LIVE: κίνηση στους δρόμους
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Δοκιμή Αprilia SMV 750 Dorsoduro
Η μέση οδός
Διαβάστηκε από 78989 αναγνώστες
Φανταστείτε έναν απόλυτο κόσμο διαμετρικά αντίθετων δίπολων. Σε αυτόν τον κόσμο θα υπήρχαν μόνο δύο διαστάσεις, το άσπρο ή το μαύρο, το «ναι» ή το «όχι», ο κιθαριστάς ή ο ντράμερ... και δεν θα υπήρχε πουθενά το Dorsoduro! Γιατί η νέα μοτοσικλέτα της Aprilia αποτελεί ένα σύνολο ετερόκλητων και ακραίων χαρακτηριστικών, που ισορροπεί ιδανικά μεταξύ δυναμισμού και πρακτικότητας.
Μπορεί αυτός ο πρόλογος να παραπέμπει στη λέξη «συμβιβασμός», αλλά τα πράγματα δεν είναι έτσι σε καμία περίπτωση. Για να είμαι ειλικρινής, η αίσθηση που μου άφησε το Dorsoduro μετά από τη δοκιμή του, με μπέρδεψε αρκετά και χρειάστηκε να περάσουν κάποιες μέρες για να αποκρυσταλλωθεί η τελική εντύπωση και να μπορέσω να το «καταλάβω». Εκ πρώτης όψεως, ο φυσιοδίφης μοτοσικλετιστής θα κατέτασσε το Dorsoduro χωρίς δεύτερη σκέψη στη συνομοταξία των supermotard, της οικογενείας των “mega”. Οι τροχοί 17 ιντσών, οι μεγάλες (σε σχέση με τα street) διαδρομές των αναρτήσεων, το ψηλό φτερό μπροστά και η σχετικά slim σιλουέτα της μοτοσικλέτας, παραπέμπουν άμεσα σε αυτή την κατηγορία. Σχεδιαστικά, η μοτοσικλέτα είναι ιταλική, όποτε ό,τι και να πω δεν έχει νόημα, απλώς θα αρκεστώ στο ότι το καλύτερο σημείο της είναι -και με διαφορά- η ουρά, που φιλοξενεί δύο υπέροχα τελικά και ένα ακόμα πιο υπέροχο πίσω φανάρι (δεν μου πήγαινε να αποκαλέσω «κωλοφάναρο» ένα τόσο όμορφο αντικείμενο). Το Dorsoduro βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στο «αδερφό» naked Shiver, από το οποίο και έχει «δανειστεί» το υβριδικό πλαίσιο δύο τμημάτων, αποτελούμενο από ατσάλινο χωροδικτύωμα και αλουμινένια βάση, ενώ διαφορετικά είναι το αλουμινένιο ψαλίδι και το υποπλαίσιο. Digital V2… @body2:Ο V90 δικύλινδρος κινητήρας προέρχεται και αυτός από το Shiver, είναι υγρόψυκτος, με τετραβάλβιδες κεφαλές και αρκούντως hi-tec, με ride by wire γκάζι και 3 διαφορετικές χαρτογραφήσεις στον ψεκασμό. Η ντίζα του γκαζιού οδηγεί σε ένα ποτενσιόμετρο, το οποίο μεταβιβάζει δεδομένα στον εγκέφαλο σχετικά με το πόσο και με ποιο τρόπο ανοίγει το γκάζι ο αναβάτης, υπολογίζοντας παράλληλα παραμέτρους όπως θερμοκρασία κινητήρα, θερμοκρασία αέρα, στοιχεία από τον αισθητήρα λάμδα, το πρόγραμμα χαρτογράφησης που έχει επιλεγεί (Rain, Sport ή Touring) και την ταχύτητα στο κιβώτιο, ανοίγοντας και τις δύο πεταλούδες όσο χρειάζεται, προκειμένου να επιτευχθεί η βέλτιστη παροχή ισχύος στον πίσω τροχό. Μπορεί να σας πήρε 10" για να το διαβάσετε και έμενα 1 δευτ. για να το γράψω, αλλά στην πράξη, το σύστημα είναι πιο γρήγορο από όλους μας και δουλεύει μάλιστα πολύ καλά (περισσότερα πιο κάτω...).
…και σωστές βάσεις
Το «γραφείο» του Dorsoduro είναι ένας συνδυασμός ψηφιακής οθόνης και αναλογικού στροφόμετρου, με τον οδηγό να έχει στη διάθεσή του ένα trip computer, το οποίο χειρίζεται ένα διακόπτη στο αριστερό γκριπ, ενώ εντύπωση προκαλεί η “racing” προσθήκη του shift lighter. Οι αναρτήσεις αποτελούνται από USD πιρούνι διαμέτρου 43 χλστ. με ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου και μονό αμορτισέρ τοποθετημένο παράκεντρα, χωρίς μοχλικό, ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου και την επαναφορά. Η διαδρομή είναι και στα δύο 160 χλστ. Σε ό,τι αφορά τα φρένα, έχουν μεταφερθεί αυτούσια από το Shiver, δηλαδή δύο δίσκοι διαμέτρου 320 χλστ. με τετραπίστονες δαγκάνες ακτινικής έδρασης μπροστά και μονός δίσκος διαμέτρου 240 χλστ. με μονοπίστονη δαγκάνα πίσω, αμφότερα με σωληνάκια υψηλής. Ζάντες και ελαστικά είναι επίσης παρόμοια με του Shiver, ήτοι 3.50x17" με ελαστικό διαστάσεων 120/70 μπροστά και 6.00x17" με ελαστικό 180/55 πίσω.

 
 Δοκιμή Αprilia SMV 750 Dorsoduro
Από έξω εμφάνιση, από μέσα άνεση
Eνα supermoto που ήθελε να είναι street
Στην πόλη και στα πέριξ
Βελούδινη επανάσταση
Συμπέρασμα


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ