H Yamaha πειραματίζεται με φωτισμούς Laser
Πλεονεκτήματα των μονάδων laser στον κόσμο της μοτοσυκλέτας.
Γιατί δεν έχουμε δει μέχρι σήμερα τη χρήση αυτής της τεχνολογίας σε δίκυκλα;.
Στα αυτοκίνητα από το 2014, όμως οι κατασκευαστές ξαναγυρνάνε στα LED.
H Honda είχε κάνει τις πρώτες απόπειρες υιοθέτησης laser φωτισμού στα δίκυκλα.
YAMAHA: NΜΑΧ με δώρο 200 ευρώ Αξεσουάρ
Πλεονεκτήματα των μονάδων laser στον κόσμο της μοτοσυκλέτας
Όπως φαίνεται από τα σχέδια της Yamaha, σκοπός της είναι να χρησιμοποιεί μία μόνο μονάδα laser κοντά στο κέντρο μάζας της μοτοσυκλέτας, η οποία θα εκπέμπει το φως όπου αυτό χρειάζεται, από τον κεντρικό προβολέα, τα πίσω φώτα, τον φωτισμό της πινακίδας, τα φλας, μέχρι και το ταμπλό μέσω καλωδίων οπτικών ινών. Τα laser στην πραγματικότητα εκπέμπουν μπλε φως, το οποίο ανακλάται μέσω ενός στρώματος κίτρινου φωσφόρου, που εκπέμπει με τη σειρά του μία ισχυρή δεσμίδα άσπρου φωτός. Από τα σχέδια που έχουμε δει, φαίνεται να τοποθετείται η μονάδα laser κάτω από τη σέλα, με αποτέλεσμα να συμβάλλει στην συγκέντρωση της μάζας στο κέντρο της, ενώ έτσι παρέχεται και προστασία στο ακριβό αυτό εξάρτημα. Με τις οπτικές ίνες να στέλνουν το φως στο μπροστινό και οπίσθιο μέρος της μοτοσυκλέτας τα φωτιστικά σώματα αυτά καθ΄αυτά θα είναι σχετικά φθηνά και ελαφρύτερα από τα αντίστοιχα LED ενώ η ρύθμιση της φωτεινότητας και το on/off θα ρυθμίζονται από διακόπτες.
Γιατί δεν έχουμε δει μέχρι σήμερα τη χρήση αυτής της τεχνολογίας σε δίκυκλα;
Η γρήγορη απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι πως τα παραδοσιακά συστήματα laser παρέχουν μικρές βελτιώσεις στην ισχύ του φωτισμού σε σχέση με τα αρκετά φθηνότερα LED ενώ παράλληλα αυξάνουν το βάρος και το κόστος της μοτοσυκλέτας με τη χρήση πολλαπλών μονάδων για τα διάφορα σημεία της. Αυτός λοιπόν είναι και ο λόγος που η Yamaha εξερευνεί την χρήση μίας μόνο μονάδας για όλες τις ανάγκες φωτισμού της μοτοσυκλέτας.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Στα αυτοκίνητα από το 2014, όμως οι κατασκευαστές ξαναγυρνάνε στα LED
Η ΒΜW πρωτοστάτησε στη χρήση μονάδων laser στα αυτοκίνητά της με τα πρώτα μοντέλα παραγωγής να κυκλοφορούν από το 2014. Με την χρήση όμως πολλαπλών μονάδων κόστους αρκετών χιλιάδων ευρώ η BMW έχει στραφεί τα τελευταία χρόνια στην επαναφορά χρήσης της συνεχώς αναπτυσσόμενης τεχνολογίας LED.
Η απόπειρα της Honda στο παρελθόν
Η Yamaha δεν είναι η μόνη εταιρεία που έφερε αυτή την ιδέα στο τραπέζι με την Honda να έχει κάνει κατάθεση διπλώματος ευρεσιτεχνίας από το 2018. Στην δική της εκδοχή γίνεται χρήση δύο μονάδων laser (μίας για την μεγάλη σκάλα και μίας για τα φώτα πορείας), με τον φωτισμό να καταλήγει μόνο στον προβολέα και το πίσω φανάρι με τα φλας, το ταμπλό και το φώς της πινακίδας να απαιτούν και την χρήση των κλασσικών LED. Το πλεονέκτημα βέβαια που παρουσίαζε, ήταν η εγκατάσταση των σωμάτων φωτισμού για τη μεγάλη σκάλα στους καθρέπτες. Έτσι, η Yamaha επιχειρεί να πρωτοστατήσει στον τομέα αυτό μετριάζοντας κατά πολύ με τη χρήση μίας μονάδας, όχι μόνο το κόστος αλλά και το βάρος της συσκευής laser.