LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ο μέχρι στιγμής τραγικός απολογισμός του πολύνεκρου δυστυχήματος στην Εγνατία Οδό είναι 5 νεκροί και 32 τραυματίες -πολλοί από αυτούς σοβαρά.

Για τη θανατηφόρα καραμπόλα στην Εγνατία Οδό

Τι πρέπει να γίνει άμεσα για να σταματήσουν τα πολύνεκρα δυστυχήματα; Ενώ η λύση είναι απλή, το ερώτημα είναι γιατί δεν εφαρμόζεται; Ας δούμε τι οδήγησε στην πολύνεκρη καραμπόλα της Κυριακής.

 
Κύριε Υπουργέ,

Τα ΙΧ περνάνε ΚΤΕΟ και προβλέπεται μεγάλο πρόστιμο σε περίπτωση μη συμμόρφωσής τους. Με τα φορτηγά τι γίνεται, που ο κίνδυνος από ένα κακό όχημα είναι 1.000 φορές μεγαλύτερος σε σχέση με τα ΙΧ; Το τραγικό φορτηγό λέγεται ότι ήταν 35 χρόνων και –κατά δήλωση του οδηγού του- δεν είχε φρένα. Πώς, λοιπόν, πέρασε ένα τέτοιο επαγγελματικό όχημα από τα σύνορα; Από τι ελέγχους έπρεπε να είχε περάσει το εν λόγω φορτηγό; Από αμέλεια πέρασε ή κάποιοι πήρανε το «κατιτίς» τους;

Για τα φορτηγά, δεν αρκεί να είναι πρόστιμο η ποινή. Απαιτείται να είναι κακούργημα και όχι για τον οδηγό (που είναι συνήθως μεροκαματιάρης), αλλά για τον ιδιοκτήτη του φορτηγού και –κυρίως- για τους υπεύθυνους φορείς που το άφησαν να περάσει από τα σύνορα αν πρόκειται τελικά για ξένο όχημα ή να κυκλοφορεί στους δρόμους αν πρόκειται για ελληνικό. Για να αποφευχθεί το κακό πριν γίνει, το αυτοκίνητο πρέπει να ακινητοποιείται, να αφαιρούνται οι πινακίδες κυκλοφορίας του και να οδηγείται για άμεση επισκευή.

Τι προειδοποίηση είχε ο δρόμος και τι έπρεπε να έχει;
Λέγεται ότι υπήρχε μια προειδοποίηση 7 χλμ. πριν, ότι «σε 7 χλμ. γίνονται έργα», ενώ είχαν τοποθετηθεί δύο άνθρωποι με σημαίες στο σημείο που ήταν η ουρά των σταματημένων οχημάτων. Το θέμα είναι ότι ακριβώς πριν, υπήρχε στροφή και όποιος ερχόταν δεν έβλεπε την ουρά. Αρα, η όποια προειδοποίηση (δύο άνθρωποι που κουνάνε σημαιάκια, δεν είναι αρκετή προειδοποίηση) έπρεπε να υπάρχει πριν την στροφή. Τα πράγματα θα ήταν τότε διαφορετικά και δεν θα μιλάγαμε (μέχρι στιγμής) για 5 νεκρούς και 32 τραυματίες.

Πόσα μέτρα θέλει για να ακινητοποιηθεί ένα αυτοκίνητο που κινείται σε έναν δρόμο σαν την Εγνατία Οδό; 150-200 μέτρα τουλάχιστον. Εδώ, όμως, ο δρόμος είχε κλίση 6%, οπότε ενδεχομένως να μιλάμε για τη διπλάσια απόσταση (300-400 μέτρα). Υπολογίστε, τώρα, πως μιλάμε για μια φορτωμένη νταλίκα βάρους 19 τόνων, οπότε η απαιτούμενη απόσταση είναι πολύ μεγαλύτερη.

Στην πράξη, οι άνθρωποι με τις σημαίες ήταν σχεδόν εκεί που τέλειωνε η ουρά των ακινητοποιημένων οχημάτων. Αυτός είναι ο λόγος που το φορτηγό έπεσε με πλήρη ταχύτητα πάνω στα σταματημένα αμάξια. Δεν είναι δυνατόν, όμως, το πού θα μπει η τελική προειδοποίηση να επαφίεται σε δύο ανθρώπους με σημαίες κύριε Υπουργέ. Πρέπει να θεσμοθετηθούν τώρα:

Η άδεια κλεισίματος ενός δρόμου να περιγράφει ακριβώς τι μέτρα πρέπει να παρθούν.
Η Τροχαία να είναι παρούσα και να φροντίζει να εφαρμόζονται αυτά τα μέτρα.
Η αμέλεια του όποιου υπεύθυνου να είναι κακούργημα.
'Αμεσες συνέπειες για τον ιδιοκτήτη του οχήματος(αφαίρεση πινακίδων κυκλοφορίας και δέσμευση του αυτοκινήτου).

Υπενθυμίζουμε, πως μόλις πέρσι υπήρξε ξανά στην Εγνατία πολύ-καραμπόλα με έναν νεκρό, ενώ μπορεί τα χρόνια να πέρασαν, αλλά ποιος ξεχνάει το δυστύχημα στα Τέμπη που οι μελαμίνες του φορτηγού «ξύρισαν» ένα πούλμαν με παιδιά, σπέρνοντας τον θάνατο και την απόγνωση.

Το ότι θα αποδοθούν ευθύνες που λέει ο κος Ορφανός δεν είναι η λύση. Πρέπει να θεσμοθετηθεί άμεσα –σε 10 ημέρες όχι σε 2 χρόνια- το τι ακριβώς πρέπει να ισχύει όταν γίνονται έργα και να αντιμετωπίζεται ως κακούργημα η μη εφαρμογή των προδιαγραφών.

Τι θα κάνετε, λοιπόν, κύριε Υπουργέ; Πόσοι ακόμα πρέπει να χάσουν τη ζωή τους από την εγκληματική αδιαφορία της Πολιτείας;

 

??????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ