LIVE: κίνηση στους δρόμους
Share

Aποστολή

Aποστολή
Yamaha XT660Z Tenéré, καλώς το κι ας άργησε
Κόντρα στον άνεμο
Διαβάστηκε από 78402 αναγνώστες
Κόντρα στον άνεμο
Η επόμενη μέρα της παρουσίασης περιλάμβανε οδήγηση 300 χιλιομέτρων, καθώς και τις φωτογραφίσεις. Εγερτήριο στις 7 π.μ., ώστε τα γκρουπ να αναχωρήσουν στις 8. Μετά από σύντομο πρωινό, συγκεντρωνόμαστε στο προαύλιο του ξενοδοχείου όπου βρίσκονται παρατεταγμένα τα Tenéré στους τρεις διαθέσιμους χρωματισμούς. Επιλέγω το Desert Khaki, το οποίο πιστεύω ότι τονίζει ακόμη περισσότερο το χαρακτήρα περιπέτειας που αποπνέει η μοτοσικλέτα. Καβαλώντας το Tenéré αισθάνομαι την πρώτη έκπληξη από την άνεση που προσφέρει η σέλα. Απομένει να διαπιστώσω αν θα επαληθευθεί αυτή η αίσθηση, έπειτα από την πεντάωρη σχεδόν οδήγηση. Το ύψος της μοτοσικλέτας ανταποκρίνεται στον off- road χαρακτήρα της, κάτι που σημαίνει ότι με το 1,75 μου έχω οριακά καλό πάτημα και με τα δύο πόδια στο έδαφος. Ωστόσο, η ελαφριά αίσθηση που έχει κανείς καβαλώντας στατικά, δε θα προβληματίσει και πιο μικρόσωμους αναβάτες. Μέσα σε λίγα λεπτά ξεκινάμε για το πρώτο τμήμα της διαδρομής στην άσφαλτο, που περιλαμβάνει 150 περίπου χιλιόμετρα μέχρι την πρώτη μας στάση. Από το Tiznit οδηγούμε 40 χιλιόμετρα ενός ανοιχτού επαρχιακού δρόμου μέχρι να βγούμε σε μια μαγευτική παραλιακή διαδρομή που τη γλύφει ο Ατλαντικός Ωκεανός. Η ατμόσφαιρα είναι δροσερή και η πρώτη οδηγική επαφή με το Teneré είναι άκρως θετική. Ο οδηγός που ορίστηκε στην ελληνική αποστολή κρατάει γρήγορους ρυθμούς και μοντέλο της Yamaha ανταποκρίνεται εύκολα σε αυτά που του ζητάω. Οι σχέσεις κουμπώνουν άψογα στο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ δεν απουσιάζει η ροπή από τις 3.500 στροφές μέχρι τη μέγιστη απόδοση των 48 ίππων που έρχεται στις 6.100 στροφές. Σε ορισμένες ευθείες της διαδρομής βλέπω το κοντέρ να αναγράφει 170 χλμ. την ώρα, ενώ η μοτοσικλέτα εξακολουθεί να συμπεριφέρεται σταθερά και να ανταποκρίνεται απροβλημάτιστα, όποτε χρειάζονται μικροί ελιγμοί. Η κάλυψη από τον αέρα είναι πολύ καλή, καθώς ο όρθια τοποθετημένος ανεμοθώρακας, προστατεύει τον αναβάτη ακόμη και με τη χρήση κράνους enduro. Φτάνοντας στον Ωκεανό, ο άνεμος δυναμώνει και στις παράλληλες ευθείες με την παραλία αναγκαζόμαστε να οδηγούμε υπό συνεχή κλίση. Οι ρυθμοί πέφτουν αλλά και πάλι η οδηγική συμπεριφορά του Ténéré κόντρα ή κάθετα σε δυνατό άνεμο δεν προβληματίζει. Ωστόσο, στις ευθείες με κόντρα τον άνεμο, ο κινητήρας δυσκολεύεται και το κοντέρ μετά βίας ξεπερνά τα 140 χιλιόμετρα. Η μεγάλη άνεση που προσφέρει η σέλα επαληθεύεται τελικά έπειτα από μιάμιση ώρα οδήγησης, ενώ η θέση οδήγησης που φέρνει τον οδηγό αρκετά κοντά στο τιμόνι, δε με δυσκόλεψε στο γρήγορο κομμάτι της διαδρομής. Το Tenéré αναδεικνύει αρκετά από τα προσόντα του σχετικά απλού μονοκύλινδρου κινητήρα της Yamaha. Η απόκριση του γκαζιού έχει βελτιωθεί σε σχέση με το XT660R και η ροπή είναι ομαλή και επαρκής. Το μεγαλύτερο κουτί για το φίλτρο αέρα, χωρητικότητας 6,8 λίτρων, βοηθάει στην καλύτερη απόκριση του γκαζιού, ενώ έχει σχεδιαστεί αρκετά μελετημένα ώστε να εξυπηρετεί την εύκολη αντικατάσταση ή τον καθαρισμό του φίλτρου.

 
 Aποστολή Μαρόκο: Yamaha XT 660 Z Teneré
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Για να μαθαίνουν οι νεότεροι...
Το νέο Teneré είναι εδώ
Κόντρα στον άνεμο
Κινητήρας
Εν κατακλείδι
Αναρτήσεις
Κλειστές στροφές
Χαρακτήρας "go-anywhere"
Μέσα στην έρημο
Πλαίσιο


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ