Τον τρόπο που το σχήμα του ρεζερβουάρ καυσίμου επηρεάζει την πιθανότητα τραυματισμού ενός αναβάτη σε περίπτωση ατυχήματος ερεύνησε ινστιτούτο της Αυστραλίας, επιβεβαιώνοντας πολλαπλές μαρτυρίες. Δείτε περισσότερα.
Οι περισσότεροι από τους μοτοσυκλετιστές -ανεξαρτήτως φύλου, μάλιστα-, έχουμε ζήσει μια φορά ή παραπάνω, τον αδιανόητο πόνο της κρούσης του ρεζερβουάρ με τα «απόκρυφα» μέρη του σώματος μας, μετά από ατύχημα ή φρενάρισμα πανικού. Μπορεί εκ πρώτης όψης να είναι ένα θέμα που πολλοί χρησιμοποιούν για αστεϊσμό, όμως η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για ένα πολύ σοβαρό ζήτημα που μπορεί όντως να καταλήξει σε τραυματισμό. Η Αυστραλιανή NeuRA, που κάνει έρευνες πάνω σε νευρολογικά ζητήματα, δημοσίευσε μια έρευνα που κατέδειξε (μεταξύ άλλων), πώς το ρεζερβουάρ καυσίμου μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνο.
Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα έλαβε υπόψιν της δεδομένα από πολλαπλές εξομοιώσεις μετωπικών συγκρούσεων μοτοσυκλέτας με άλλα οχήματα, καταδεικνύοντας ότι τα ρεζερβουάρ που υψώνονται απότομα και έντονα από το σχήμα της μοτοσυκλέτας είναι τα πιο επικίνδυνα σε περίπτωση ατυχήματος, αυξάνοντας το ρίσκο τραυματισμού. Ακόμα, υποδείχθηκε ότι η όρθια θέση οδήγησης (όπως π.χ. αυτή των cruiser και των adventure) μπορεί να αποτελέσει έναν ακόμα παράγοντα κινδύνου σε τέτοια περίπτωση, με τις πιο «σκυφτές» μοτοσυκλέτες όπως τα superbikes να εμφανίζονται σε πλεονεκτική θέση για τα δεδομένα της έρευνας.
Η έρευνα επισήμανε ότι η σχεδίαση των ρεζερβουάρ καυσίμου των μοτοσυκλετών του μέλλοντος μπορεί και πρέπει να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο, αφού θα αναβαθμίσει την ασφάλεια των μοτοσυκλετών μειώνοντας τους τραυματισμούς στις πυελικές και κοιλιακές περιοχές, τραυματισμούς που μπορούν να επηρεάσουν από την ούρηση και την γενετήσια λειτουργία, μέχρι ακόμα και την ικανότητα της ορθής βάδισης.
Η εκτενής έρευνα του ινστιτούτου NeuRA, ωστόσο, δεν έμεινε μόνο εκεί: Επιβεβαίωσε παράλληλα την αξία του προστατευτικού εξοπλισμού αναβάτη σε περίπτωση ατυχήματος, αλλά και επισήμανε την «θερμική καταπόνηση» που προκαλούν στον αναβάτη, συγκεκριμένα είδη εξοπλισμού, προετοιμάζοντας μας για μια άλλη, νέα έρευνα.
Αναμφισβήτητα, για ένα όχημα σαν την μοτοσυκλέτα, που έχει επίπεδο παθητικής ασφάλειας σαφώς μικρότερο από π.χ. ένα αυτοκίνητο, κάθε έρευνα και εξέλιξη προς το ασφαλέστερο είναι ευπρόσδεκτη. Περιμένουμε τις εξελίξεις αλλά και τις πιθανές τοποθετήσεις των κατασκευαστών, στους οποίους τα δεδομένα της έρευνας έχουν ήδη φτάσει, σύμφωνα με το ρεπορτάζ.