Μια ιδιαίτερα αποκαλυπτική έρευνα για τις δυνατές εξατμίσεις και την αποτελεσματικότητα τους ως... εργαλεία προειδοποίησης.

Έρευνα: Οι δυνατές εξατμίσεις ΔΕΝ σώζουν ζωές

Συμπέρασμα που αντιτίθεται σε έναν μύθο διαρκείας στον κόσμο των μοτοσυκλετών, φαίνεται πως εξήγαγε μια ρουμανική έρευνα, με στόχο την ανάπτυξη της χρήσης μοτοσυκλετών στην χώρα. Μήπως ήρθε η ώρα να αναθεωρήσουμε;

Το έχουμε ξαναπει και στο παρελθόν, τώρα ήρθε και μια ρουμανική έρευνα να το ξαναπεί: Όχι, οι δυνατές εξατμίσεις ΔΕΝ σώζουν ζωές. Και αυτό γιατί απλούστατα, πάρα πολλά από τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν πια στο δρόμο έχουν υψηλά επίπεδα ηχομόνωσης, ενώ οι οδηγοί τους πολύ συχνά ακούν μουσική σε υψηλή ένταση ή είναι αφηρημένοι (κακώς) κάπου… Προκειμένου λοιπόν να λύσει το ζήτημα, η ρουμανική Ένωση για την Εθνική  Ανάπτυξη της χρήσης Μοτοσυκλέτας, η MotoADN, πραγματοποίησε μια έρευνα προσπαθώντας να δώσει απάντηση σε ένα αιώνιο ερώτημα. (Δείτε και το ανάλογο βίντεο του τεστ, παρακάτω)
 
Στο πείραμα, χρησιμοποιήθηκε ένα VW Sharan ως «περιβάλλον αυτοκινήτου», με μουσική σε μέτρια ένταση και τον κινητήρα να λειτουργεί στις 3.000 στροφές. Το σενάριο του τεστ θέλει την μοτοσυκλέτα να προκαλεί θόρυβο σε διάφορες αποστάσεις από το αυτοκίνητο, ακόμα και όταν βρίσκεται δίπλα του. Σε μία από τις δοκιμές μάλιστα, μια τετρακύλινδρη Kawasaki πραγματοποιεί  και το  γνωστό «κόφτιασμα», που πολλοί μοτοσυκλετιστές πιστεύουν λανθασμένα ότι μπορεί να αντικαταστήσει την κόρνα και να τους γλιτώσει τελευταία στιγμή, από την μη αντίληψη του οδηγού. Φυσικά, διάφορα ντεσιμπελόμετρα πραγματοποίησαν τις ανάλογες μετρήσεις. 

 

Τα συμπεράσματα της έρευνας ήταν τα εξής: Αρχικά, οι οδηγοί τον αυτοκινήτων δεν μπορούν να ακούσουν καθόλου τις μοτοσυκλέτες, αν αυτές βρίσκονται παραπάνω από 10 μέτρα πίσω τους, ανεξαρτήτως έντασης! Σε μικρότερες αποστάσεις, ο οδηγός δεν θα έχει αρκετό χρόνο να αντιδράσει με ασφάλεια, ακόμη και αν ακούσει. Επιπλέον, σημειώθηκε ότι προκειμένου να γίνει ακουστικά αντιληπτή από το εσωτερικό ενός αυτοκινήτου σε απόσταση 15 μέτρων, μια μοτοσυκλέτα πρέπει να παράγει 135 decibel θορύβου, πράγμα που όχι απλά είναι αδύνατον αλλά είναι άκρως παράνομο και επικίνδυνο για την ακοή οποιουδήποτε, ανταγωνιζόμενο… ένταση αεροσκάφους στην απογείωση!
 
Αν λοιπόν ακόμη πιστεύετε ότι οι δυνατές εξατμίσεις σώζουν ζωές, αναθεωρήστε: Όχι απλά μπορεί να μην κάνουν καν την διαφορά, αλλά σε πολλές περιπτώσεις δημιουργούν ψεύτικη αίσθηση ασφάλειας οδηγώντας σε λάθος οδηγικές αποφάσεις και σε χειρότερη νοοτροπία στο δρόμο. Και εν κατακλείδει, δεν σας λέμε να μην βάλετε εξάτμιση, αν θέλετε: Απλά έχετε υπόψιν, ότι τα πράγματα ίσως να μην είναι όπως πιστεύετε τόσα χρόνια!

Δείτε εδώ και την ανάλογη έκθεση από την MotoADN (στην ρουμανική γλώσσα, ωστόσο).