Το R1200GS Adventure επιβάλλεται με τον όγκο του. Με τα κάγκελα, τους έξτρα προβολείς και τα πλαστικά πλαϊνά καλύμματα στο ρεζερβουάρ, δείχνει τεράστιο. Είναι και ψηλό, κάνοντας τις υπόλοιπες μοτοσικλέτες δίπλα του να φαίνονται μικροσκοπικές. Οι μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων για χωμάτινη χρήση έχουν ως αποτέλεσμα, οι μεσαίου αναστήματος αναβάτες να φτάνουν ίσα-ίσα στο έδαφος. Μόλις όμως κυλήσουν οι τροχοί, το σύνολο δείχνει ελαφρύτερο, με καλή κατευθυντικότητα.
Το δυνατό του χαρτί, εκεί που πραγματικά ευχαριστιέσαι οδήγηση, είναι σε εκδρομή - ταξίδι. Γεμίζεις το ρεζερβουάρ των 33 λίτρων και ξεκινάς. Η αυτονομία θυμίζει… αυτοκίνητο, όπως και η άνεση. Απόλυτη προστασία παρέχεται από τον αέρα, ενώ η άνεση χαρακτηρίζει την οδήγηση. Το σύστημα αναρτήσεων που έχει εξελίξει και χρησιμοποιεί η BMW λειτουργεί πολύ καλά και αποσβένει τις ανωμαλίες, χωρίς να κουράζει τον αναβάτη. Άψογα είναι τα φρένα του.
Οι δυνατότητες του R1200GS Adventure στο χώμα, εννοείται ότι δεν μπορούν να συγκριθούν με κάποιας enduro μοτοσικλέτας. Ο όγκος και τα κιλά του BMW θέτουν τα όρια και απαιτείται εμπειρία για να πας γρήγορα με το «θεριό».