+: Fun χαρακτήρας, ελαφριά αίσθηση & ευελιξία, ελαστικότητα κινητήρα
-: Πίσω αμορτισέρ σε συνθήκες πίεσης
Ο ιδρυτής των Street Adventure συνεχίζει ακάθεκτος!
Πολλές βελτιώσεις και δύο “σοβαρά” σε έκταση face lift, μετρά μέχρι σήμερα το Kawasaki Versys 650, που μας σύστησε μια νέα κατηγορία μοτοσικλετών, πριν από 10 χρόνια όπου και παρουσιάστηκε. Πιο ώριμο από ποτέ και στο υψηλότερο εξελικτικό του στάδιο, διατηρεί αναλλοίωτο τον χαρακτήρα του, ο οποίος του προσδίδει ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά “fun factor”, γενικότερα στην μεσαία κατηγορία κυβικών. Κάνει τα πάντα επί ασφάλτου και με την “σπιρτόζικη” προσωπικότητα του, παρακινεί όσους βρίσκονται στη σέλα του να το πηγαίνουν τουλάχιστον σβέλτα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορεί να οδηγηθεί και σε πιο ήπιους, χαλαρούς ρυθμούς.
Σχεδίαση – ποιότητα κατασκευής
Συγκριτικά με τα “αιρετικά” σχεδιαστικά μονοπάτια που είχε ακολουθήσει η Kawasaki στο Versys τα προηγούμενα χρόνια και τα οποία εκφραζόντουσαν κυρίως στην περιοχή του φαναριού / μάσκας, το τελευταίας γενιάς μοντέλο είναι πιο συμβατικό και ακολουθεί τον δρόμο του 1000. Σαφώς street η σχεδίαση αλλά όχι “εκκεντρική”, έχει αρκετές αναφορές στην οικογένεια των Z και προβάλει στο σύνολο της έναν δυναμικό χαρακτήρα. Η ποιότητα κατασκευής παραμένει στα γνωστά υψηλά επίπεδα που μας είχε συνηθίσει η Kawasaki. Τα “περλέ” χρώματα ιριδίζουν στο φως του ήλιου προσφέροντας έναν τόνο πολυτέλειας που κανείς δε θα μπορούσε να θεωρήσει περιττό ή ανεπιθύμητο, ενώ και οι ματ βαφές, έχουν ένα ασυνήθιστο “βάθος”.
Κινητήρας
Εκ πρώτης όψεως η κινητήρια μονάδα του νέου Versys δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα από όσα γνωρίζαμε στις πρηγούμενες δύο εφαρμογές της, ωστόσο οι άνθρωποι της Kawasaki, κάνουν λόγο για νέες ρυθμίσεις προκειμένου να τονωθούν οι χαμηλομεσαίες. Το παράδοξο είναι ότι στα specs φαίνεται μια μετατόπιση της κορύφωσης της ισχύος (+5 άλογα σε σχέση με παλιότερα) αλλά και της ροπής σε υψηλότερες στροφές. Σε κάθε περίπτωση, ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας του Versys έχει διατηρήσει την ευστροφία του, με το ξέσπασμα να έρχεται πάνω από τις 6.000 σ.α.λ. ενώ αποδεικνύεται και απίστευτα ελαστικός, “σηκώνοντας” όλες τις σχέσεις από πολύ χαμηλές στροφές.
Πλαίσιο – αναρτήσεις – Φρένα
Το πλαίσιο του Versys δεν έχει δεχτεί αλλαγές διότι, πολύ απλά, δεν τις χρειαζόταν. Γύρω από αυτό όμως έχουμε πολλές αλλαγές. Το νέο ανεστραμμένο πιρούνι της Showa με τα όμορφα κόκκινα καπάκια διαθέτει ρύθμιση προφόρτισης στο αριστερό καλάμι και απόσβεσης επαναφοράς στο δεξί. Τα φρένα από την άλλη έχουν κάνει, δύο βήματα μπροστά. Η Kawasaki έχει επιλέξει νέες δαγκάνες της Nissin και πίσω χρησιμοποιεί μεγαλύτερο δίσκο (250 χιλιοστά, από 220). Ισχυρότερο αρχικό δάγκωμα και προοδευτικότερη αίσθηση στη μανέτα είναι τα δύο βασικά χαρακτηρηστικά τους, στοιχεία που μεταφράζονται σε σημαντική βελτίωση.
Οδηγώντας
Στην πόλη το Verys μετατρέπεται σε ένα υπάκουο μαγικό χαλί, καταπίνει λακούβες, ξεκολάει σβέλτα όποτε του ζητηθεί κατί τέτοιο μέσω της γκαζιέρας και σταματά αποφασιστικά. Το νέο ABS που έβαλε φέτος η Kawasaki είναι εξαιρετικό, γρήγορο και διακριτικό δίχως χαζές, αχρείαστες επεμβάσεις. Στο ταξίδι η μοτοσικλέτα μπορεί να κρατά μια μέση ταχύτητα της τάξης των 120 ως 140 όλη μέρα. Τα πάντα ως τα 160 είναι μέσα στο ρεπερτόριό της, αλλά από κει και πάνω αρχίζουμε να πλησιάζουμε στην τελική. Το Versys πάντως, προς τιμήν του, δεν είχε κανένα προβλήμα να ταξιδεύει με τη βελόνα καρφωμένη στα 180, με μόνη παραφωνία τους υψίσυχνους κραδασμούς που φτάνουν στα μαρσπιέ. Βγαίνοντας για μια στριφτερή διαδρομή, η μοτοσικλέτα θυμίζει την “όρεξη” της πρώτης (και της δεύτερης) έκδοσης για το πεδίο αυτό, με το σύνολο των αλλαγών της Kawasaki να έχουν λειάνει τις αιχμές της σπορ συμπεριφοράς του. Σπουδαία είναι τα νέα στο πεδίο της κατανάλωσης. Με μέση τιμή 5,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, αν το κρατάς κάτω από τις 6.000 απολαμβάνεις εντυπωσιακά μικρή κατανάλωση. Μάλιστα η Kawasaki έχει μια ένδειξη ECO που εμφανίζεται στην περιοχή από 4 ως 6.000 σ.α.λ. για να σου θυμίζει πώς να μείνεις κάτω από τα 5 λίτρα/100 χλμ.