε μενού.
Ταξιδιωτικές ανέσεις στο μενού
Η εργονομία και η άνεση αναβάτη και συνεπιβάτη, βρίσκεται στο προσκήνιο της μελέτης της Triumph για το Tiger Sport 660. Πολλά στοιχεία του μοντέλου είναι σχεδιασμένα ειδικά για τουρισμό, όπως οι ενσωματωμένες βάσεις αποσκευών στις οποίες τοποθετείται το ζεύγος πλαϊνών βαλιτσών, αλλά και μια κεντρική βαλίτσα 47 λίτρων, που μπορεί να φιλοξενήσει και 2 κράνη full-face. Φυσικά, όλο το σετ συνδυάζεται χρωματικά με την εκάστοτε μοτοσυκλέτα. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει η ζελατίνα, ρυθμιζόμενη σε 8 διαφορετικές θέσεις. Ο μηχανισμός της είναι απλούστατος και απαιτεί την χρήση ενός μόνο χεριού για την μετακίνηση, καθώς ασφαλίζει και απασφαλίζει αυτόματα εν κινήσει χωρίς να ψάχνεις πως θα το κάνεις, αν και μια μικρή προσαρμογή σε αυτό το σύστημα είναι απαραίτητη για να του πάρεις το «κολάι».
Στα έξτρα αξεσουάρ περιλαμβάνονται ακόμα περισσότερα gadgets για καλύτερη τουριστική εμπειρία, όπως τα θερμαινόμενα γκριπ και η θύρα παροχή ρεύματος USB κάτω από την σέλα, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών και αδιάβροχη κυλινδρική αποσκευή.
Vantage point: Ο τρικύλινδρος κινητήρας στέκεται μόνος του απέναντι σε δικύλινδρα, ενώ με 81 ίππους είναι ο ισχυρότερος της κατηγορίας. Χαρακτηριστικός τρικύλινδρος ήχος και ελαστικότητα, στις μεσαίες και υψηλές στροφές.
Βρετανικό φλέγμα, τρικύλινδρος χαρακτήρας
Με το Tiger Sport 660, η Triumph προσφέρει τον μοναδικό τρικύλινδρο κινητήρα της κατηγορίας. Το μηχανικό σύνολο αποδίδει, σύμφωνα με την εταιρεία, 81 ίππους και 6,5 kgm ροπής, εκτοξεύοντας το μοντέλο στην κορυφή της κατηγορίας, τουλάχιστον όσον αφορά τους «κρίσιμους αριθμούς». Η Triumph υπερασπίζεται την επιλογή της, καθώς όπως χαρακτηριστικά δηλώνει, ένας τρικύλινδρος υπερέχει σε όλο το φάσμα των στροφών σε σχέση με την συνήθη επιλογή ενός δικύλινδρου, σε αυτά τα κυβικά. Αυτός όμως δεν είναι ο μόνος λόγος υιοθέτησης του I3 κινητήρα, αφού η σύνδεση του νέου 660 με την παράδοση της Triumph είναι προφανής, ενώ το χαρακτηριστικό ηχόχρωμα του τρικύλινδρου προσθέτει σε χαρακτήρα. Ο κινητήρας δεν θα μπορούσε παρά να συμμορφώνεται με τις προδιαγραφές ρύπων Euro 5, ενώ φέρει γκάζι Ride-by-Wire και συνδυάζεται με κιβώτιο 6 σχέσεων, μέσω ενός συμπλέκτη ολίσθησης-υποβοήθησης. Η απόδοση του κινητήρα μπορεί να ρυθμιστεί σε 2 χαρτογραφήσεις, Road και Rain, ενώ υπάρχει και απενεργοποιήσιμο Traction Control. Αξίζει να αναφέρουμε, ότι το μοντέλο προσφέρεται και περιορισμένο στους 47,6 ίππους, για τους αναβάτες που κατέχουν δίπλωμα Α2.
Κόστος συντήρησης: Θέτει προσδοκίες
Η Triumph υποστηρίζει ότι η Tiger Sport 660 είναι η μοτοσυκλέτα με «το χαμηλότερο κόστος κτήσης» στην κατηγορία της. Ο κινητήρας χρειάζεται service κάθε 16.000 χιλιόμετρα, ενώ το μοντέλο έχει εγγύηση 2 ετών και απεριορίστων (!) χιλιομέτρων, που μπορεί να επεκταθεί έως τα 4 χρόνια. Το «μανιφέστο» οικονομίας στην συντήρηση δεν σταματά εκεί, με την βρετανική εταιρεία να δηλώνει ότι, σε βάθος 3ετίας, το Tiger Sport 660 χρειάζεται τον μικρότερο χρόνο συνεργείου της κατηγορίας (λίγο παραπάνω από 8 εργατοώρες), φέρνοντας μείωση των εργατικών κατά 30%, ενώ τα ανταλλακτικά συντήρησης κοστίζουν 17% χαμηλότερα, σε σχέση με τους ανταγωνιστές του. Αν μη τι άλλο, πρόκειται για ενδιαφέροντα επιχειρήματα με τα οποία η Triumph επιχειρεί να προσελκύσει την προσοχή, σε μια εποχή όπου μια επίσκεψη στο συνεργείο αποτελεί σημαντικό έξοδο για κάποιους χρήστες.
Μέτριο αρχικό δάγκωμα, αλλά επαρκής ισχύς και προοδευτικότητα για το εμπρός φρένο.
Η βρετανική εταιρεία θέλει να τοποθετήσει το Tiger 660 ως «το σημείο αναφοράς της οδηγικής συμπεριφοράς» για την κατηγορία. Η ραχοκοκαλιά του μοντέλου είναι ένα περιμετρικό πλαίσιο από ατσάλι, με το ψαλίδι να είναι επίσης ατσάλινο. Στην εμπρός ανάρτηση, χρησιμοποιείται ανεστραμμένο πιρούνι διαμέτρου 41 χιλιοστών της Showa, με τεχνολογία Separate Function, που διαχωρίζει το ελατήριο και την απόσβεση στα δύο καλάμια. Το αμορτισέρ πίσω είναι επίσης της Showa και διαθέτει δυνατότητα ρύθμισης της προφόρτισης από ξεχωριστό χειριστήριο, κάτι πραγματικά σημαντικό όταν μιλάμε για σενάρια φόρτωσης και ταξιδιού αλλά και ευκολία προσαρμογής. Το ίδιο το ελατήριο, είναι τύπου διπλής σταθεράς, για καλύτερη συμπεριφορά είτε με ένα, είτε με δύο άτομα στη σέλα. Η Triumph δεν προσφέρει περαιτέρω ρυθμίσεις για τις αναρτήσεις, ωστόσο όπως θα διαβάσετε και αργότερα, οι αποσβέσεις είναι ορθά σεταρισμένες για το κύριο πεδίο χρήσης της μοτοσυκλέτας. Στα φρένα, η βρετανική εταιρεία εμπιστεύεται εξαρτήματα της Nissin και στα δύο συστήματα. Εμπρός, συναντάμε 2 δίσκους 310 χιλιοστών και πλευστές δαγκάνες 2 εμβόλων, ενώ στον πίσω τροχό, χρησιμοποιείται ένας δίσκος 255 χιλιοστών με δαγκάνα ενός εμβόλου.
Παρά την μονοπίστονη πίσω δαγκάνα, ο δίσκος των 255 χιλιοστών παρουσιάζει μεγάλη δύναμη και έντονο δάγκωμα.
Δυναμική η συμπεριφορά της Tiger Sport 660 σε δρόμους με στροφές.
Εύχρηστο, αλλά στιβαρό και ζωηρό στην πόλη
Κοιτώντας ξανά και ξανά, τον χάρτη της διαδρομής στο Google Maps, ήμασταν ανυπόμονοι να καβαλήσουμε. Μια κανονική εκδρομή στην επαρχία της Νότιας Πορτογαλίας, σχεδόν εξολοκλήρου σε επαρχιακούς, στριφτερούς δρόμους και ορεινά κομμάτια που σου δίνουν την δυνατότητα να αξιολογήσεις στα μέγιστα, την μοτοσυκλέτα που οδηγείς. Βγαίνοντας στον δρόμο από το ξενοδοχείο, το πρώτο κομμάτι της διαδρομής περιελάμβανε διέλευση από αστικό κομμάτι και έξοδο στον αυτοκινητόδρομο. Ο συμπλέκτης ολίσθησης - υποβοήθησης είναι παιχνιδάκι στον χειρισμό του, με την αίσθηση της μανέτας ικανοποιητική. Το ride-by-wire γκάζι έχει ένα αρχικό «άρπαγμα» που προσέξαμε και μπορεί να σε ξαφνιάσει αν δεν το περιμένεις, αλλά «το βρίσκεις» στην πορεία. Ο τρικύλινδρος των 81 ίππων «γουργουρίζει» ανάμεσα στα πόδια σου και στο άνοιγμα του γκαζιού, δείχνει την ελαστικότητα του επιταχύνοντας ικανοποιητικά ακόμα και με μια σχέση πάνω. Η σχετικά κοντή κλιμάκωση σασμάν και τελικής μετάδοσης, βοηθά σε αυτό κάνοντας τις προσπεράσεις και τις επιταχύνσεις εντός του αστικού ιστού, σβέλτες και απολαυστικές. Το traction control λειτουργεί υποδειγματικά, αφού επεμβαίνει χωρίς αισθητά «κοψίματα»: Περιορίζει ομαλά την ισχύ την στιγμή που χρειάζεται και δίνει οπτικό σήμα στην οθόνη, ενώ σε εντονότερη οδήγηση, αυτός ο τρόπος λειτουργίας κυριολεκτικά σώζει την μέρα: σου επιτρέπει να εμπιστευτείς περισσότερο το γκάζι, δεν σε αποσταθεροποιεί και σε κρατά ασφαλή. Επιβραδύνοντας, αντιλαμβάνεσαι την προοδευτική απόδοση του εμπρός φρένου με ήπιο αρχικό δάγκωμα (στοιχείο που θα εκτιμήσουν οι νέοι αναβάτες), αλλά και τη δύναμη του πίσω. Οι αναρτήσεις άφησαν πολύ καλές εντυπώσεις σε συνθήκες εντός πόλης, απορροφώντας εύκολα τις κακοτεχνίες, όντας προφανώς σεταρισμένες στα μαλακά, για την εξασφάλιση της απαραίτητης άνεσης στην καθημερινή χρήση.
Δυναμική η συμπεριφορά της Tiger Sport 660 σε δρόμους με στροφές.
Εξαιρετική συμπεριφορά στον δρόμο
Έξω από την πόλη, ο καλός καιρός της ημέρας σε συνδυασμό με… τα κέφια των πλοηγών, έφεραν αύξηση του οδηγικού ρυθμού. Αφήνοντας τον κινητήρα να «απλώσει» σε υψηλότερες στροφές και ταχύτητες, βλέπεις ότι το τρικύλινδρο μοτέρ ζει και αναπνέει, στο άνω μισό του στροφόμετρου. Με χαρακτηριστική τρικύλινδρη αίσθηση, οι επιταχύνσεις είναι δυναμικές και η κοντή κλιμάκωση σου επιτρέπει να είσαι με «μια πάνω» σε πολλά κομμάτια. Κάποιοι μπορεί να ζητήσουν λίγο πιο μακριά τελική μετάδοση, που ίσως δώσει το «κάτι παραπάνω» σε συγκεκριμένα κομμάτια, αφού ο κινητήρας είναι αρκετά ζωηρός. Από στροφή σε στροφή, η στιβαρότητα του πλαισίου και η σωστή γεωμετρία φαίνονται με το «καλημέρα σας», ενώ το πιρούνι λειτουργεί πάρα πολύ καλά αντέχοντας αρκετή φόρα στην είσοδο των στροφών. Το αμορτισέρ, προειδοποιεί για τα όρια σε συνθήκες μεγάλης πίεσης επιτρέποντας κάποιες ταλαντώσεις, ενώ συνολικά η λειτουργία των αναρτήσεων ταιριάζει απόλυτα με τον χαρακτήρα του Tiger Sport 660.
Έτοιμη και για τουρισμό
Επιβραδύνοντας από μεγαλύτερες ταχύτητες, τα φρένα κάνουν ξεκάθαρο οτι δεν υστερούν σε δύναμη, όμως το πολύ παρεμβατικό ABS επηρέαζε αισθητά την επιβράδυνση σε έντονη ή επιθετική πέδηση. Αξίζει να σημειώσουμε όμως ότι η συμπεριφορά αυτή εμφανίστηκε σε συγκεκριμένες συνθήκες, αφού υπό «νορμάλ» οδήγηση δεν είχαμε λαβή για παράπονα. Χαλαρώνοντας ρυθμούς στα τελευταία χιλιόμετρα της ημέρας, οδηγήσαμε τουριστικά εκτιμώντας το ικανοποιητικό επίπεδο ανεμοκάλυψης από το κοστούμι και την ρυθμιζόμενη ζελατίνα, την άνεση της σέλας και την μεγάλη σταθερότητα του μοντέλου στον εθνικό δρόμο. Έχουμε να κάνουμε με μια μοτοσυκλέτα, που εμφανίζεται έτοιμη για κάθε χρήση και απέδειξε τις ικανότητες της, στην πράξη. Εν αναμονή του «2ου μέρους», στην Ελλάδα…
Η Triumph βάζει την Tiger Sport 660 στην πρώτη γραμμή των νέων μοντέλων του 2022, κατασκευάζοντας μια άρτια μοτοσυκλέτα, έτοιμη για κάθε σενάριο στην άσφαλτο. Από την υψηλή ποιότητα κατασκευής και το βρετανικό πνεύμα της, στον ζωηρό τρικύλινδρο κινητήρα της και τον επιτυχημένο συνδυασμό συμπεριφοράς και ευχρηστίας, η Tiger Sport 660 θα κοιτάξει τον ανταγωνισμό της στα μάτια. Στην χώρα μας, η τιμή των 9.290 ευρώ την καθιστά ανταγωνιστικότατη, αφού εκτός από το πλεονέκτημα ισχύος, μιλάμε και για εξοπλιστικά-τεχνολογικά ατού, όπως τα riding modes. Σίγουρα η μοτοσυκλέτα θα είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες πολυχρηστικές επιλογές για την χώρα μας.
Εξοπλισμός αναβάτη
Κράνος: Caberg Avalon
Μπουφάν: Nordcode Raptor
Παντελόνι: Nordcode Dias
Γάντια: Nordcode Cosmo
Μπότες: XPD X-Road H2OUT
Ευχαριστούμε το Moto Market για την παραχώρηση του εξοπλισμού αναβάτη.