Ένα τρομερό επίτευγμα από ελληνικά χέρια: Πανίσχυρες μπιέλες που ζυγίζουν 90% λιγότερο από τις συμβατικές! Θα δούμε ποτέ κάτι τέτοιο σε μοτοσυκλέτες;
Μέχρι αυτή την στιγμή, πιθανότατα έχετε μάθει για το νέο επίτευγμα της γνωστής ελληνικής ομάδας dragster, Extreme Tuners, που πέτυχε το συγκλονιστικό 7,708 στην πίστα του Abu Dhabi. Μπορεί η είδηση αυτή να μην αφορά (άμεσα) την μοτοσυκλέτα, ωστόσο καταδεικνύει την τεχνολογική πρόοδο και εμάς, μας κίνησε το ενδιαφέρον για το τι θα μπορούσαμε να δούμε σε κινητήρες μοτοσυκλέτας υψηλών επιδόσεων.
Οι Extreme Tuners του Σπύρου Πανόπουλου, λοιπόν, δημιούργησαν τους «διωστήρες 3ης γενιάς», όπως τους χαρακτηρίζουν οι ίδιοι, με τους οποίους θα εξοπλίζουν τον κινητήρα του Evo των ρεκόρ. Κάθε μία από τις μπιέλες αυτές είναι φτιαγμένη από ανθρακονήματα (carbon composite material)σε φιλοσοφία χωροδικτυώματος και ζυγίζει ΜΟΝΟ 77 ΓΡΑΜΜΑΡΙΑ (!), μια τιμή ασύλληπτη.
Μια τέτοια μπιέλα είναι ελαφρύτερη κατά 10 φορές από μια αντίστοιχη ατσάλινη και κατά 6,5 φορές από μια αλουμινένια.
Αν αμφιβάλλετε για την αντοχή τους, μην ανησυχείτε: Οι μπιέλες αυτές είναι σχεδιασμένες να αντέξουν έως και 2.600 MPa εφελκυσμού, δηλαδή 25.500 bar! Η μέγιστη ισχύς που οι Extreme Tuners μας δηλώνουν ότι οι μπιέλες αντέχουν, αγγίζει τους 3.000 ίππους ενώ μπορούν να σηκώσουν μέχρι 15.000 στροφές.
Και όπως είπαμε παραπάνω, μπορεί η είδηση να μην αφορά άμεσα, την μοτοσυκλέτα, ωστόσο καταδεικνύει ότι η χρήση αυτών των υλικών είναι εφικτή. Με τους κινητήρες μοτοσυκλέτας να πρέπει να είναι πάντα ισχυρότεροι και πάντα ελαφρύτεροι, τέτοια εξαρτήματα μπορούν να κάνουν θαύματα: Ο κινητήρας θα έχει μικρότερη αδράνεια, άρα θα αποδίδει μεγαλύτερη ισχύ και θα έχει καλύτερη απόκριση και δυνατότητα για υψηλές στροφές. Παράλληλα, χάρη στην μικρότερη αυτή αδράνεια, θα μπορεί να σπαταλά λιγότερη ενέργεια και τελικά, να καταναλώνει λιγότερο καύσιμο!
Όπως και να έχει, ο Σπύρος Πανόπουλος και η ομάδα του αξίζουν για άλλη μια φορά, συγχαρητήρια.