Αν το προηγούμενο μοντέλο, K1200R, ήταν ο θρυλικός «terminator», τότε το καινούριο Κ 1300R μπορεί άνετα να πάρει τον τίτλο του «T-1000». Ακόμη πιο ισχυρό από τον προκάτοχό του, αλλά ταυτόχρονα πιο εξευγενισμένο και σαφώς πιο «φονικό» από αυτό…
Οι αλλαγές που φέρει το νέο K 1300R δεν χαρακτηρίζονται «ριζικές». Η αύξηση του κυβισμού -όπως και σε όλη τη σειρά K- είναι η πιο «τρανταχτή» διαφορά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και από εκεί και έπειτα έχουν πραγματοποιηθεί μικρές επεμβάσεις σε καίρια σημεία που σκοπό έχουν τη βελτίωση ένος ήδη πολύ καλού συνόλου.
Συγκεκριμένα τα 136 κ.εκ. μεγαλύτερης χωρητικότητας του κινητήρα είχαν ως αποτέλεσμα 173 ίππους στις 9.250 σ.α.λ., με τη μέγιστη ισχύ να έχει αυξηθεί κατά 10 ίππους και να αποδίδεται 1.000 σ.α.λ. πιο χαμηλά από το Κ 1200R. Η ροπή επίσης αυξήθηκε κατά 13 Nm (140 Νm) και το 70% αυτής είναι διαθέσιμο από τις 3.000 σ.α.λ. Σύμφωνα με τη BMW, η ροπή έχει αυξηθεί κατά 10 Nm (ή κατά 10% αν προτιμάτε) από τις 2.000 έως και τις 8.000 σ.α.λ. σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Αυτά τα χαρακτηριστικά επιτεύχθηκαν σε συνδυασμό με πρόσθετες αλλαγές εκτός της αύξησης του κυβισμού, όπως νέο τελικό εξάτμισης, νέος τριοδικός καταλύτης και νέα βαλβίδα ελέγχου ροής καυσαερίων, νέα χαρτογράφηση του ψεκασμού και επίσης νέο φιλτροκούτι.
Σε ότι αφορά στα πιο «πρακτικής» φύσης ζητήματα, άλλαξε το ρουλεμάν του λεβιέ ταχυτήτων για πιο θετικές αλλαγές, ενώ -επιτέλους!- τα χειριστήρια είναι ανάποδα τοποθετημένα για BMW και βρίσκονται στις θέσεις που τοποθετούνται στο 99% των μοτοσικλετών παραγωγής! Η γεωμετρία του πλαισίου έχει υποστεί μικρές διαφοροποιήσεις στις τιμές της προκειμένου η μοτοσικλέτα να γίνει «γρήγορη» και ευέλικτη, ενώ και οι αναρτήσεις έχουν αποκτήσει πιο «σφικτό» setup, προσθέτοντας με τη σειρά τους στον «αθλητικό» χαρακτήρα της K 1300R. Τέλος, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ESA II και ASC που διατίθενται ως προαιρετικός εξοπλισμός, είναι δεύτερης γενιάς, με ταχύτερη λήψη και επεξεργασία δεδομένων.
Περισσότερα για τη νέα K 1300R μπορείτε να διαβάσετε στο τεύχος Νο12 του Moto Τρίτη, που θα κυκλοφορήσει στις 9/6/2009.