Το νέο Ducati Multistrada βρίσκεται στην αιχµή της τεχνολογίας. Εδώ θα σας µιλήσουµε για όλα τα συστήµατα ξεχωριστά που συνεργάζονται µεταξύ τους για να αλλάξουν την προσωπικότητα της ιταλικής sport-tourer και να µας κρατήσουν παράλληλα ασφαλείς.
Ducati Wheelie Control (DWC)
Βασιζόµενο στο σύστηµα της 1199 Superleggera, το εν λόγω
σύστηµα συνεργάζεται επίσης µε την IMU, αναλύει την “διάθεση” της µοτοσικλέτας,
όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Ducati και ελέγχει τη ροπή και τη δύναµη του
κινητήρα µε στόχο να κρατά τον εµπρός τροχό στο έδαφος περισσότερο ή… λιγότερο.
Απενεργοποιείται πλήρως και η λειτουργία του διαβαθµίζεται επίσης σε οχτώ
επίπεδα.
Bosch
IMU:
Inertial
Measurement Unit
Η
ηλεκτρονική µονάδα µέτρησης αδράνειας που βλέπουµε στις περισσότερες
µοτοσικλέτες υψηλών απαιτήσεων σήµερα. Χρησιµοποιώντας αισθητήρες, η IMU, µετρά
τις δυνάµεις που ασκούνται στη µοτοσικλέτα, όταν επιταχύνει-επιβραδύνει,
αλλάζει κατεύθυνση ή/και παίρνει κλίση. Έπειτα ρυθµίζει όλα τα ηλεκτρονικά
υποσυστήµατα του Multistrada ώστε να βρίσκονται σε αγαστή συνεργασία και να
προσφέρουν τη βέλτιστη απόδοση ανά πάσα στιγµή.
DTC (Ducati Traction Control)
Το σύστηµα ελέγχου πρόσφυσης του πίσω τροχού έχει οχτώ
διαφορετικές διαβαθµίσεις στην απόδοση του, βοηθώντας αναβάτη κάθε επιπέδου να
οδηγήσει µε αυτοπεποίθηση το Multistrada. Το όγδοο επίπεδο είναι για οδήγηση
στη βροχή, το πρώτο επεµβαίνει το λιγότερο δυνατό, µε το DTC να δίνει επίσης
και τη δυνατότητα απενεργοποίησης.
Bosch
Cornering ABS 9.1ME
Εκµεταλλευόµενο την IMU το κορυφαίο ABS της Bosch
συνδυάζει και κατανέµει ιδανικά την πέδηση µεταξύ των δύο τροχών. Αυτό το κάνει
και όταν η µοτοσικλέτα βρίσκεται υπό κλίση χρησιµοποιώντας τέσσερις αισθητήρες
πίεσης, δύο στον εµπρός τροχό και δύο στον πίσω. Το σύστηµα ελέγχει επίσης την
ανύψωση του πίσω τροχού εξασφαλίζοντας την επιθυµητή σταθερότητα. Το ABS
ρυθµίζεται σε τρία επίπεδα, απενεργοποιείται πλήρως στον πίσω τροχό στη
λειτουργία Enduro, ενώ µπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως.
Full LED φώτα µε Cornering Lights
Η έκδοση S φέρει Full LED φωτιστικά σώµατα στα οποία
έχουν ενσωµατωθεί και προβολείς που φωτίζουν το εσωτερικό της στροφής όταν η
µοτοσικλέτα παίρνει κλίση.
Ducati
Multimedia Platform
H
έκδοση S, εκτός από έγχρωµη TFT οθόνη πέντε ιντσών, φέρει και Bluetooth µέσω
του οποίου µπορείτε να συνδέσετε το κινητό, το GPS της Ducati, αλλά και
ακουστικά από τα κράνη σας. Από το αριστερό γκριπ µπορείτε να ακούσετε µουσική,
να απαντήσετε σε κλήσεις και να ειδοποιηθείτε για εισερχόµενα µηνύµατα, ακόµη
και email, ενώ µπορείτε να καλέσετε και τον τελευταίο αριθµό που σας κάλεσε.
Παράλληλα υπάρχει διαθέσιµη και εφαρµογή –ακόµη και τώρα όµως µόνο για κινητά
µε λειτουργικό iOS-που κάνει το κινητό σας µια επιπλέον οθόνη πληροφοριών, ενώ
µπορείτε να συνδεθείτε µε την ιστοσελίδα της Ducati ή άλλα κοινωνικά δίκτυα και
να µοιραστείτε στοιχεία σας.
Ducati Skyhook Suspension (DSS) Evolution
Η νέα εξελιγµένη ηλεκτρονικά ελεγχόµενη ανάρτηση συλλέγει
στοιχεία από την IMU, το ABS αλλά και το DTC. Φέρει αναβαθµισµένο λογισµικό και
νέο αισθητήρα που µετρά τη διαδροµή του πίσω αµορτισέρ. Επίσης, χρησιµοποιεί
αισθητήρες (επιταχυνσιόµετρα) τόσο στο αναρτώµενο όσο και στο µη αναρτώµενο
βάρος της µοτοσικλέτας. Η DSS προσαρµόζει συνεχώς τις αποσβέσεις συµπίεσης και
επαναφοράς εµπρός-πίσω, σύµφωνα και µε τις επιλεγµένες ρυθµίσεις. Το σύστηµα
δέχεται επίσης περαιτέρω παραµετροποίηση µε τρεις διαφορετικές επιλογές
(σκληρότερο, κανονικό, πιο µαλακό) για το πιρούνι και το αµορτισέρ, για κάθε
ένα από τα τέσσερα διαφορετικά προγράµµατα. Μπορεί επίσης να αλλάξει και την
προφόρτιση του ελατηρίου σε 24 διαφορετικά επίπεδα!
Cruise
Control
Το
cruise control ρυθµίζεται πανεύκολα από το αριστερό γκριπ. Η χρήση των φρένων ή
το ελαφρύ κλείσιµο του γκαζιού αρκούν για να το θέσουν εκτός λειτουργίας.
Επίσης, στο άνοιγµα του γκαζιού η µοτοσικλέτα επιταχύνει κανονικά και αν
αφήσετε το γκάζι επιστρέφει και κρατά την ταχύτητα που έχετε επιλέξει.
Riding Modes
Τέσσερις
είναι οι στάνταρ ρυθµίσεις που αλλάζουν τον χαρακτήρα του Multistrada ανάλογα
µε τις ορέξεις σας αλλά και τις συνθήκες κίνησης. Η καθεµιά µπορεί να
παραµετροποιηθεί ανάλογα µε τις ορέξεις σας µε τις επιλογές σας να παραµένουν
αποθηκευµένες. Τέλος, αν νοµίζετε ότι κάπου χάθηκε η µπάλα µπορείτε εύκολα να
επαναφέρετε τις εργοστασιακές ρυθµίσεις.
Sport
Σε
αυτή την επιλογή παίρνετε την µέγιστη απόδοση από τον κινητήρα, αλλά και
άµεση-σπορ απόκριση από το γκάζι. Η ηµι-ενεργητική ανάρτηση επιλέγει σφιχτές
ρυθµίσεις, ο έλεγχος ανύψωσης του πίσω τροχού απενεργοποιείται, το DTC αλλά και
το DWC είναι λιγότερο παρεµβατικά και το ABS ρυθµίζεται στο δεύτερο επίπεδο,
µειώνοντας τη λειτουργία της συνδυασµένης πέδησης.
Touring
Εδώ
η µέγιστη απόδοση του µοτέρ διατηρείται, η απόκριση του γκαζιού γίνεται πιο
µαλακή, DTC και DWC παρεµβαίνουν νωρίτερα, ενώ ενεργοποιείται ο έλεγχος
ανύψωσης του πίσω τροχού. Στόχος εδώ η µέγιστη σταθερότητα. Παράλληλα η
ανάρτηση ρυθµίζεται για άνεση και η συνδυασµένη πέδηση βελτιστοποιείται.
Urban
Με στόχο την ασφαλή µετακίνηση στο αστικό περιβάλλον, η
απόδοση πέφτει στους 100 ίππους, µε την απόκριση να γίνεται ακόµη πιο
προοδευτική και µαλακή. Επίσης, η ηµι-ενεργητική ανάρτηση ρυθµίζεται για
µέγιστη ευελιξία ενώ τα ηλεκτρονικά βοηθήµατα αυξάνουν περισσότερο την
παρεµβατικότητά τους.
Enduro
Στους
100 ίππους πέφτει η απόδοση και στην επιλογή Enduro, µε την ανάρτηση να
ρυθµίζεται στο µαλακό για χρήση εκτός δρόµου. Τόσο το traction control όσο και
ο έλεγχος της σούζας είναι πολύ πιο ανεκτικά, το ABS επεµβαίνει µόνο στον
εµπρός τροχό και δεν ελέγχει την ανύψωση του πίσω.
DVT
Μοναδικό
χαρακτηριστικό του DVT είναι το γεγονός πως το overlap των βαλβίδων (ποσοστό
επικάλυψης, όταν οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής είναι ανοικτές την ίδια
στιγµή) δεν είναι σταθερό, αλλά µεταβάλλεται -µικρό στις χαµηλές, µεγαλύτερο
στις υψηλές! Για να το πετύχει αυτό, το σύστηµα της Ducati διαθέτει ένα
ρυθµιστή χρονισµού, στην άκρη του κάθε εκκεντροφόρου κάθε κεφαλής.
Ένα µέρος
του συστήµατος DVT βρίσκεται στο εξωτερικό µέρος του κινητήρα, συνδεδεµένο άκαµπτα
µε την καδένα χρονισµού των εκκεντροφόρων, και ένα άλλο βρίσκεται στο
εσωτερικό, ενωµένο µε τους εκκεντροφόρους, έχοντας τη δυνατότητα να
περιστρέφεται ανεξάρτητα, µέσα στο περίβληµα του. Αυτή η περιστροφή του
εσωτερικού µηχανισµού, ελέγχεται µε µεγάλη ακρίβεια, µε την αυξοµείωση της
πίεσης του λαδιού, σε θαλάµους του µηχανισµού.
Η πίεση του λαδιού ρυθµίζεται µε
βαλβίδες, και ο χρονισµός του κάθε εκκεντροφόρου ελέγχεται δυναµικά από ένα
αισθητήρα που βρίσκεται στα καπάκια των εκκεντροφόρων.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - mototriti.gr