LIVE: κίνηση στους δρόμους

MTX: Yamaha R6 2006

Το R6 της Yamaha αποτελεί ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα 600αριού supersport και ένα από τα καλύτερα μοντέλα για χρήση πίστας. Με πολύ ελαστικό κινητήρα και μεγάλο εύρος εκμεταλλεύσιμης ισχύος, το R6 του 2006 συσταίνεται ανεπιφύλακτα σε όσους θέλουν να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στη κατηγορία.

 
ΟΔΗΓΙΚΑ

Αναμφίβολα, η θέση οδήγησης του νέου R6 είναι επιθετική. Τα χέρια σου πέφτουν χαμηλά στα κλιπόνς, ενώ τα κάτω άκρα σου πατούν σωστά στα μαρσπιέ, που είναι τοποθετημένα στο κατάλληλο ύψος. Ο συμπλέκτης έχει μέτρια σκληρότητα και θα σε κουράσει μόνο στην πυκνή κίνηση της πόλης. Το R6 2006 έχει ωφέλιμη δύναμη σχεδόν από τις 2.000 σ.α.λ. Με τρίτη στο μαλακό και εύχρηστο κιβώτιο κυκλοφορείς άνετα, ανοιγοκλείνοντας μόνο το γκάζι. Ακόμη και με έκτη επιταχύνει με ενθαρρυντικό ρυθμό από τις 3.000 σ.α.λ., γεγονός που έβλεπες στο παρελθόν μόνο στα χιλιάρια. Ταχύτητες ανεβάζεις με άνεση, ακόμη και καρφωτές, με το κιβώτιο να υπακούει σαφέστατα χωρίς να δυσανασχετεί. Μόλις η βελόνα περάσει τις 6.000 σ.α.λ., αλλάζει η χροιά του ήχου στην εξάτμιση και το R6 εμφανίζει την άγρια όψη του μοτέρ. Από τις 10.000 σ.α.λ. αρχίζει το πραγματικό… πάρτι, όπου πλέον σε κάθε «κλικ» του γκαζιού το R6 πετάγεται επιθετικά, καταπίνοντας την άσφαλτο. Η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 270 χλμ./ώρα (πραγματικά), ενώ το αισιόδοξο ταχύμετρο θα δείξει κάτι παραπάνω. Σε αυτό το ρυθμό, το πάρτι εξελίσσεται μέχρι τον κόφτη, ανεξάρτητα από το ποια σχέση έχεις στο κιβώτιο. Περιορισμένη προστασία παρέχει ο πίσω λασπωτήρας, κάτι που διαπιστώνεις μόλις περάσεις από βρεγμένο οδόστρωμα. Τα φώτα του είναι ισχυρά και οι καθρέφτες του παρέχουν καλό οπτικό πεδίο. Η γεωμετρία του συνδυάζει τη σταθερότητα που χρειάζεσαι στα πολλά στην ευθεία με την ευελιξία που απαιτείται για να κινηθείς στις κλειστές διαδρομές.

ΦΡΕΝΑ

Οι ακτινικές δαγκάνες προέρχονται από τη Sumitomo η τρόμπα είναι τύπου radial και ειδικά σχεδιασμένη από τη Nissin για να συνεργάζεται με τις παρούσες δαγκάνες. Το πίσω σύστημα διαθέτει δαγκάνα και τρόμπα της Nissin διατηρώντας το δίσκο των 220 χιλ., ενώ η δαγκάνα είναι ενός εμβόλου με γλίστρα.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ο κινητήρας του R6 2006 έχει κόκκινο στις 17.500 σ.α.λ. Οι αλλαγές που σημειώθηκαν σε αυτόν ήταν η μειώση κατά 26% της αδράνειαε του στροφάλου, και η προστθήκη ενός δεύτερο μπεκ στο σύστημα ψεκασμού. Σημαντικότερο όλων όμως, ήταν το επαναστατικό σύστημα του γκαζιού, YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle), το οποίο στοχεύει στην πιο ακριβή ανάμειξη του καυσίμου με τον αέρα, την ομαλοποίηση και την αύξηση της ροπής σε όλη την κλίμακα των στροφών, στοιχεία που συντελούν στην πιο άμεση απόκριση του γκαζιού και την καλύτερη επιτάχυνση της μοτοσικλέτας.

ΠΛΑΙΣΙΟ

Το πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από χυτά και πρεσαριστά τμήματα αλουμινίου, για να επιτευχθεί η επιθυμητή ελαστικότητα και ακαμψία, τεχνολογία που εφαρμόστηκε αρχικά στη Μ1. Επίσης, πιο κοντά ήρθαν τα σημεία (του πίσω άξονα, της έδρας του ψαλιδιού και του λαιμού) απ’ όπου περνά η νοητή ευθεία που τα ενώνει, γεγονός που συντελεί θετικά στη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας, κατά το πλασάρισμά της στη στροφή. Από πλευράς γεωμετρίας, θα έλεγε κανείς ότι η Yamaha επέστρεψε στα δεδομένα του 2002. Το μεταξόνιο κόντυνε κατά 5 χιλ., η γωνία κάστερ έγινε πιο αυστηρή κατά μισή μοίρα και το τρέιλ αυξήθηκε κατά 2 χιλ. από το περσινό μοντέλο, φθάνοντας τα 97 χιλ. Οι αναρτήσεις της Soqy διαθέτουν high και low στην επαναφορά κι αυτό για να μπορεί ο αναβάτης να στήσει με μεγαλύτερη ακρίβεια τη λειτουργία τους. Το πιρούνι είναι πλήρως ρυθμιζόμενο και φέρει κι αυτό ρυθμίσεις high και low στην απόσβεση συμπίεσης. Στο ίδιο μοτίβο κινούνται οι ρυθμίσεις του πίσω αμορτισέρ, το οποίο με τη σειρά του δίνει την ευκαιρία στον οδηγό να το ρυθμίσει με μεγαλύτερη ακρίβεια. Καινούργιο, από πλευράς σχεδίασης, είναι το μοχλικό σύστημα και αυτό για να «δέσει» με το σχήμα του νέου ψαλιδιού και τη λειτουργία του αναβαθμισμένου αμορτισέρ.

Συνολικά

Μάχιμο μοτέρ με την καλή του περιοχή να βρίσκεται μετά τις 10.000 σ.α.λ. και αποδεδειγμένα μεγάλη αξιοπιστία. Σκληρό για καθημερινή χρήση εντός πόλης, μεταμορφώνεται με το που βγει σε πιο ανοιχτές διαδρομές, ενώ μέσα στην πίστα βρίσκεται στο στοιχείο του με άψογη συνολική λειτουργία και συμπεριφορά.

Τι να προσέξετε

Δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο παράπονο για το R6 σε ό,τι αφορά την αξιοπιστία του, συνεπώς δεν υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο σημείο που να χρήζει ιδιαίτερης προσοχής. Ένας σχολαστικός έλεγχος σε πλαστικά, εξάτμιση και συνολική κατάσταση της μοτοσικλέτας είναι απαραίτητος, εφόσον πρόκειται για μεταχειρισμένη μοτοσικλέτα.

Τι να αλλάξετε

Σημείο που να χρήζει άμεσης αλλαγής στο R6 του 2006, δεν υπάρχει. Ωστόσο, αν επιθυμείτε το κάτι παραπάνω, υπάρχουν στο εμπόριο αρκετές επιλογές για αναβάθμιση του κινητήρα και της οδικής συμπεριφοράς.

 

YAMAHA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ