Όπως είναι η τροφή για τον άνθρωπο, έτσι είναι και τα λάδια για τον κινητήρα. Πως μπορούμε όμως να εξοικονομήσουμε χρήματα σε αυτή την εποχή; Φυσικά να ασχοληθούμε μόνοι μας.
Η σωστή ποσότητα λαδιού και η αλλαγή τους στα σωστά διαστήματα είναι σημαντικές παράμετροι για την καλή και απροβλημάτιστη λειτουργία του scooter.
Η αλλαγή των λαδιών πρέπει να γίνεται ύστερα από ζέσταμα του κινητήρα. Με αυτόν τον τρόπο, τα λάδια γίνονται πιο λεπτόρρευστα και αδειάζουν πολύ πιο εύκολα και γρήγορα.
3 βίδες δουλειά
Αναλυτικά, η όλη η δουλειά είναι να ξεβιδώσουμε τρεις βίδες που είναι μία για να βγει το λάδι, μία για να βγει το φίλτρο και η τελευταία που είναι το καινούριο λάδι. Για την αλλαγή των λαδιών θα χρειαστείτε ένα δοχείο συλλογής λαδιών, μια καστάνια και το αντίστοιχο καρυδάκι και ένα ειδικό κατσαβίδι τύπου «Τ».
1. Τοποθετούμε το scooter στο διπλό σταντ. Αφού ζεστάνουμε το μοτέρ, το σβήνουμε και βάζουμε από κάτω ένα δοχείο συλλογής λαδιών.
2. Με την καστάνια, ξεβιδώνουμε τη βίδα για τα λάδια που βρίσκεται στη δεξιά μεριά του scooter.
3. Αφήνουμε να τρέξουν τα λάδια στο δοχείο και στη συνέχεια βγάζουμε την ειδική σήτα που συγκρατεί τυχόν ρινίσματα που υπάρχουν μέσα στο μοτέρ.
4. Δίπλα από τη βίδα εξαγωγής λαδιών, υπάρχει το φίλτρο λαδιού. Το ξεβιδώνουμε με το ειδικό κατσαβίδι "T" και το αφήνουμε να στραγγίξει προσεκτικά στο δοχείο.
5. Ξεβιδώνουμε την τάπα όπου θα βάλουμε τα καινούργια λάδια.
6. Όση ώρα στραγγίζει το λάδι, σκουπίζουμε καλά τη σήτα, τη βίδα και το τo ring της βίδας
7. Βάζουμε λίγο γράσο στο o ring και το τοποθετούμε στη βίδα.
8. Έχουμε έτοιμα τα λάδια με τον προτεινόμενο τύπο και το καινούργιο φίλτρο λαδιού. Είναι σημαντικό να τοποθετούμε πάντα καινούργιο φίλτρο λαδιού και όχι το ίδιο.
9. Τοποθετούμε το καινούργιο φίλτρο λαδιού και βιδώνουμε το καπάκι του.
10. Τοποθετούμε τη σήτα και βιδώνουμε τη βίδα αρχικά με το χέρι για να πάρει σωστές βόλτες και μετά με την καστάνια.
11. Βάζουμε ένα χωνί στην υποδοχή των λαδιών και προσεκτικά συμπληρώνουμε την ποσότητα που αναφέρει ο κατασκευαστής. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να βάζουμε περισσότερο λάδι απ’ όσο αναγράφεται στο βιβλίο.
12. Αφού βιδώσουμε, θέτουμε σε λειτουργία το μοτέρ πατώντας τη μίζα και το αφήνουμε να δουλέψει ένα με δύο λεπτά.
13. Σβήνουμε το μοτέρ και ελέγχουμε τη στάθμη λαδιού από το δείκτη που υπάρχει στην τάπα όπου βάζουμε τα καινούργια λάδια. Πρέπει να είναι στο max. Αν δεν είναι, συμπληρώνουμε όση ποσότητα χρειάζεται. Το scooter είναι έτοιμο για βόλτες, με φρέσκα λαδάκια!