+: Πανέμορφο, άνετο, αυτόματο
-: Μικρή
τελική, τιμή
Τιμή: 2.350 ευρώ
Χρώματα: Πάνω από 100 συνδυασμοί!
Πανέμορφο,
λαχταριστό, χτυπητό, ξεχωριστό. Λέξεις που έρχονται αυτόματα στο μυαλό, όταν
αντικρίζεις για πρώτη φορά το αυτόματο LML STAR 4T 125. Εμείς το είχαμε στη διάθεση μας
σε βαθύ κόκκινο μεταλλικό χρώμα, με κρεμ σέλα, συνδυασμός που σκοτώνει, και δεν
χορταίναμε να το χαζεύουμε. Όμως το δυνατό χαρτί του CVT είναι το γεγονός πως το ίδιο δεν χορταίνεις
να το οδηγείς, καθώς είναι άνετο, εύκολο στην καθημερινή συμβίωση, και όσο
ταξιδεύεις μαζί του, άλλο τόσο σε ταξιδεύει κι εκείνο.
Αισθητική/Ποιότητα: Πανέμορφο, με μικρές παραχωρήσεις
Στην
αισθητική , το αυθεντικό, κλασικό, ιταλικό design δεν έχει αντίπαλο, και το STAR 4T σε μεταφέρει εύκολα και γρήγορα πίσω
στο χρόνο, όταν τα scooter
μόλις είχαν αρχίσει να κάνουν την εμφάνιση τους, λίγο πριν ξεκινήσουν την
κατάκτηση του πλανήτη. Γλυκές καμπύλες, στρογγυλός φυσικά προβολέας, μεγάλη
ποδιά, ατσάλινο πλαίσιο που παίζει και τον ρόλο του κουστουμιού, «ρεζέρβα» στο
ένα πλαϊνό τμήμα του scooter,
μεγάλη σχάρα, τεράστια στελέχη καθρεπτών, ορθογώνια φλας, σε extra large μέγεθος. Από την επίπεδη ποδιά
απουσιάζει το κλασικό ποδόφρενο, ενώ και στο αριστερό γκριπ λείπουν οι
ενδείξεις ταχυτήτων, 2 στοιχεία που θα πείσουν τον ψαγμένο παρατηρητή, πως εδώ
έχουμε κάτι διαφορετικό από το αναμενόμενο. Η λάμπα προβολέα μπορεί να είναι
αλογόνου, όμως αυτό δεν μεταφράζεται σε ιδιαίτερα καλή ένταση, ούτε και σωστή
δέσμη. Μικρά παράπονα έχουμε από τη βαφή, ευτυχώς όμως όχι σε εμφανή σημεία,
αλλά κυρίως σε κρυφά μέρη, όπως μέσα στο ντουλαπάκι, κλπ. Όμορφη η κρεμ σέλα,
θυμίζει… δεμάτι άχυρο, φορτωμένο πάνω στο κατακόκκινο scooter. Τα χρώμια συμπληρώνουν το καλαίσθητο
αποτέλεσμα, τόσο στην περιφέρεια του πλαισίου στα πλάγια του scooter, όσο και στον υστερούντα βραχίονα της
μπροστινής ανάρτησης, στο φτερό, στα πλαίσια των φωτιστικών σωμάτων και στα
φλας, στους καθρέπτες, κλπ.. Οι διακόπτες είναι κλασικοί, τετράγωνοι, έχοντας
ταξιδέψει αναλλοίωτοι στο χρόνο, ενώ ο αναβάτης πρέπει να ανάψει ο ίδιος τα
φώτα, καθώς αυτά δεν είναι μονίμως αναμμένα. Μικρά παράπονα έχουμε τόσο από το
πλαστικό περίβλημα του κεντρικού διακόπτη, που ταλαιπωρείται και κόβεται από
τον ήλιο, αρκετά σύντομα, αλλά και από την ένδειξη στη μίζα και τις ενδείξεις
των φλας, που ξεθώριασαν, επίσης νωρίς. Επίσης στο πίσω μέρος του Star, ο ελληνικός αριθμός κυκλοφορίας δεν
χωράει εύκολα, και το scooter
της δοκιμής τον είχε με ελαφρώς κομμένο το κάτω του μέρος. Οι καθρέπτες έχουν
αρκετά μακρύ στέλεχος, προσφέρουν σωστό οπτικό πεδίο, όμως όσο ανεβαίνουν τα
χιλιόμετρα αρχίζουν να τρέμουν, μην προσφέροντας καλό είδωλο στον αναβάτη.
Εργονομία/ Χώροι: 'Ανετο, φορτώνεται γερά
Η τεράστια,
και όμορφη την ίδια στιγμή σχάρα βοηθάει τα μέγιστα στους χώρους, καθώς κάτω
από τη σέλα που κλειδώνει, δεν υπάρχει χώρος ούτε για μία κλειδαριά, και θα την
ανοίξετε μόνο στους ανεφοδιασμούς, καθώς εκεί βρίσκεται η τάπα του ρεζερβουάρ. Σημειώστε
πως ο κάτοχος του LML
θα πρέπει να εφοδιαστεί με χταπόδια, για να δένει πάνω στη σχάρα τα αντικείμενα
που θέλει να μεταφέρει. Οι χώροι συμπληρώνονται από ένα ντουλαπάκι μεγάλων
διαστάσεων που κλειδώνει μάλιστα (δυστυχώς στο εσωτερικό του έχει κάποια
καλώδια που κρέμονται ελεύθερα και χαλάνε την εικόνα που λαμβάνει ο αναβάτης), από
ένα γάντζο στο εμπρός μέρος της σέλας, και από την επίπεδη ποδιά, που μαζί με
την απουσία του κλασικού ποδόφρενου μπορεί να φορτωθεί ανελέητα, με μεγάλου
όγκου αντικείμενα. Η σέλα είναι φαρδιά, μακριά και άνετη, τόσο για τον αναβάτη,
όσο και για το συνεπιβάτη. Μόνο που ο τελευταίος δεν έχει μαρσπιέ, και πρέπει
να βολέψει με κάποιο τρόπο τα πόδια του στην επίπεδη ποδιά, πίσω από τα πόδια
του αναβάτη. Στα όργανα το Star
έχει τα βασικά, δηλαδή ένα αναλογικών ενδείξεων (σε χιλιόμετρα αλλά και μίλια)
ταχύμετρο, με ολικό χιλιομετρητή, δείκτη βενζίνης, και έξι λυχνίες. Οι λυχνίες
έχουν πλάκα, γιατί ανάμεσα στις κλασικές, δηλαδή της μεγάλης σκάλας φώτων, και
του φλας, έχουμε και κάποιες πρωτότυπες, όπως εκείνη για τη μικρή σκάλα των
φώτων, μία διαγνωστική λυχνία για το… ηλεκτρονικό καρμπιρατέρ (Electronic Carburetor System ή ECS) και μία λυχνία (Stop) που ανάβει όταν… φρενάρετε! Έχετε
υπόψη σας πως το αστέρι της LML
παρουσιάζει μια δυσκολία στο κλείδωμα με κλειδαριές δικές σας, καθώς πρώτα από
όλα η πίσω ζάντα είναι μασίφ, μην αφήνοντας χώρο για πέταλο ή κουλούρα, ενώ ο
μπροστινός τροχός δεν δέχεται κουλούρα, παρά μόνο πέταλο.
Κινητήρας: Made by LML
Ο τετράχρονος, αυτόματος, μονοκύλινδρος κινητήρας σχεδιάζεται και
κατασκευάζεται από την LML,
διαθέτει δύο βαλβίδες, και μονό εκκεντροφόρο επικεφαλής, ενώ είναι αερόψυκτος.
Διαθέτει μίζα αλλά και μανιβέλα, με τη μίζα να παράγει τον κλασικό ήχο που
περιμένει κανείς από το διαχρονικό αυτό scooter, ενώ η μανιβέλα φέρνει εξίσου εύκολα
το μοτέρ στη ζωή. Τα επίσημα νούμερα της εταιρείας μιλάνε για 9,2hp/8.000σαλ., και για ροπή 0,9Kgm/6.000σαλ.. Επιπλέον, ο κινητήρας
περνάει τις προδιαγραφές Euro
3. Διαθέτει ένα σύστημα εισαγωγής αέρας που η LML αποκαλεί L.I.A.S. (LML Inlet Air System), σύστημα που έχει σχεδιαστεί να
ψύχει με αέρα τον κινητήρα και τη μετάδοση, ενώ την ίδια ώρα τροφοδοτεί το
φίλτρο αέρα. Ο αέρας κατευθύνεται προς τον κινητήρα από μια σειρά αεραγωγών,
που φαίνονται στο πλαίσιο, κάτω από την ποδιά και στα πλάγια, ενώ ο εξέρχεται
από ένα αεραγωγό κάτω από τη σέλα. Το αξιοπρόσεκτο είναι πως ο κινητήρας είναι
τοποθετημένος διαγώνια, με κάθετη κλίση(!), ενώ την ίδια κλίση έχει και η
τελική μετάδοση με τον ιμάντα! Η κατανάλωση των 3,7 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα
δεν είναι ιδιαίτερα μικρή, όμως είναι ικανοποιητική, ενώ μικρή είναι η τελική
των 100 χιλιομέτρων, τελική που ούτως ή άλλως ένας νορμάλ ιδιοκτήτης θα
αποφεύγει να πλησιάσει, λόγω κραδασμών, και αυξημένης νευρικότητας του συνόλου.
Στις ιδανικές ταχύτητες των 60-80χλμ./ώρα, το μοτέρ γουργουρίζει ευχάριστα, και
η μετακίνηση γίνεται με ιδανικό τρόπο. Η εξάτμιση βγαίνει διακριτικά, στο κάτω
μέρος του κινητήρα.
Αναρτήσεις/Πλαίσιο/Φρένα: Αριστεύουν σε ρυθμούς βόλτας
Η LML τονίζει πως το πλαίσιο του Star δεν αποτελείται απλώς από το κλασικό
μονοκόκ σασί του ιταλικού scooter,
αλλά διαθέτει ηλεκτροκολλητές ενισχύσεις, για αυξημένη στιβαρότητα και
ευστάθεια. Στις αναρτήσεις βρίσκουμε το κλασικό σύστημα με τον υστερούντα
βραχίονα (αρθρωτή ανάρτηση) εμπρός, και μονό αμορτισέρ πίσω. Στα φρένα το Star διαθέτει δισκόφρενο εμπρός και
ταμπούρο πίσω. Σε ρυθμούς βόλτας, τους ρυθμούς για τους οποίους έχει άλλωστε
κατασκευαστεί και το Star,
ο αναβάτης δεν θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα, ενώ αν αρχίσει και πιέζει, τα
όρια θα έρθουν αρκετά σύντομα, με το LML να σε προειδοποιεί να κόψεις ρυθμό.
Στο δρόμο: Όπως παλιά…
Πραγματική
βόλτα στο όμορφο παρελθόν, πραγματοποιεί ο αναβάτης του LML κάθε φορά που εκτελεί κάποια
διαδρομή. Ο κινητήρας έχει ένα-δύο σκαλοπάτια που τα καταλαβαίνεις μόνο όταν
κρατάς τέρμα ανοιχτό το γκάζι, αποδίδει όμως την ισχύ του γλυκά και φιλικά, και
θα φτάσει εύκολα τα 80 χιλιόμετρα. Από εκεί και πάνω μπορείτε να δείτε και 100
με λίγη υπομονή, όμως θα πρέπει να είστε έτοιμοι για αρκετά νευρική συμπεριφορά
από τους μικρούς τροχούς, κάποιες ταλαντώσεις, και αρκετούς κραδασμούς. Γιατί
να χαλάσουμε την ατμόσφαιρα; Κινούμενοι χαλαρά, πραγματικά τίποτα δεν ενοχλεί,
με το scooter
της LML να μεταφέρει
άνετα δύο άτομα, ενώ προσοχή θέλουν, πάλι λόγω μικρών τροχών, οι λακκούβες. Τα
φρένα έχουν αρκετά σπογγώδη αίσθηση, όμως όσο δεν τα πιέζεις στο όριο αποδίδουν
καλά. Αν τα πιέσεις πολύ, θα μπλοκάρουν, δίχως να μπορείς να υπολογίσεις
ακριβώς το όριο μεταξύ μέγιστης απόδοσης και μπλοκαρίσματος. Χρησιμοποιήστε τα
λοιπόν στο 80% της δύναμης τους, και ούτε γάτα, ούτε ζημιά. Το Star είναι φυσικά εξαιρετικά ευέλικτο, με
το τιμόνι να κόβει απίστευτα πολύ, βοηθώντας σας να κάνετε επιτόπου στροφή,
όπου θέλετε! Μόνο που στις πολύ χαμηλές ταχύτητες, λίγο πάνω από το ρελαντί, η
λειτουργία του κινητήρα είναι ελαφρώς νευρική, και στις επιτόπιες στροφές δίχως
να πατήσετε πόδι κάτω, χρειάζεται να χρησιμοποιείτε λίγο και τα φρένα. Σε σχέση
με το Manual
Star, με τις
ταχύτητες στο χέρι, το αυτόματο είναι σαφώς πιο εύκολο και χρηστικό σε
καθημερινή χρήση, και προσωπικά θα το προτιμούσα με κλειστά μάτια. Για επτά
μέρες έζησα σε εποχές χαλαρές, και καβάλα στο Star ξέχασα για λίγο το άγχος που φέρνει η
κίνηση με ταχύτητα στην πόλη. Μπόρεσα να χαζέψω δεξιά κι αριστερά μου, να
ανακαλύψω μέρη που πριν δεν τα πρόσεχα, και να βολτάρω δίχως σκοπό, και δίχως
να κοιτάζω το ρολόι κάθε λίγο και λιγάκι.
Συμπέρασμα: Νεοκλασική έκπληξη
Κλασικό design, σύγχρονη εκτέλεση. Το LML STAR 4T 125 CVT είναι μια ιδιαίτερα ευχάριστη έκπληξη,
όσον αφορά στις νεοκλασικές επανεκδόσεις. Είναι εύχρηστο, ευέλικτο, πρακτικό
και όμορφο, και προσφέρεται για ατελείωτες βόλτες στο κλεινόν άστυ. Στα 2.350
ευρώ δεν είναι τόσο φθηνό όσο θα θέλαμε, ενώ η ποιότητα κατασκευής είναι καλή,
με κάποιες μικρές ενστάσεις εδώ κι εκεί. Αν έχετε κόλλημα με τα διαχρονικά
σχήματα στον χώρο του δικύκλου, αλλά δεν είστε φαν του μεταχειρισμένου με ότι
αυτό συνεπάγεται, αξίζει να του αφιερώσετε την προσοχή σας.
Ποια είναι η LML;
Η LML έχει έδρα στο Kanpur της Ινδίας και είναι ένας από τους
μεγαλύτερους κατασκευαστές δικύκλων στην Ασία. Το 1984 υπεγράφη συμφωνία
τεχνικής συνεργασίας μεταξύ της LML Ινδίας και της Piaggio Ιταλίας, με σκοπό την παραγωγή ενός scooter για τις τοπικές αγορές. Αυτή η
κοινοπραξία της LML
με την Piaggio
κράτησε αρκετά χρόνια και τελικά έληξε το 1999.
Η LML συνέχισε να παράγει scooter, με ατσάλινο πλαίσιο, με 4τάχυτο
κιβώτιο και δίχρονο κινητήρα 150κ.εκ.. Μερικά από αυτά διανεμήθηκαν στις
Ηνωμένες Πολιτείες με την ονομασία Stella και στο Ηνωμένο Βασίλειο ως Via Toscana. Στην υπόλοιπη Ευρώπη ονομάζονταν «Star».
Το 1999
υπεγράφη συμφωνία με την εταιρεία Daelim Motor της Νότιας Κορέας για την κατασκευή
τετράχρονων μοτοσικλετών. Το 2000 η εταιρεία αναγνωρίστηκε από το Ινδικό
Υπουργείο Επιστήμης και Τεχνολογίας για την αξιοσημείωτη επιτυχία στην εισαγωγή
νέων μοντέλων scooter
στην αγορά, με πιο αποδοτικούς κινητήρες, με νέα ηλεκτρικά συστήματα,
εναρμονισμένη στα τελευταία πρότυπα για τις εκπομπές ρύπων, με αναβαθμισμένη
τεχνολογία, καλύτερο styling
κ.λπ.
Tα
scooter «Star» της LML έχουν σχεδιαστεί με βάση τη θρυλική
σειρά PX
της Piaggio που επί
των ημερών της συνεργασίας των 2 εργοστασίων, η LML τα κατασκεύαζε για την Ασιατική
αγορά. Η Star
4T είναι η εξέλιξη
της 2χρονης σειράς. Η LML
καινοτομεί και τοποθετεί τετράχρονα πια μοτέρ στο δημοφιλές πλαίσιο,
διατηρώντας όμως και την λειτουργικότητα ενός μηχανικού κιβωτίου. Αναθεωρήθηκε πλήρως ο σχεδιασμός και δόθηκε
προσοχή σε νέες τεχνικές και αισθητικές λεπτομέρειες. Η τελευταία προσθήκη στη
γκάμα των scooters
της LML είναι η Star Automatic (το scooter της δοκιμής μας), ένα scooter 125κ.εκ. με τον κινητήρα τοποθετημένο
στο κέντρο για ακόμα καλύτερη οδική συμπεριφορά και αυτόματη μετάδοση μέσω ενός
κιβωτίου CVT.
Δυνατά σημεία
στα scooter της
εταιρείας: τo
κλασικό design,
οι νέοι τετράχρονοι κινητήρες των 125, 150 και 200κ.εκ. (παράλληλα είναι
διαθέσιμοι και οι γνωστοί δίχρονοι κινητήρες των 125 και 150κ.εκ.), το μικρό
κόστος συντήρησης, η εξαιρετικά μικρή κατανάλωση, η συμβατότητα με τις
προδιαγραφές Euro,
3 με πολύ χαμηλό επίπεδο εκπομπών CO2 αλλά και η πληθώρα χρωματικών επιλογών.
LML STAR 4 125 CVT |
|
|
|
Τεχνικά
Χαρακτηριστικά |
|
Κινητήρας |
4T, 1Κ, A/Ψ, 1ΕΕΚ, 2Β |
Κυβισμός
(κ.εκ.) |
125 |
Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ). |
57x49 |
Συμπίεση
(:1) |
9 |
Ισχύς
(ίπποι/σ.αλ.) |
9,2/8.000 |
Ροπή
(kgm/σ.α.λ.) |
0,9/6.000 |
Τροφοδοσία |
Καρμπιρατέρ |
Χωρητ.
Ρεζερβουάρ / ρεζέρβας (λίτρα) |
7 |
Βάρος (kg,
γεμάτο) |
112 |
Κατανάλωση
(λίτρα/100χλμ.) |
3,7 |
Τελική
Ταχύτητα (χλμ./ώρα) |
100 |
|
|
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα |
|
Τύπος |
Ατσάλινο, μονοκόκ |
Αναρτήσεις
Ε |
Αρθρωτή, μονό αμορτισέρ |
Διαδρομή
(χιλ.) |
Δ.Α. |
Αναρτήσεις
Π |
Μονό αμορτισέρ |
Διαδρομή |
Δ.Α. |
Φρένα Ε
(χλστ.) |
Δ /200 |
Φρένα Π
(χλστ.) |
Τ /150 |
|
|
Τροχοί-Ελαστικά
|
|
Ελαστικό Ε |
3,5-10 |
Ελαστικό Π |
3,5-10 |
|
|
Διαστάσεις |
|
Μήκος
(χλστ.) |
1.760 |
Πλάτος (χλστ.) |
695 |
Μεταξόνιο
(χλστ.) |
1.260 |
Ύψος σέλας
(χλστ.) |
820 |
|
|
Εξοπλισμός |
|
ABS |
_ |
Μίζα |
Y |
Μανιβέλα |
Y |
Στροφόμετρο |
_ |
Κοντέρ |
Y |
Ένδειξη
θερμοκρασίας |
_ |
Ένδειξη
βενζίνης |
Y |
Μερικός
χιλιομετρητής |
_ |
Φέρινγκ |
_ |
Ρυθμιζόμενες
μανέτες |
_ |
Κεντρικό
σταντ |
Y |
Πλάγιο
σταντ |
_ |
Σχάρα |
Υ |
Ρυθμιζόμενη
εμπρός ανάρτηση |
_ |
Ρυθμιζόμενη
πίσω ανάρτηση |
_ |
Τα καλύτερα Adventure στα 300cc με κάτω από 6.500 ευρώ
Kawasaki W230 και Meguro S1: ρετρό αντίδοτο στα σκούτερ με 20 ίππους
Υamaha R125 2025: Μέτρηση κλίσης, νέα χρώματα και Euro5+
Κινέζικες μοτοσυκλέτες μόνο στο όνομα ή και στη χάρη;
Vespa Primavera Elettrica - Test
Test Tucano Urbano Bibwarm: Θερμαινόμενη λαιμουδιέρα σπό 60 ευρώ
ESF E-Ride Liberty: Χωρίς άδεια οδήγησης και με αυτονομία 50 χιλιομέτρων
Νέες πληροφορίες για την αγωνιστική Ducati του 2027
Από το γραφείο στο 24hrs Hellas Rally με Suzuki V-STROM 800 DE
Σαρώνει στις πωλήσεις η Yamaha MT-09 Υ-ΑΜΤ
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - mototriti.gr