Η μετεξέλιξη του άκρως πετυχημένου και στη χώρα μας, F 650 Funduro, αποδείχθηκε μία από τις καλύτερες κινήσεις της BMW. Το F 650GS ξεκίνησε από τον κινητήρα της Rotax που χρησιμοποιούσε και το Funduro και κατέληξε ως ένα ψηλότερο, ποιοτικότερο και σαφώς πιο επιτυχημένο on-off μοντέλο, ακόμη και σήμερα, αρκετά χρόνια μετά την εμφάνισή του. Ο εργατικός μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος κινητήρας διέθετε καταλύτη και σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού ήδη από το 1997, οπότε ελάχιστες ήταν οι αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν μέχρι σήμερα. Η πρώτη ανανέωση του βαυαρικού μοντέλου πραγματοποιήθηκε το 2004, όταν το GS απέκτησε νέα κεντρική μονάδα ελέγχου και δεύτερο μπουζί, καθώς και νέα ζελατίνα, όργανα, προβολέα και μια μεγάλη γκάμα προαιρετικών αξεσουάρ.
Το GS αποτελεί ένα από τα πιο ολοκληρωμένα πακέτα της αγοράς, καθώς μπορεί να κινηθεί με άνεση ακόμη και στην πόλη, χάρη στις μικρές του διαστάσεις, τη γραμμικότητα του κινητήρα και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού. Επιπλέον, η ύπαρξη ABS προσθέτει πόντους στην ασφάλειά του. Ο ολοκληρωμένος αυτός χαρακτήρας του, σε συνδυασμό με τα υψηλά επίπεδα ποιότητας, χαρίζει στο GS την “πολυτέλεια” του να μην έχει ανάγκη από νέες αλλαγές, μέχρι σήμερα.
Παράλληλα με το F 650GS, τέλος, κυκλοφορεί και η έκδοση Dakar, η οποία διαθέτει μεγαλύτερο μπροστινό τροχό και ψηλότερη σέλα.