Με μία κίνηση ματ πριν από τέσσερα περίπου χρόνια, οι Βαυαροί μετέτρεψαν το R 1150GS σε 1200GS, μία μοτοσικλέτα με μεγαλύτερο κυβισμό και αισθητά μικρότερο βάρος, η οποία σε τίποτα σχεδόν δε θύμιζε την προκάτοχό της. Το R 1200GS διέθετε αρκετά στοιχεία από το προηγούμενο μοντέλο, ωστόσο, αυτά ήταν τόσο βελτιωμένα, που δύσκολα τα εντόπιζες. Το θηριώδες on-off κατάφερε από την πρώτη στιγμή να αποτελέσει ένα από τα φαβορί της κατηγορίας του και όχι άδικα. Ο boxer κινητήρας του χαρίζει τις υψηλότερες επιδόσεις, καθώς παραμένει ο μεγαλύτερος της κατηγορίας, ενώ η ποιότητα κατασκευής, το εξαιρετικό ζύγισμα και τεχνολογίες, όπως τα συστήματα αναρτήσεων Paralever και Telelever του δίνουν ένα ακόμη προβάδισμα ακόμη και σήμερα, παρά το γεγονός ότι καμία δεν υπέστη καμία ανανέωση. Από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς στη σέλα του, θα ξεχάσεις ότι ζυγίζει 200 ʺιλά, ενώ ακόμη και στην πόλη θα τα καταφέρει άψογα, λαμβάνοντας υπόψη τις διαστάσεις του. Επιπλέον, η ομαλή λειτουργία του κινητήρα, οι αυξημένες επιδόσεις, η άνεση που προσφέρει και το ABS ολοκληρώνουν ένα εξαιρετικό πακέτο, κατασκευασμένο για να καταπίνει ατελείωτα χιλιόμετρα σε κάθε έδαφος. Αξίζει, τέλος, να αναφέρουμε ότι το GS κυκλοφορεί από το 2006 και σε έκδοση Adventure, η οποία έχει περισσότερο χωμάτινο και ταξιδιωτικό προσανατολισμό.