Οδηγώντας
Αν έχεις οδηγήσει τη βασική έκδοση ξέρεις τι να περιμένεις ανεβαίνοντας πάνω στην Extrema, καθώς οι μαζεμένες διαστάσεις από μόνες τους δεν αρκούν για να καταλάβεις την ελαφριά αίσθηση που θυμίζει μοτοσυκλέτα μικρότερης κατηγορίας, ειδικά τώρα που αφαιρέθηκαν ακόμη 3 κιλά. Με το RS660 δεν έχεις κανένα πρόβλημα να κινηθείς στο αστικό περιβάλλον, αφού ούτε η θέση οδήγησης είναι κουραστική, ούτε ο τρόπος που αποδίδει ο κινητήρας.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Η δύναμη έρχεται γραμμικά σε όλα τα riding modes, η απόκριση στο γκάζι είναι απλώς κορυφαία, όπως συνηθίζεται στις μοτοσυκλέτες της Aprilia, ενώ ο ήχος από την εξάτμιση της SC Project σου φτιάχνει τη διάθεση χωρίς να γίνεται ενοχλητικός μιας και είναι εγκεκριμένη για τις προδιαγραφές Euro 5.
Μπορεί λοιπόν να βολτάρεις χαλαρά ακόμη και στην πόλη με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στα 5,8λτ/100χλμ όμως στην πραγματικότητα το μόνο που θα σκέφτεσαι είναι πότε θα ανοίξεις το γκάζι για να ακούσεις τον δικύλινδρο να λυσσάει στα κόκκινα. ¶λλωστε σε αυτό το φάσμα αρέσκεται να δουλεύει, χωρίς όμως να σε υποχρεώνει να φλερτάρεις συνεχώς με τον κόφτη για να νιώσεις την επιτάχυνση, όπως συμβαίνει με τα τετρακύλινδρα supersport.
Η δύναμη είναι αρκετή για να κάνει το 0-100 χλμ/ώρα σε 3,8 δλ., να σηκώσει τον μπροστινό τροχό όταν το θελήσεις (πρέπει να έχεις απενεργοποιημένο το Wheelie και το traction control) αλλά και να στείλει το κοντέρ πάνω από τα 240χλμ/ώρα, με τη μοτοσυκλέτα να αισθάνεται πολύ άνετα σε κάθε περίπτωση, αφού το μικρό της πλαίσιο είναι πραγματικός βράχος, θυμίζοντάς σου κάτι από RSV4.
Έτσι, με την Extrema δεν χάσαμε την ευκαιρία για μερικούς γύρους και στην πίστα των Μεγάρων, η οποία μπορεί να φαντάζει μικρή για τα σύγχρονα superbike των 200+ ίππων είναι όμως ιδανική για το RS 660 καθώς μπορείς να το απολαύσεις στο έπακρο, με το γκάζι συνεχώς στο τέρμα. Και η αίσθηση ότι το ¨στύβεις¨ σου φτιάχνει πραγματικά τη διάθεση, κάτι που πολλές φορές μετρά περισσότερο από το απόλυτο κυνήγι των δευτερολέπτων. Αυτή η μοτοσυκλέτα θα σε κάνει να αγαπήσεις την οδήγηση στην πίστα, χωρίς όμως να προορίζεται αποκλειστικά για trackdays ή αγώνες και αυτό είναι που την κάνει να ξεχωρίζει από τα κλασικά 600άρια supersport τα οποία μέχρι πριν λίγα χρόνια ήταν η μοναδική επιλογή πριν τη μετάβαση στα 1000άρια.
Το RS 660 είναι εύκολο για τον αρχάριο αναβάτη που θα εκτιμήσει την προθυμία του στις αλλαγές κατεύθυνσης και στην είσοδο της στροφής, όμως τα παραπάνω στοιχεία θα τα εκτιμήσουν και οι έμπειροι που θα ¨παίζουν¨ μαζί του από το πρωί μέχρι το βράδυ, εκμεταλλευόμενοι τα ψηλά κλιπ ον που δεν κουράζουν καθόλου τα χέρια. Φυσικά μπορεί να αντεπεξέλθει και σε αγωνιστικούς ρυθμούς όμως για να το κάνει θα χρειαστεί ένα ζευγάρι ημισλίκ ελαστικά και μια πιο σφικτή ρύθμιση στις αναρτήσεις.
Το εργοστασιακό setup είναι ιδανικό για γρήγορη οδήγηση στον δρόμο αλλά και για να κάνεις τα πρώτα trackdays, όμως όταν θες να πιέσεις για χρόνους το πίσω αμορτισέρ θα δείξει τα όριά του πριν από το υπόλοιπο σύνολο, κάνοντάς μας να αναρωτηθούμε γιατί η Aprilia δεν προίκισε και την έκδοση Extrema με το ποιοτικότερο αμορτισέρ του Tuono 660 Factory.
Τα φρένα είναι εξαιρετικά για τα δεδομένα της κατηγορίας έχοντας δύναμη και σωστή αίσθηση χωρίς να δείχνουν σημάδια κόπωσης (στη θέση 1 το ABS δεν θα αποτελέσει ποτέ εμπόδιο), ενώ εξαιρετικά όπως σε κάθε Aprilia είναι και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Το traction control στη θέση 1 (ρυθμίζεται εν κινήσει) θα σε περιορίσει όσο χρειάζεται για να προστατέψει από την κακιά στιγμή χωρίς όμως να γίνεται ενοχλητικό (με ημισλίκ ελαστικά η παρέμβασή του θα ήταν ακόμη πιο διακριτική), ενώ αν θες να κινηθείς πιο γρήγορα απλώς το απενεργοποιείς τελείως.
Ούτως ή άλλως η απόκριση στο γκάζι είναι τόσο γλυκιά και ακριβής που μπορείς να διαχειριστείς χωρίς κανέναν φόβο και τον τελευταίο από τους 100 διαθέσιμους ίππους, αποδεικνύοντας ότι η RS 660 έχει ακριβώς ό,τι χρειάζεσαι αν ζητάς μια σπορ μοτοσυκλέτα που θα ευχαριστιέσαι τις περισσότερες μέρες του χρόνου οδηγώντας τη και όχι κοιτώντας τη στο γκαράζ.
Σελίδα 1 | . Aprilia RS 660 Extrema - Test |
Σελίδα 2 | Εμφάνιση-Ποιότητα κατασκευής |
Σελίδα 3 | Aνεση – Εργονομία |
Σελίδα 4 | Κινητήρας |
Σελίδα 5 | Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα |
Σελίδα 6 | Οδηγώντας |
Σελίδα 7 | Η άποψή μας |
Σελίδα 8 | Τεχνικά χαρακτηριστικά |