DAB 1: Ένα ηλεκτρικό supermoto με αξιοζήλευτες επιδόσεις
Ηλεκτρικό «125αρι» με 34,5 άλογα μέγιστη ισχύ
130χλμ/ω τελική και στα 150 χιλιόμετρα η αυτονομία
Στα 125 κιλά μόλις το βάρος του & 17αριδες τροχοί
400 κομμάτια μόνο θα παραχθούν με τιμή 14.900 ευρώ
Ηλεκτρικό «125αρι» με 34,5 άλογα μέγιστη ισχύ
Το DAB 1 που παρουσιάστηκε στα τέλη του προηγούμενου μήνα, υπήρχε ήδη από το 2021 σαν concept με την ονομασία Concept-E και αποτελεί το πρώτο εγχείρημα της Γαλλικής DAB στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, αφού μέχρι τώρα ειδικευόταν στις custom μοτοσυκλέτες με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Από το καλοκαίρι του 2023, που η Peugeot ξεκίνησε συνεργασία με την DAB Motors, η οικονομική και τεχνική υποστήριξη που είχε ξαφνικά η μικρή αυτή εταιρεία, την βοήθησε να αναπτύξει περαιτέρω το Concept-E (πλέον DAB 1) και να έχει ένα έτοιμο μοντέλο που θα βγει στην παραγωγή. Δεν έχουν αλλάξει πολλά στο μοντέλο από τη στιγμή που ξεκίνησε η συνεργασία με την Peugeot αλλά η DAB κατάφερε να ολοκληρώσει την ανάπτυξή του με μία μεγαλύτερη άνεση. Ο ηλεκτροκινητήρας του έχει μέγιστη ισχύ 34,5 ίππων (25,5kW δηλαδή) αλλά παρόλα αυτά μπορεί να οδηγηθεί με Α1 δίπλωμα. Πως γίνεται αυτό θα μου πείτε αφού θα περίμενε κανείς να κατατάσσεται στην Α2 κατηγορία. Η συνεχής ισχύς του, ορίζεται στα 15 άλογα, ακριβώς δηλαδή στο μέγιστο επιτρεπόμενο όριο της Α1 κατηγορίας, ενώ η τελική του αγγίζει τα 130χλμ/ω. Το θηριώδες νούμερο των 400 Nm ροπής, είναι άμεσα διαθέσιμο στον πίσω τροχό, και μάλιστα χωρίς διακοπή κατά την επιτάχυνση, και φτάνει στον τροχό μέσω μιάς τελικής μετάδοσης με έναν ανθρακονημάτινο ιμάντα από την Gates.
130χλμ/ω τελική και στα 150 χιλιόμετρα η αυτονομία
Το μικρό ηλεκτρικό Supermoto διαθέτει επίσης λειτουργία ανάκτησης ισχύος κατά την πέδηση και θεωρητικά, βγάζει αυτονομία 150 χιλιομέτρων με πλήρη φόρτιση. Η μπαταρία ιόντων λιθίου με την οποία εξοπλίζεται, έχει χωρητικότητα 7,1 kWh και τάση 72V, ενώ τοποθετείται κεντρικά , ώστε να είναι πρακτική και να βελτιστοποιεί την δυναμική οδήγησης της μοτοσυκλέτας. Φυσικά η αυτονομία εξαρτάται επίσης από το riding mode που θα επιλέξει ο αναβάτης, έχοντας την επιλογή ανάμεσα σε: Eco, Standard, Sport και Nitrous Boost με έναν μπλε διακόπτη στο αριστερό μέρος του τιμονιού. Υπάρχει επίσης όπισθεν μικρής ταχύτητας, ώστε να διευκολύνει τις μανούβρες σε στενούς χώρους. Σύμφωνα με την DAB η μπαταρία χρειάζεται 3 με 3,5 για να φορτίσει πλήρως με μία συμβατική παροχή.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Στα 125 κιλά μόλις το βάρος του & 17αριδες τροχοί
Η εταιρεία ανακοινώνει το βάρος του εκρηκτικού αυτού supermoto στα 125 κιλά μόλις, κάτι που του δίνει μία πολύ καλή αναλογία ισχύος/βάρους και διευρύνει τις δυνατότητες που θα έχει με αυτό στα χέρια του ένας έμπειρος αναβάτης. Το ατσάλινο πλαίσιο έχει συμβατικό σχεδιασμό, ενώ το ψαλίδι είναι από χυτό αλουμίνιο. Το monoshock αμορτισέρ πίσω έχει ρυθμιζόμενη προφόρτιση ενώ το ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι εμπρός είναι της Paioli και τα φρένα της Brembo. Ένας δίσκος ανά τροχό είναι υπέραρκετος για να σταματήσει αποτελεσματικά το μικρό supermoto, που διαθέτει και σύστημα ABS της Peugeot Motocycles. Οι ακτινωτοί τροχοί του είναι διαμέτρου 17 ιντσών και τα ελαστικά διαστάσεων 120/70 εμπρός και 150/60 πίσω.
400 κομμάτια μόνο θα παραχθούν με τιμή 14.900 ευρώ
Όσον αφορά τον εξοπλισμό του, διαθέτει LED φωτιστικά σώματα με φώτα ημέρας και μία LCD οθόνη, όπως επίσης και ένα ντουλαπάκι πίσω από το αλουμινένιο τιμόνι της Renthal Fatbar. Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχουν επίσης θύρες USB για την φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών, ενώ σε σημεία υπάρχουν λεπτομέρειες από ανακυκλωμένο carbon από αεροπλάνα Airbus αλλά και Alcantara στην σέλα, η οποία είναι στα 880 χλστ από το έδαφος και μπορεί να μειωθεί στα 840 χλστ εφόσον το επιθυμεί ο αναβάτης. Το DAB 1 θα παραχθεί στα 400 μόλις αριθμημένες μονάδες και κοστίζει 14.900 ευρώ. Υπάρχουν δύο χρωματικές επιλογές: η W-White και η MGT-Grey. Η παραγωγή θα ξεκινήσει εντός του 2024 στην Γαλλία και πιο συγκεκριμένα στο εργοστάσιο της Peugeot στο Beaulieu-Mandeure. Εκεί μπορεί να παραχθεί και το παρόμοιο SPx της Peugeot το οποίο έχουμε αναφέρει σε προηγούμενο άρθρο μας.