Μπορεί να βρεθείς στη σέλα του για μια βόλτα μέχρι το περίπτερο το πρωί και να καταλήξεις στην άλλη άκρη της Ελλάδας χωρίς να το καταλάβεις. Αυτό είναι με μια πρόταση το νέο βαυαρικό mega on-off.
Η ιστορία της έκδοσης Adventure, σχεδόν συμβαδίζει με την 34χρονη ιστορία της σειράς που ξεκίνησε με την ονομασία G/S (Gelante/Strasse-Εκτός δρόμου/δρόμου) και δημιούργησε μια ολόκληρη κατηγορία, τα γνωστά και αγαπημένα σε όλους mega on-off. Οι πρώτες “Adventure” εκδόσεις των G/S έκαναν την εμφάνισή τους το 1984, ήταν εμπνευσμένες από την επιτυχία των αγωνιστικών R 80 και 100 G/S στο θρυλικό “Ράλι Παρίσι-Ντακάρ” και δεν ονομάζονταν ακόμη Adventure, αφού το R 80 G/S ήταν το πρώτο mega on-ff, η επιτομή της περιπέτειας και δεν υπήρχαν και άλλα για να χρειάζεται να ξεχωρίσει. Η γερμανική εταιρία, με αναβάτες τους Hubert Auriol (1981 και 1983) και Gaston Rahier (1984), είχε αποσπάσει ήδη τρεις νίκες μέσα σε τέσσερα χρόνια. Η τελευταία μάλιστα κυριαρχία της-Rahier και Auriol έκαναν το 1-2 για την BMW το ‘84- ήταν εκείνη που έδωσε στους Γερμανούς την έμπνευση για την πρώτη έκδοση “Paris-Dakar”. Σε σχέση με το απλό R 80 G/S και πέρα από τα διαφορετικά γραφικά, το “Paris-Dakar” έφερε ένα τεράστιο ρεζερβουάρ 32 λίτρων (19,5 το στάνταρ), ενώ η διπλή σέλα είχε αντικατασταθεί από ένα μεγάλο μονόσελο με τη θέση του συνεπιβάτη να καταλαμβάνει μια επίσης μεγάλη μεταλλική σχάρα. Η εικόνα συμπληρωνόταν από τις προστατευτικές μπάρες για τους κυλίνδρους του boxer και το GS γνώρισε απίστευτη επιτυχία με το που εμφανίστηκε.
Το 1987 η ονομασία άλλαξε διακριτικά σε GS (Gelante Sport-Enduro) με την παρουσίαση των ομόνυμων R 80 και R 100. Δύο χρόνια μετά παρουσιάστηκε η νέα έκδοση Paris-Dakar, η οποία στην αρχή ήταν διαθέσιμη μόνο σαν κιτ! Το ρεζερβουάρ σε αυτήν την περίπτωση ήταν 35 λίτρα (από 26,5), είχε μικρό ντουλαπάκι στο πίσω μέρος που κλειδώνει, η σέλα πάλι μονή, υπήρχε μεγάλο πλαστικό φέρινγκ με τετράγωνο προβολέα, προστατευτικά κάγκελα για αυτό αλλά και το μοτέρ, ποδιά, ψηλό φτερό και φυσικά μεγάλη σχάρα. Η αποδοχή του ήταν ανάλογη του πρώτου μοντέλου και οι Γερμανοί “αναγκάστηκαν” να το παράγουν κανονικά. Το πρώτο επίσημο GS που ονομάστηκε “Adventure” ήταν το R 1150 και έκανε την εμφάνισή του το 2001, δύο χρόνια μετά το απλό R 1150 GS. Έφερε, (προαιρετικό) ρεζερβουάρ 30 λίτρων-από 22-ψηλότερη ζελατίνα, μονόσελο, κοντύτερη πρώτη σχέση, αλλά και κοντύτερη 6η, σε αντίθεση με την overdrive του απλού. Οι αναρτήσεις του είχαν επίσης 20 χλστ. μεγαλύτερες διαδρομές, ενώ το μοτέρ του μπορούσε να λειτουργήσει και με βενζίνη χαμηλότερων οκτανίων.
Με την εταιρία να έχει αποχωρήσει από τους αγώνες αντοχής, την αύξηση της δημοτικότητας του μοντέλου ανέλαβε ο ηθοποιός Ewan McGregor ο οποίος, με τη συντροφιά του Charley Boorman (ηθοποιός-παρουσιαστής) πραγματοποίησαν την τηλεοπτική σειρά “Long Way Round”, που αφορούσε το ταξίδι τους από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη, με δύο GS Adventure, τα οποία πέρασαν ενδιάμεσα από Ευρώπη, Κεντρική Ασία, Αλάσκα και Καναδά-το έκαναν αργότερα και με το R 1200 GS στο ταξίδι τους στην Ν. Αφρική.
Το Adventure παρέμεινε στην παραγωγή ένα χρόνο μετά την παύση του απλού GS που είχε αντικατασταθεί, εν τω μεταξύ, από το ολοκαίνουριο R 1200 GS. Το νέο 1200άρι “Adventure” έκανε την εμφάνισή του το 2006 και ακολουθούσε τη λογική των προηγούμενων εκδόσεων με το ρεζερβουάρ των 33 λίτρων-από 20- και τις ψηλότερες αναρτήσεις να αποτελούν τις μεγαλύτερες διαφορές σε σχέση με το απλό GS. Τώρα έχουμε κοντά μας το νέα υγρόψυκτο Adventure. Η μοτοσικλέτα “κουβαλά” πάνω της όλα αυτά τα χρόνια εξέλιξης και εμπειρίας και το δείχνει με το παραπάνω βρισκόμενη στην καλύτερη δυνατή φάση στην ιστορία της.
Σε σχέση με το προηγούμενο Adventure
+15 ίπποι
+0,55Kgm ροπής
+0,5:1 συμπίεση
-3 λίτρα ρεζερβουάρ
+4 κιλά βάρους
+ 1 χλστ. στην διάμετρο όλων των βαλβίδων
-Μέγαλύτερο σώμα ψεκασμού (52 χλστ. από 50)
-Νέα εξάτμιση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κλαπέτο
-Ride-by-wire ηλεκτρονικό γκάζι
-Έως πέντε χαρτογραφήσεις για τον κινητήρα
-Έξτρα ημι-ενεργητικές αναρτήσεις
-Συνεργασία-παραμετροποίηση ACS, ABS, ημι-ενεργητικών αναρτήσεων ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα κινητήρα
-Ανασχεδιασμένος άξονας, πλέον αριστερά
-Μακρύτερο μονόμπρατσο (+52,4 χλστ.).
-Ανσχεδιασμένα Telelever και EVO Paralever.
-Ανασχεδιασμένο πλαίσιο
-Αυξημένη απόσταση από το έδαφος
-Νέα σέλα
-Μεγαλύτερες διαστάσεις ελαστικών
-Αναβαθμισμένα & συνδυασμένα φρένα
-Στάνταρ σύστημα πρόσφυσης & ABS
-Νέα καλωδίωση
-Υποδοχή GPS/χειριστήριο Multi-Controller στο αριστερό γκριπ