Η KTM φαίνεται να εργάζεται πάνω σε ένα σύστημα αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων για την επόμενη γενιά 1290, καθώς αυτό το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας σχετίζεται με τον LC8 V-twin.
Η άποψη της KTM για το πώς θα πρέπει να λειτουργεί ένα ημι-αυτόματο κιβώτιο δεν είναι όπως το DCT της Honda που γνωρίζουμε εδώ και αρκετό καιρό, και αντί αυτού χρησιμοποιεί βραχίονες, φυγόκεντρο συμπλέκτη και ξεχωριστή μονάδα ελέγχου ταχυτήτων για να αλλάζει τις ταχύτητες. Είναι ενδιαφέρον ότι το σύστημα περιλαμβάνει επίσης μια μορφή χειρόφρενου, που λογικά θα εμποδίζει την μοτοσυκλέτα να κυλήσει σε μια κατηφόρα, αλλά θα μπορούσε επίσης να παρέχει κάποια προστασία από κλοπή.
Το «χειρόφρενο», το οποίο φαίνεται σαν μια απλή ιδέα που θα μπορούσε πραγματικά να είναι πολύ χρήσιμη. Η Honda έχει προσθέσει μια δεύτερη δαγκάνα στο πίσω φρένο που λειτουργεί ως χειρόφρενο, αλλά επειδή απενεργοποιείται και χωρίς κλειδί, δεν εμποδίζει κάποιον να τραβήξει το χειρόφρενο και να κυλήσει την μοτοσυκλέτα, με σκοπό να την κλέψει.
Το σύστημα της KTM ωστόσο χρησιμοποιεί έναν μοχλό σχήματος L που ασφαλίζει φυσικά τα γρανάζια στη θέση τους. Εάν αυτό το σύστημα λειτουργεί ηλεκτρονικά μόνο με τη χρήση κλειδιού, θα μπορούσε να αποτελέσει μια δεύτερη ή και τρίτη γραμμή άμυνας κατά της κλοπής μοτοσυκλέτας.
Οι αλλαγές ταχυτήτων πιο γρήγορες από ποτέ
Για αυτόματη αλλαγή ταχυτήτων, το σύστημα χρησιμοποιεί ένα μοτέρ που κινεί τον κύλινδρο για να αλλάξει η σχέση στο κιβώτιο. Αυτό μετακινεί το δίχαλο επιλογής ταχύτητας στην επιθυμητή θέση για να εμπλακεί το επόμενο γρανάζι. Το σύστημα περιλαμβάνει επίσης έναν φυγόκεντρο συμπλέκτη, που επιτρέπει στην μοτοσυκλέτα να εκκινεί και να σταματάει χωρίς να χρειάζεται συμπλέκτη.
Νέο αυτόματο κιβώτιο για τα 1290 της ΚΤΜ
Δεν θα είναι τύπου DCT
Με χειρόφρενο που θα αποτρέπει την κλοπή
Θα το προτιμούσατε σε σχέση με τον «παραδοσιακό» συμπλέκτη;