Αίτηση πατέντας αεροδυναμικής κατέθεσε η Yamaha
Αίτηση πατέντας αεροδυναμικής κατέθεσε η Yamaha
  • Αίτηση πατέντας αεροδυναμικής κατέθεσε η Yamaha
  • Αίτηση πατέντας αεροδυναμικής κατέθεσε η Yamaha

Αίτηση πατέντας αεροδυναμικής κατέθεσε η Yamaha

Αναπτύσσει “διαχύτες” για βελτίωση της αεροδυναμικής
Ανακατευθύνουν τον αέρα σε ευθεία πορεία αλλά και στις στροφές
Συμβάλλουν στη καλύτερη ψύξη της μοτοσυκλέτας
Πιθανό να προορίζεται για μοντέλα παραγωγής

Αναπτύσσει “διαχύτες” για βελτίωση της αεροδυναμικής

Η αεροδυναμική των μοτοσυκλετών αγώνων έχει γίνει κύριος τομέας εστίασης για την βελτίωση της απόδοσης των αγωνιστικών μοτοσυκλετών. Πολλοί κατασκευαστές που συμμετέχουν στο MotoGP έχουν αναπτύξει αεροδυναμικά συστήματα, κυρίως στο μπροστινό μέρος των μοτοσυκλετών, προκειμένου να αποτρέψουν την ανύψωση του μπροστινού τροχού αλλά και για την αύξηση των επιδόσεων και την καλύτερη σχεδίαση της μοτοσυκλέτας. Τα “αεροδυναμικά φτερά” αποτελούν πλέον σταθερό εξάρτημα στις μοτοσυκλέτες MotoGP και από ότι φαίνεται οι κατασκευαστές εξελίσσουν τον ρόλο τους. Η Yamaha επιδιώκει να πατεντάρει ένα νέο κομμάτι της τεχνολογίας τους, τους λεγόμενους “διαχύτες”, αεροδυναμικά εξαρτήματα που ανακατευθύνουν την ροή αέρα στη μοτοσυκλέτα.
 

Ανακατευθύνουν τον αέρα σε ευθεία πορεία αλλά και στις στροφές

Πρωτοπόρος στα εν λόγω αεροδυναμικά συστήματα ήταν η Ducati η οποία τα είχε φορέσει στην Desmosedici GP21 και από τότε έχουν ακολουθήσει και άλλοι κατασκευαστές με την Yamaha να λανσάρει την δική της εκδοχή των αεροδυναμικών φτερών το 2024. Οι νέοι διαχύτες βρίσκονται στα κάτω μέρη της μοτοσυκλέτας και είναι σχεδιασμένοι για να ανακατευθύνουν τον «βρώμικο» αέρα από τα πλευρικά σημεία της μοτοσυκλέτας προς τα κάτω με σκοπό να αυξάνεται η αεροδυναμική αλλά και η αρνητική άντωση. Ο ρόλος των διαχύτων δεν περιορίζεται μόνο κατά την ευθεία πορεία της μοτοσυκλέτας αλλά συμβάλει και στην αεροδυναμική που αναπτύσσεται στις στροφές. Κατά την είσοδο στη στροφή υπάρχει αυξημένη πίεση αέρα στο μπροστινό μέρος λόγω της κλίσης της μοτοσυκλέτας, με τους αεραγωγούς να αναλαμβάνουν τον ρόλο ανακατεύθυνσης του αέρα στο κάτω μέρος της μοτοσυκλέτας αυξάνοντας την αρνητική άντωση η οποία βελτιώνει την σταθερότητα και την πρόσφυση.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Συμβάλλουν στη καλύτερη ψύξη της μοτοσυκλέτας

Η Yamaha στην αίτηση πατέντας της έχει συμπεριλάβει και ένα ακόμα όφελος των διαχύτων το οποίο αφορά τη βελτίωση της ψύξης της μοτοσυκλέτας. Οι συγκεκριμένοι διαχύτες απομακρύνουν τον αέρα από τον μπροστινό τροχό και τον κατευθύνουν προς μια ζώνη χαμηλότερης πίεσης πίσω από τους διαχύτες, δίπλα στην έξοδο αεραγωγών που εκπέμπει τον θερμό αέρα από το ψυγείο. Με αυτό τον τρόπο βοηθά τον αέρα να περνά πιο αποτελεσμάτικά μέσα από τα ψυγεία, επιτρέποντας τη χρήση μικρότερων και ελαφρύτερων ψυγείων, καθιστώντας την μοτοσυκλέτα πιο λεπτή και αποδοτική. Η τελευταία έκδοση της μοτοσυκλέτας Yamaha M1 MotoGP έχει ήδη ενσωματώσει αυτή την τεχνολογία.
 

Πιθανό να προορίζεται για μοντέλα παραγωγής

Η αίτηση πατέντας για τους νέους διαχύτες της Yamaha φαίνεται να έχει ενδιαφέρον και προοπτική στη σχεδίαση των μοτοσυκλετών. Αυτή η κίνηση ενδέχεται να δείχνει μια στροφή της εταιρείας προς την εφαρμογή τεχνολογιών που έχουν αναπτυχθεί και δοκιμαστεί αρχικά σε αγωνιστικά περιβάλλοντα, στα μοντέλα μοτοσυκλετών παραγωγής που προορίζονται για καθημερινή χρήση. Συνήθως, οι καινοτομίες που εφαρμόζονται αποκλειστικά στους αγώνες δεν κατοχυρώνονται με πατέντες, εκτός αν υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Ωστόσο, το εάν η ιδέα είναι πραγματικά ευρεσιτεχνήσιμη και δεν παραβιάζει την πρωτοτυπία λόγω παρόμοιων σχεδίων που έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί από άλλους κατασκευαστές όπως η Ducati, είναι ένα θέμα που πρέπει να εξετάσουν και να αποφασίσουν οι επιθεωρητές πατέντας. Αυτό θα καθορίσει τελικά τη δυνατότητα της Yamaha να διαφοροποιηθεί στην αγορά με την εισαγωγή αυτής της καινοτόμου τεχνολογίας στα μοντέλα παραγωγής της.