Γυρίζοντας την ιστορία της μοτοσυκλέτας προς τα πίσω, ένα είναι το βέβαιο. Κάποια στιγμή, στο τέλος του 19ου αιώνα, τουλάχιστον 3 χώρες πειραματίστηκαν στο νέο όχημα.
Κατά πολλούς, επίσημους και μη, η πρώτη μοτοσυκλέτα του κόσμου κατασκευάστηκε στην Γερμανία: Μιλάμε για την μοτοσυκλέτα Daimler, του 1885. Το μοντέλο έφερε κινητήρα βενζίνης, ενώ κάποιοι αμφισβητούν την ορολογία της ως μοτοσυκλέτα, καθώς στην πραγματικότητα είχε… 4 τροχούς: 2 κύριους και 2 βοηθητικές ρόδες. Για την πρώτη «πραγματική» μοτοσυκλέτα, πρέπει να γυρίσουμε πίσω στο 1868…
Αν θεωρήσουμε ότι «μοτοσυκλέτα» είναι οποιοδήποτε μηχανοκίνητο δίκυκλο ως γενικότερο ορισμό, τότε τα μοντέλα που διεκδικούν την πρωτιά στην ιστορία, είναι δύο. Ένα από αυτά είναι και το Michaux-Perraux που βλέπετε παραπάνω. Πρόκειται για το αποτέλεσμα του παντρέματος ενός ποδήλατου με μια μικρή μηχανή ατμού, που πραγματοποιήθηκε στην Γαλλία το 1867. Η ιστορία λέει ως εξής: Η Micheaux ήταν μια ήδη καταξιωμένη κατασκευάστρια εταιρεία ποδηλάτων στην Γαλλία, η οποία αποφάσισε να εξοπλίσει ένα ποδήλατο με μια μικρή μονάδα ατμοκινητήρα, από τον Louis-Guillaume Perraux. Το όχημα που προέκυψε διεκδικεί τα πρωτεία ως μοτοσυκλέτα, αφού ήταν ένα από τα πρώτα μηχανοκίνητα δίκυκλα. Ο ατμοκινητήρας του απέδιδε περίπου 1-2 ίππους, σύμφωνα με όσα είναι γνωστά, ενώ φημολογείται ότι το μοντέλο είχε μια ταχύτητα της τάξης των 16 χλμ/ώρα. Το βάρος του ανερχόταν σε περίπου 80 κιλά. Φυσικά, με την ανάπτυξη των δικύκλων με κινητήρα βενζίνης και την σταδιακή εκτόπιση των ατμομηχανών, το μοντέλο δεν είχε κάποιο εμπορικό μέλλον.
Ο «σφετεριστής» και οι αμφισβητίες
Η Michaux-Perraux δεν είναι η μόνη μοτοσυκλέτα που διεκδικεί τον τίτλο της πρώτης στην ιστορία, καθώς εκτός από την Daimler, την πατρότητα του οχήματος διεκδικεί και ένα αμερικανικό μοντέλο: Το Steam Velocipede, που κατασκευάστηκε επίσης το 1867 στην Αμερική. Όμως, η Michaux-Perraux αντιμετωπίσει και κύμα αμφισβήτησης της ίδιας της της ταυτότητας αφού, όπως ισχυρίζονται ιστορικοί και δημοσιογράφοι, δεν νοείται ως αληθινός πρόγονος της μοντέρνας μοτοσυκλέτας. Και αυτό διότι ο ατμοκινητήρας της δεν χρησιμοποιήθηκε ξανά, σε εμπορικά επιτυχημένη μοτοσυκλέτα στο μέλλον, σε αντίθεση με τον βενζινοκινητήρα της μοτοσυκλέτας του Daimler.