Η Honda υπέβαλε ξανά αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που σαν βάση έχει ένα πιρούνι Hossack. Η διαφορετικότητα που κρύβεται πίσω από αυτό είναι η χρήση της κατασκευής ως αεροδυναμικό φτερό ή όπως είναι η επίσημη ορολογία «winglet».
Το πιρούνι Hossack και σε ρόλο αεροδυναμικού βοηθήματος
Αυτό δεν είναι το πρώτο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας στο οποίο η Honda επιδιώκει να κατοχυρώσει ένα πιρούνι Ηossack ως εφεύρεση. Το 2020, το είχε ξαναπροσπαθήσει, καταθέτοντας διαφορετικές ιδέες και προσεγγίσεις για αυτή τη χαρακτηριστική μπροστινή ανάρτηση. Σήμερα επανέρχεται, με τη μεγαλύτερη διαφορά να έχει να κάνει, όχι προς τα πλεονεκτήματα που δίνει, αλλά τη χρησιμοποίηση της ως αεροδυναμικό στοιχείο, το λεγόμενο winglet.
Μέχρι στιγμή έχουμε δει το πιρούνι Hossack να τοποθετείται στα παλαιότερα μοντέλα K 1200 και K 1300, στη τωρινή K 1600 και την τρέχουσα Honda Gold Wing. Μπορεί αυτή τη στιγμή να χρησιμοποιείται καθαρά ως ένα στοιχείο άνεσης για μεταξένια ομαλή απόκριση του πιρουνιού, αλλά η φιλοσοφία της κατασκευής του με τα διπλά ψαλίδια και το μονό σπειροειδές αμορτισέρ δίνει τη δυνατότητα βελτίωσης της αεροδυναμικής της μοτοσυκλέτας.
Θα βελτιώσει την αντίσταση του αέρα στις γυμνές μοτοσυκλέτες
Η Honda θέλει να εκμεταλλευτεί το λεπτό μπροστινό σχεδιασμό του πιρουνιού Hossack, ώστε να μετριάσει τις δυνάμεις του αέρα που δέχεται ο αναβάτης, ειδικά μιας γυμνής μοτοσυκλέτας. Η ιαπωνική εταιρεία το πετυχαίνει αυτό με επιθετικά τοποθετημένες εισαγωγές αέρα στο ρεζερβουάρ και ελαφρώς κεκλιμένους εκτροπείς που κατευθύνουν στοχευμένα τη ροή του αέρα. Η Honda το υπογραμμίζει αυτό στα σχέδια της με ένα σχεδόν εξωφρενικά λεπτό μπροστινό μέρος, το οποίο όμως οφείλεται και στην πλήρη απουσία συστήματος ψύξης του κινητήρα. Είναι επίσης αξιοσημείωτο το πόσο μακριά έχει φτάσει ο σχεδιασμός του μπροστινού μέρους με το πιρούνι Hossack, δείχνοντας ότι δεν είναι μακριά από την υλοποίηση του και την εφαρμογή σε μοτοσυκλέτες παραγωγής.
Τι είναι το πιρούνι Hossack;
Η αρχή του πιρουνιού Hossack είναι γνωστή από το 1980. Εφευρέθηκε από τον Βρετανό Norman Hossack και αποτελεί τεχνικά μια περαιτέρω εξέλιξη του τραπεζοειδούς πιρουνιού. Ο σχεδιασμός βασίζεται σε ένα πιρούνι χωρίς ελατήρια που συνδέεται με τον σκελετό μέσω διαμήκως τοποθετημένων τριγωνικών συνδέσμων. Ένα κεντρικά ενσωματωμένο αμορτισέρ αναλαμβάνει το έργο της ανάρτησης και της απόσβεσης. Οι κινήσεις του τιμονιού μεταδίδονται μέσω μιας άρθρωσης που μοιάζει με ψαλίδι. Ανάλογα με την επιλεγμένη γεωμετρία, η βύθιση στο φρενάρισμα μπορεί να μειωθεί ή να αποφευχθεί εντελώς. Η ακαμψία μιας τέτοιας σχεδίασης είναι ανώτερη από εκείνη ενός συμβατικού τηλεσκοπικού πιρουνιού.
Με το διαχωρισμό του μπροστινού τροχού από την ανάρτηση, η τελευταία μπορεί να σχεδιαστεί πολύ πιο ευαίσθητη, με απλά λόγια, η άνεση αυξάνεται. Ωστόσο, λόγω των γενικά υψηλότερων μαζών, αυξάνεται η ροπή αδράνειας γύρω από τον άξονα διεύθυνσης. Παρά το στενό πιρούνι, τέτοια συστήματα απαιτούν περισσότερο χώρο εγκατάστασης γύρω από την κεφαλή του τιμονιού, ενώ ο αναβάτης συνήθως «αισθάνεται» πιο αποσυνδεδεμένος από τον μπροστινό τροχό.
Τι είναι το winglet;
Τα winglets σήμερα αναφέρονται στην πραγματικότητα σε μικρά πρόσθετα φτερά στα άκρα των πτερύγων των αεροπλάνων. Βελτιώνουν την πλευρική σταθερότητα και μειώνουν την αντίσταση κατά την απογείωση ή την άνοδο. Στα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες, τεχνικά μιλώντας, τα ανεστραμμένα winglets χρησιμοποιούνται για την αύξηση της πίεσης στον μπροστινό τροχό σε υψηλές ταχύτητες και φυσικά ως ένα φανταχτερό σχεδιαστικό και διαφημιστικό εφέ, διότι το αν στα 270 χλμ./ώρα ο μπροστινός τροχός «φορτώνεται» με 30 κιλά παραπάνω δεν αφορά το μέσο οδηγό, εκτός αν εκτός αν οδηγεί στο MotoGP.
Η Honda ετοιμάζει πιρούνι που θα βοηθάει και στην αεροδυναμική!
Πήρε το πιρούνι Hossack και το έκανε «φτερό».
Με αεροδυναμική στοιχεία που μετριάζει την αντίσταση του αέρα!
Ιδανικό για γυμνές μοτοσυκλέτες, ένα βήμα πριν τη γραμμή παραγωγής.
Ωραίο αλλά σίγουρα θα κοστίζει κάτι παραπάνω! Ποιος το θα πληρώσει, η εταιρεία ή ο καταναλωτής;