Είναι πραγματικά οικονομικό, δείχνει ικανό να αντέξει και στις μεγαλύτερες κακουχίες και φέρει όλα τα κλασικά πλεονεκτήματα του είδους του. Το Daelim Ace έρχεται ανανεωμένο στα σημεία.
Συνεχίζει ακάθεκτο
Το συγκεκριμένο παπί της Daelim βρίσκεται κοντά μας αρκετά χρόνια. Θα περίμενε κανείς ότι, με την γενικότερη πρόοδο που παρατηρείται στους δύο τροχούς αλλά και τα νέα μοντέλα που παρουσιάζει ο ανταγωνισμός στη συγκεκριμένη κατηγορία, οι όποιες αδυναμίες του Ace θα είχαν αρχίσει να κάνουν ακόμη πιο αισθητή την παρουσία τους.
Το εν λόγω παπί όμως, φαίνεται πως ανήκει σε εκείνη την κατηγορία δικύκλων που αποτελούν εξαίρεση στον κανόνα, αφού χαρακτηρίζεται από παραδοσιακές αξίες που μένουν αναλλοίωτες στο πέρασμα του χρόνου, όπως είναι η οικονομία και η αντοχή στη σκληρή χρήση.
Η Daelim βέβαια, δεν το άφησε εντελώς ανέγγιχτο, αφού πρόσφατα προχώρησε σε μία μικρής έκτασης ανανέωση, ώστε το μοντέλο να συνεχίσει την επιτυχημένη του εμπορική πορεία. Πλέον, το City Ace ονομάζεται σκέτο Ace και αυτή αποτελεί και την πιο εμφανή αλλαγή. Μικρής έκτασης αισθητική ανανέωση δέχτηκε και ο πίνακας οργάνων, το κρύσταλλο του εμπρόσθιου φωτιστικού σώματος είναι τώρα ελαφρώς φιμέ, ενώ ελαφρώς διαφορετικά είναι και τα γραφικά του μοντέλου. Ace σκέτο λοιπόν, για το παπί της Daelim, ένας ¶σος που μπορεί να μην κρύβεται στο μανίκι σας αλλά σίγουρα θα αποτελέσει το κρυφό όπλο να κερδίσετε την μάχη της καθημερινής μετακίνησης.
Και επαγγελματική έκδοση
Με αφορμή την ανανέωση του Ace η Daelim προχώρησε σε αλλαγές και στην επαγγελματική έκδοση του μοντέλου που ονομάζεται Pro. Η προηγούμενη έκδοση ερχόταν κομπλέ με ένα μεγάλο κουτί για τη μεταφορά αντικειμένων. Πλέον φέρει μία μεγάλη σχάρα βαρέως τύπου, πάνω στην οποία μπορεί να στηρίξει κανείς ένα κουτί για μεταφορές ή να τη χρησιμοποιήσει ως έχει για τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου όγκου και βάρους. Η έκδοση Pro συνοδεύεται και από σέλα για τον συνεπιβάτη, ώστε να μη χάνεται και η ικανότητα μεταφοράς συνεπιβάτη.
Αισθητική/Ποιότητα: Με σοβαρές προθέσεις
Το Ace δεν είναι από εκείνα τα μοντέλα που κάνουν τα κεφάλια να γυρίζουν στο πέρασμα του. Πόσο μάλλον από τη στιγμή που έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέλο που ανήκει στην ταπεινή κατηγορία των παπιών και ακόμη ειδικότερα, στην «υποκατηγορία» των 110 κ.εκ.. Δείχνει σοβαρό και διακριτικό, κάτι που θα εκτιμήσουν, τόσο οι μεγαλύτερης ηλικίας αναβάτες, όσο κι εκείνοι που δεν επιθυμούν να τραβούν πάνω τους τα βλέμματα.
Το Ace είναι ένα από εκείνα τα δίτροχα που σου δίνουν την εντύπωση ότι θα καταφέρουν να αντέξουν ακόμη και στη χειρότερη κακομεταχείριση. Αρκετά συμπαγές ως κατασκευή με πολύ καλή συναρμογή των πλαστικών του, κερδίζει αμέσως τον παρατηρητή στο συγκεκριμένο τομέα. Ακόμη και σε ιδιαίτερα κακοτράχαλο έδαφος, δε θα ακούσετε τριγμούς από το παπί της κορεάτικης εταιρίας.
Εργονομία:
Σε πολύ καλά επίπεδα κινείται η γενική εργονομία του παπιού της Daelim. Ξεκινώντας από τους λιτούς σε σχεδίαση διακόπτες, αξίζει να πούμε ότι, είναι εύκολοι στη χρήση τους και απαιτούν τον απόλυτα φυσιολογικό και ελάχιστο χρόνο εξοικείωσης. Ο πίνακας οργάνων κινείται στα όρια της κατηγορίας, από πλευράς μεγέθους, είναι ευανάγνωστος, φέρει ταχύμετρο, λυχνίες για την επιλεγμένη σχέση ταχύτητας αλλά και δείκτη βενζίνης. Η θέση οδήγησης δείχνει ικανή να βολέψει ένα ευρύ φάσμα αναβατών όσον αφορά στο σωματότυπό τους, με το τιμόνι και τα μαρσπιέ να βρίσκονται σε ιδανική απόσταση σε σχέση με τον κορμό του αναβάτη. Η σέλα φέρει ποιοτικό αντιολισθητικό υλικό για την επένδυσή της, διαθέτει ικανοποιητικό πλάτος και βρίσκεται αρκετά κοντά στο έδαφος αφήνοντας τα πόδια να πατούν κάτω με ασφάλεια. Το μεγάλο της μήκος επιτρέπει την άνετη μεταφορά και δεύτερου ατόμου και το μόνο αρνητικό εντοπίζεται στο πολύ μαλακό αφρώδες που κουράζει τα μαλακά μόρια μετά από πολύωρη οδήγηση.
Κινητήρας: Οικονομικός και αξιόπιστος
Ο αερόψυκτος κινητήρας του Ace έχει κατασκευαστεί με γνώμονα τη χαμηλή κατανάλωση και την αξιοπιστία. Έρχεται στη ζωή αμέσως και μόνο τις πολύ κρύες ημέρες του χειμώνα, θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε το τσοκ που βρίσκεται στο αριστερό γκριπ. Για…ακαδημαϊκούς σκοπούς χρησιμοποιήσαμε και τη μανιβέλα και το αποτέλεσμα ήταν ίδιο με αυτό της μίζας. Μία «καλή», χωρίς πολύ δύναμη, μανιβελιά αρκεί για να πάρει μπροστά το Ace με την πρώτη προσπάθεια.
Στο δρόμο, ο κινητήρας ικανοποιεί με τις επιδόσεις που προσφέρει, ειδικά αν λάβει υπόψη του κανείς τη μικρή του χωρητικότητα. Σε αυτό συνεισφέρει και η κοντή κλιμάκωση του κυκλικού κιβωτίου που βοηθά το μοτέρ να αναδείξει με τον καλύτερο τρόπο τα χαρακτηριστικά του. Η πρώτη ταχύτητα είναι μάλιστα τόσο κοντή, που δημιουργεί την εντύπωση στον αναβάτη πως το Daelim θα μπορούσε να ξεκινήσει ακόμη κι αν του είχαν κοτσάρει ένα μικρό τρέιλερ στο πίσω μέρος! Κραδασμοί υπάρχουν και θα κάνουν την εμφάνισή τους κοντά στο όριο περιστροφής υπενθυμίζοντας σε αυτόν που βρίσκεται στο τιμόνι να επιλέξει την επόμενη σχέση στο μαλακό και θετικό κιβώτιο. Στο φανάρι πετάγεται άμεσα μπροστά, ακόμη και με δεύτερο άτομο στη σέλα, φορτώνοντας όλες τις ταχύτητές του με χαρακτηριστική ευκολία.
Πλαίσιο/Αναρτήσεις: ¶νετο και στιβαρό
Το μοντέλο της Daelim χρησιμοποιεί για ανάρτηση ένα κλασικό τηλεσκοπικό πιρούνι και δύο αμορτισέρ. Τα τελευταία ρυθμίζονται πολύ εύκολα ως προς την προφόρτισή τους, για κίνηση με ένα ή δύο άτομα, μέσω δύο πλαστικών δακτυλιδιών. Το set up των αναρτήσεων είναι προσανατολισμένο στην άνεση και η αλήθεια είναι ότι, τα καταφέρνουν αρκετά καλά με τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων χωρίς παράλληλα να τερματίζουν. Το ατσάλινο πλαίσιο δεν παρουσιάζει στρεβλώσεις και μαζί με τις χυτές ζάντες αλουμινίου, δημιουργούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις για γρήγορη κίνηση μέσα στους δρόμους της πόλης χωρίς να χάνεται κάτι από τη σταθερότητα στις υψηλότερες ταχύτητες.
Φρένα: Ικανοποιούν πλήρως
Δύο δίσκοι σεβαστού μεγέθους που συνδυάζονται με μονοπίστονες δαγκάνες, έχουν αναλάβει το επιβραδυντικό έργο για το μοντέλο της Daelim. Η δύναμη που παράγουν είναι αρκετά μεγάλη και το Ace θα σταματήσει γρήγορα και με ασφάλεια σε καλό οδόστρωμα ακόμη και από την τελική του. Ρόλο σε αυτό παίζει και η σχετικά καλή, για την κατηγορία, αίσθηση που έχουν, τόσο το εμπρόσθιο, όσο και το πίσω φρένο, με τη δύναμη να αποδίδεται άμεσα και ελεγχόμενα. Η ισχύς που παράγουν ξεπερνά σχετικά εύκολα την πρόσφυση που προσφέρουν τα ελαστικά στους δρόμους της πόλης και η αντικατάστασή τους με ένα σετ ελαστικών φτιαγμένων από καουτσούκ κρίνεται όχι μόνο λογική, αλλά και επιτακτική. Έτσι, θα συντομεύσετε ακόμη περισσότερο τις αποστάσεις ακινητοποίησης μειώνοντας δραστικά και τα ανεπιθύμητα μπλοκαρίσματα.
Στο δρόμο: ¶σος στο μανίκι
Η δοκιμή του Ace διεξήχθη κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες, τόσο για το ίδιο, όσο και για το δύσμοιρο συντάκτη. Το μενού περιελάμβανε όλα τα είδη της βροχόπτωσης (έριχνε από ψιλόβροχο μέχρι σαλονοτραπεζαρίες ολόκληρες κομπλέ με τα σεμεδάκια τους), πολύ και χοντρό κρύο και ισχυρούς ανέμους από όλες κυριολεκτικά τις κατευθύνσεις. Σε τέτοιες συνθήκες, ακόμη και το μικρότερο ψεγάδι μεγενθύνεται, τα θετικά συρρικνώνονται και η γκρίνια κάνει την παρουσία της, κάτι παραπάνω από έντονα. Το Ace κατάφερε επιτυχώς να σταθεί στο ύψος των συγκεκριμένων περιστάσεων. Κινούμενο στην εθνική, σταθερά με 100 χλμ./ώρα στο κοντέρ του και δύο άτομα, ο ¶σος της Daelim παραμένει σταθερός άσχετα από τη δύναμη του αέρα και την κατεύθυνση από όπου αυτός έρχεται. Αν βρέχει κιόλας, ο αναβάτης διαπιστώνει με ανακούφιση ότι η ποδιά του Daelim δεν είναι εκεί μόνο για αισθητικούς λόγους. Σε αντίθεση με τα περισσότερα μοντέρνα παπιά, είναι παραδοσιακής σχεδίασης και αντίστοιχων διαστάσεων. Αποτέλεσμα αυτού, η καλή προστασία στα πόδια του αναβάτη με τον τελευταίο να μη φτάνει στον προορισμό του μουσκίδι, επειδή ξέχασε να πάρει μαζί του το αδιάβροχο. Μέσα στην πόλη δεν έχει να ζηλέψει κάτι από τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας. Κινείται ταχύτατα, ανεξάρτητα μποτιλιαρίσματος, χωρίς να κουράζει στους ελιγμούς, με το κοντό σε κλιμάκωση κιβώτιο να προσφέρει ζωντανές επιταχύνσεις και τα φρένα να παίζουν άριστα το ρόλο τους. Εντύπωση προκαλεί και η ιδιαίτερα μικρή κατανάλωση βενζίνης. Με μόλις 2,3 λίτρα ανά 100 χλμ. βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας και δεν αφήνει κανένα περιθώριο για σχόλια. Τέλος, οι μαλακές αναρτήσεις απορροφούν ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και το στιβαρό πλαίσιο δημιουργεί μία άκρως θετική και προβλέψιμη οδηγική συμπεριφορά.
Συμπέρασμα: Αξιόλογο και διαχρονικό
Το Ace, παρά την ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία στην οποία ανήκει, δεν έχει κάποιο λόγο να ανησυχεί. Τα θετικά του χαρακτηριστικά είναι πολλά και σε τέτοιο βαθμό που το ανάγουν ως μία πρώτης τάξεως επιλογή που θα ικανοποιήσει απόλυτα στο καθημερινό «πήγαινε-έλα» στο αστικό και περιαστικό τοπίο. Είναι σούπερ οικονομικό σε κατανάλωση, ο κινητήρας του έχει δώσει όλα αυτά τα χρόνια τα διαπιστευτήριά του στον τομέα της αξιοπιστίας, είναι άκρως φιλικό στο δρόμο και ικανοποιεί με τις επιδόσεις. Κερασάκι στην τούρτα δεν αποτελεί η λογική τιμή απόκτησής του, αλλά η κορυφαία από πλευράς διάρκειας, εγγύηση καλής λειτουργίας που φτάνει τα τέσσερα χρόνια, η οποία το κάνει εκείνο να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό κι εσάς να έχετε απόλυτη ηρεμία πνεύματος για ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.