Το μικρό Ninja…μεγάλωσε σε όλα σχεδόν τα επίπεδα, έσπασε το όριο των 250 κ.εκ. και αποτελεί πλέον το σημείο αναφοράς για όλους τους υπόλοιπους κατασκευαστές στη μικρή-μεσαία κατηγορία. Το μικρό Ninja έγινε best seller για τους Ιάπωνες και αγαπήθηκε από ένα ευρύ κοινό που έψαχνε μια πραγματική μοτοσικλέτα σε αυτά τα κυβικά και όχι ένα scooter. Η επιτυχία του μάλιστα έφερε νέα άνθιση στην κατηγορία, με τον ανταγωνισμό να μπαίνει ξανά στο παιχνίδι παρουσιάζοντας νέα και αξιόλογα μοντέλα που άρχισαν να απειλούν την κυριαρχία του. Η απάντηση της Kawasaki στις απειλές είναι το νέο Ninja 300 που τραβά το μακρύτερο πλέον σπαθί του και δείχνει έτοιμο να πάρει το κεφάλι όποιου το αμφισβητήσει. Ακόμη και αν δεν υπήρχε άλλη διαφορά μεταξύ παλιού και νέου, η σχεδίαση του Ninja 300 μπορεί να αποτελέσει για κάποιους το μοναδικό λόγο για να το κάνουν δικό τους. Οι δεσμοί ανάμεσα σε αυτό και τα μεγαλύτερα Ninja είναι εμφανέστατοι και το φέρινγκ δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης.
Η σχεδιαστική διαφορά μεταξύ του «300» με το «250» μοιάζει χαοτική και τα δύο μοντέλα θα μπορούσαν να ανήκουν ακόμη και σε διαφορετικό…αιώνα. Όλοι οι καλοί χωράνε . Αυτό ισχύει για την περίπτωση του Ninja 300, αν και δεν θα περάσουν όλοι το ίδιο καλά. Τα ψηλά κλιπόν, ωστόσο, δεν ενοχλούν τους καρπούς, αν και οι πιο μεγαλόσωμοι θα τα προτιμούσαν φαρδύτερα. Το μεγαλύτερο φάουλ στην εργονομία του Kawasaki εντοπίζεται στις μανέτες, που δεν είναι ρυθμιζόμενες και δείχνουν να ταιριάζουν καλύτερα με μικρότερα χέρια. Με λίγα λόγια ένας μέσου μεγέθους αναβάτης θα περάσει τέλεια στη χαμηλή σέλα του μικρού Ninja.
Ο κινητήρας δέχτηκε τόσες αλλαγές, που θα μπορούσαμε να μιλάμε ακόμη και για νέο μοτέρ. Νέα κεφαλή, ανασχεδιασμένο σύστημα ψύξης, νέος ψεκασμός, ελαφρύτερα πιστόνια και κύλινδροι χωρίς χιτώνια οι σημαντικότερες από αυτές. Αυτά, μαζί με την αύξηση του κυβισμού, εκτόξευσαν την ισχύ στους 39 ίππους (από 33) και τη ροπή στα 2,8 kgm (από 2,24) στις 11.000 και 10.000 σ.α.λ. αντίστοιχα. Η έξτρα δύναμη γίνεται ιδιαίτερα αισθητή από τις 7.000 σ.α.λ. και πάνω και συνοδεύεται και από σωστή ηχητική υπόκρουση. Παράλληλα, η μέση κατανάλωση μειώθηκε περίπου κατά 7%, και οι κραδασμοί σχεδόν εξαλείφθηκαν χάρη στις ελαστικές μπροστινές βάσεις του μοτέρ.
Παντού ικανότερο. Το Ninja 300 είναι μια καλύτερη μοτοσικλέτα από το μοντέλο που αντικαθιστά, χωρίς δεύτερη σκέψη. Η αίσθηση που αφήνει στον αναβάτη του είναι ακόμη πιο ώριμη και πολιτισμένη και θυμίζει πλέον έντονα τα μοντέλα της μεσαίας κατηγορίας χάρη και στην αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής.
Στην τελική του, το Ninja είναι απόλυτα σταθερό με τη ζελατίνα να προσφέρει μέτρια προστασία σε αντίθεση με το νέο φέρινγκ που καλύπτει σωστά τα πόδια. Οι αναρτήσεις, χάρη στις νέες ρυθμίσεις, απορροφούν αποτελεσματικότερα τις ανωμαλίες και σε συνδυασμό με τους λιγότερους κραδασμούς από το μοτέρ, συμβάλλουν στα υψηλότερα επίπεδα άνεσης και κύλισης. Το μόνο σημείο που δέχεται κριτικής είναι η απόδοση των φρένων.
Από την τελική ταχύτητα χρειάζεται να επιστρατεύσει κανείς όλα τα δάκτυλα του δεξιού χεριού, με το αποτέλεσμα να βρίσκεται πάλι κάτω από το αναμενόμενο. Σε φυσιολογικές ταχύτητες πάντως, αποδίδει ικανοποιητικά, με το νέο ABS της Nissin να λειτουργεί σωστά σε γυαλισμένο οδόστρωμα. Μιας και μιλήσαμε για γυαλισμένο οδόστρωμα να πούμε ότι το Ninja 300 συνεχίζει να συμπεριφέρεται το ίδιο άριστα με τον προκάτοχό του στην πόλη. Δεν κουράζει με το βάρος του, το τιμόνι του κόβει πολύ και, ακόμη και αν δεν ξεπερνάτε τις 7.000 σ.α.λ., υπάρχει αρκετή δύναμη για να κινηθείτε σβέλτα.
Το σαφώς αναβαθμισμένο Ninja 300 είναι μια ιδανική μοτοσικλέτα για καθημερινή χρήση που θα πει ναι σε ταξίδια, αλλά και σε σβέλτη κίνηση στον επαρχιακό. Δεν είναι απλά ένα σωστό εισαγωγικό μοντέλο για αρχαρίους, αλλά μια ολοκληρωμένη μοτοσικλέτα, που θα κρατήσετε στην κατοχή σας ακόμη και όταν νιώσετε έτοιμοι για κάτι πιο δυνατό.