Για το 2009, η Honda παρουσιάζει την τεχνολογικά πρωτοπόρα και φιλική προς τον αναβάτη έκδοση του CBR 600RR, με C-ABS. Εμείς την συγκρίνουμε στο δρόμο με το επίσης κορυφαίας τεχνολογίας, σκληροπυρηνικό και «αγωνιάρικο» σε αίσθηση, Yamaha YZF-R6.
Συνήθως τα supersport ανανεώνονται εκ βάθρων κάθε δεύτερη χρονιά. Το CBR και το YZF ανανεώθηκαν το 2008, οπότε για φέτος οι αλλαγές είναι κυρίως χρωματικές. Και λέμε κυρίως, γιατί η ειδική έκδοση του CBR που έπεσε στα χέρια μας, διαθέτει ένα επαναστατικό σύστημα φρένων που η τεχνολογικά ανήσυχη Honda ονομάζει C-ABS, το οποίο και κάνει τη διαφορά. Έτσι, μαζί με το μεγάλο «αδελφό» CBR 1000RR C-ABS, το CBR 600RR C-ABS είναι η πρώτη supersport μοτοσικλέτα παραγωγής στην ιστορία που διαθέτει σύστημα ABS.
Αισθητικά, το CBR C-ABS, σε σχέση με το «απλό» CBR, έχει δεχθεί ένα έξτρα κομμάτι στο χαμηλό τμήμα του φέρινγκ, ώστε να καλύπτονται τα ηλεκτρονικά του C-ABS και να μην είναι εκτεθειμένα σε κοινή θέα. Τα συγκεκριμένα πλαστικά είναι αρκετά καλόγουστα ώστε να μην ενοχλούν και δένουν αρμονικά με το υπόλοιπο φέρινγκ. Οι γραμμές του CBR είναι πιο στρογγυλές, κάνοντας τη μοτοσικλέτα λιγότερο αιχμηρή από το R6. Ταυτόχρονα, ένα ακόμα σημείο που διαφοροποιούνται εμφανώς τα δύο supersport είναι το τελικό της εξάτμισης. Το R6 έχει το τελικό χαμηλά, κάτω από τον κινητήρα, σύμφωνα με τις πιο σύγχρονες τάσεις της συγκέντρωσης των μαζών, ενώ το CBR συνεχίζει να το έχει κάτω από τη σέλα του συνεπιβάτη.
Έτσι, πέραν του ABS, της πιο αιχμηρής γραμμής του R6 και του ουραίου τμήματος, οι δύο μοτοσικλέτες μοιάζουν σχεδόν σαν δυο σταγόνες νερό. Οι προβολείς είναι παρόμοιοι, η είσοδος του ram-air στο κέντρο… ίδια, μαύρα τα πιρούνια, ακτινικές οι δαγκάνες των φρένων, ενώ έτυχε να έχουμε και ίδια χρώματα στα μοντέλα της δοκιμής (αν και ο προσεκτικός παρατηρητής θα προσέξει και ένα βαθύ μεταλλικό μπλε στο Honda), με αποτέλεσμα πολλές φορές να χάνω τον μπούσουλα στις φωτογραφίες. Μαύρο πλαίσιο και τα δύο, μαύρο και το ψαλίδι, άσπρα κόκκινα με κεραυνούς και τα δύο… αμάν κάναμε για να βρούμε τις εξωτερικές διαφορές.
Κι όμως διαφέρουν, έστω και ελαφρά. Πορτοκαλί τα κρύσταλλα στο R6, φιμέ στο CBR. Πεντάμπρατσες ζάντες αλουμινίου στο R6, τρίμπρατσες αλουμινίου στο CBR. Αστεράκια στα έμβολα των φρένων του Yamaha, το logo της Tokico στα φρένα του Honda. Το κόκκινο στο στροφόμετρο τοποθετημένο στις 15.000 σ.α.λ. στο CBR και στις… 16.500 σ.α.λ. στο R6. Δείκτης βενζίνης στη μοτοσικλέτα του «Big H», απλή λυχνία ρεζέρβας στη μοτοσικλέτα της εταιρείας των τριών διαπασών. Στροφόμετρο που θυμίζει φεγγάρι δέκα μέρες πριν από την πανσέληνο αφού «κόβεται» από την ψηφιακή οθόνη του κοντέρ στο CBR, shift light και μεταλλικό πλαίσιο στο ολοστρόγγυλο στροφόμετρο για το R6.
Και όλες αυτές οι συγκρίσεις, με τις ομοιότητες και τις διαφορές, κρατούν το ενδιαφέρον ψηλά, πριν καβαλήσεις τις δυο υπερ-μοτοσικλέτες και αρχίσεις να κάνεις το ίδιο και για τον οδηγικό τους χαρακτήρα.
Περισσότερα για τις δύο αυτές μοτοσικλέτες και ειδικά για τον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, μπορείτε να βρείτε στο τεύχος Νο12 του Motο Τρίτη, που θα κυκλοφορήσει στις 09/06.