Με το euro 5 να είναι ήδη σε εφαρμογή από το 2021 και να δυσκολεύει τους κατασκευαστές να εντάξουν τις μοτοσυκλέτες τους στις προδιαγραφές του, έρχονται από το 2024 πιο αυστηροί περιβαλλοντολογικοί περιορισμοί για τις εκπομπές ρύπων.
Euro 5+: ξ εκινά η εφαρμογή του από το 2024
Για όσες μοτοσυκλέτες κυκλοφορήσουν στην αγορά από το επόμενο έτος σαν νέα μοντέλα θα υπόκεινται στους περιορισμούς euro 5+, ενώ για όσα μοντέλα ήδη κυκλοφορούν και συνεχίσει η παραγωγή τους, θα πρέπει να ενταχθούν μέχρι το 2025. Το euro 5, ήδη έφερε σημαντικές αλλαγές στο ποσοστό εκπομπών καυσαερίων των μοτοσυκλετών και τώρα θα γίνουν αυστηρότερα τα μέτρα.
Μέχρι στιγμής οι περιορισμοί αφορούν τις εκπομπές ρύπων, που πρέπει να είναι στα πρότυπα των αυτοκινήτων. Οι καταλύτες πρέπει να έχουν αυξημένη αντοχή και διάρκεια ζωής για να πάρουν έγκριση τεχνικού ελέγχου. Υποχρεωτική χρήση θύρας OBD, για να συνδέεται ο εγκέφαλος της μοτοσυκλέτας με τα διαγνωστικά μηχανήματα και να υπάρχει ένδειξη σφαλμάτων και καταγραφή αυτών. Στο 5+, θα δούμε τα επίπεδα καυσαερίων να παραμένουν τα ίδια, αλλά να χαμηλώνουν τα επίπεδα θορύβου κινητήρα και εξάτμισης, αναβάθμιση της θύρας OBD, που πλέον πέρα από καταγραφή και έλεγχο των λειτουργιών της μοτοσυκλέτας, με έναν επιπλέον αισθητήρα θα καταγράφει περισσότερα στοιχεία για την απόδοση του καταλύτη για να εναρμονίζεται με τις απαιτήσεις.
Βέβαια κάποια παραθυράκια θα υπάρχουν για τους κατασκευαστές, όπως το να μπορούν να ρυθμίσουν αν θα δείχνει το όποιο σφάλμα με την πρώτη δυσλειτουργία, ή μετά από κάποια χιλιόμετρα ή μετά από 2,3,4 φορές που έχει «διαβάσει» την βλάβη. Αυτά τα συστήματα είναι και για να μην ανησυχούν με το παραμικρό τους ιδιοκτήτες, αλλά και για περάσουν τα τεστ των ελέγχων.
Euro 5+: ξεκινά η εφαρμογή του από το 2024
Πιο αυστηροί περιορισμοί ρύπων
Πλήρης καταγραφή δεδομένων μέσω OBD
Οι αλλαγές γίνονται προς όφελος του περιβάλλοντος ή απλά βρίσκουν τρόπο να ακριβαίνουν τις μοτοσυκλέτες;