Το Kawasaki KR-1S

Kawasaki KR-1S: Το γρηγορότερο δίχρονο 250άρι

Ο «πράσινος» εκπρόσωπος της δίχρονης τρέλας των αρχών του 90, το Kawasaki KR-1S αποτέλεσε την ισχυρότερη μοτοσυκλέτα της κατηγορίας και, ίσως, την σπανιότερη σήμερα.

Τα δίχρονα 250άρια «αγωνιστικά δρόμου» ήταν το απόλυτο φετίχ των απαιτητικών αναβατών στην εποχή του 1980-1990. Έχουν στοιχειώσει πολλά εφηβικά όνειρα, ικανοποίησαν τις ορέξεις πολλών αναβατών και σήμερα, είναι συλλεκτικά μοντέλα. Η Kawasaki φυσικά συμμετείχε στην κατηγορία με το KR-1S, το οποίο δεν μπόρεσε να ξεφύγει από την σκιά του κορυφαίου Suzuki RGV250Γ, αλλά άφησε την δική του ιστορία.

Η Kawasaki ανέκαθεν φημιζόταν ότι παρουσίαζε τις ισχυρότερες μοτοσυκλέτες, κάθε κατηγορίας στην οποία είχε μοντέλο. Το KR-1S δεν αποτελούσε εξαίρεση. Η μοτοσυκλέτα παρουσιάστηκε το 1990 ως διάδοχος του KR-1R. Εξοπλιζόταν με δικύλινδρο δίχρονο κινητήρα σε σειρά, ο οποίος μπορούσε να φτάσει το εξωπραγματικό νούμερο των 60 ίππων ισχύος. Σύμφωνα με δοκιμές της εποχής, το KR-1S είχε μετρηθεί ως η γρηγορότερη 250άρα sportbike, αγγίζοντας τα 224 χλμ/ώρα και ξεπερνώντας τα NSR-TZR-RGV στην... σφαγή για την καλύτερη μοτοσυκλέτα 250 κυβικών. 

Δεν πρέπει να ξεχνάμε βέβαια, ότι εκείνες ήταν άλλες εποχές για τις σπορ μοτοσυκλέτες, οι οποίες ήταν ακόμα ατίθασες στα όρια του… επικίνδυνου και απαιτούσαν αφοσίωση, εμπειρία και θάρρος για να πάνε γρήγορα. Η KR-1S όμως, με την μεγάλη της δύναμη στα προσόντα της, ήταν ίσως η πιο δύσκολη από τις 4 της κατηγορίας. Έγινε γνωστή για την τάση της να χάνει μπροστινό οδηγώντας σε tankslap, τον απόλυτο δηλαδή εφιάλτη κάθε αναβάτη που ήθελε να πάει γρήγορα. Τα προβλήματα μετριάζονταν με την χρήση ενός αμορτισέρ τιμονιού, ενώ όσοι δεν φοβόντουσαν τις δυνατότητες του KR-1S εκτιμούσαν ιδιαίτερα την αμεσότητα του στους χειρισμούς και την ελαφριά του αίσθηση.

Η KR-1S χαρακτηρίστηκε και από μέτρια αξιοπιστία, αλλά δεν ήταν δύσκολο να αφήσει την ανεξίτηλη σφραγίδα της στην κατηγορία. Η παραγωγή της σταμάτησε το 1992 και από τότε, η KR-1S αναδείχθηκε σε ένα από τα πιο ποθητά, συλλεκτικά racebikes όλων των εποχών.  
 

  • Μανώλης βαμβουκας

    Τα σχολεία ακριβώς όπως τα λενε παιδιά σας δείχνω το δικό μου kr-1s που υπάρχει ακόμα σημερα φουλ προσεγμένο και δυνατό όπως τότε!!! 💪💪💪

      2
  • stamatis

    Απο ανεκαθεν η kawasaki πρωτοπορουσε σε κοντρες απο suzuki - honda που παντα ηταν πισω απο το ΚR-1S 250 CHIOS

      1
  • Δημήτρης

    Το ΚR1-S , το αγορασα καινουργιο απο Γκουντούφα ( στη Μιχαλακοπούλου) εναντι 996.000 δρχ . Είναι ακριβώς όπως τα λεει το άρθρο. Η μηχανή εστριβε πολύ ωραια και είχε απίστευτα φρένα . Το μπροστινό όντως ειχε θέμα στα σαμαρακια και ηταν επικυνδυνο Ο δίχρονος ήχος του ήταν σχετικά μπάσος αλλά ωραιο μπάσο. Σε κόντρα ευθεια με RGV 250 μπανανα εφυγα μεν αλλα όχι τιποτα τρελλη διαφορα δηλ 2- 3 μηχανακια μπροστα πήγαινα σταθερα .Ειχα μεγαλες απολαυσεις στα στροφιλικια του Μπράλου Σε άλλη κόντρα με GPZ 750 , στο Μπραλο κερδισα γιατι το μηχανακι εστριβε ωραια αλλα επαιξε ρόλο και η διαφορα αναβατων . Η εποχή ήταν η μανία των οπαδων του Κεβιν Σβαντζ. Μακαρι να το είχα και σημερα. Θα το είχα σαν καινούργιο γιατι ετσι εχω ολα μου τα μηχανακια !!!

      6
  • Νικος

    Ωραιες εποχες,γνησια πραγματα original japan,και στην βουτα με 215km/h,χωρις κρανος,με suzuki rgv 250!

      8
  • ΜΙΧΑΛΗΣ

    Ειχα 350RD μολης το καβαλισα το KR τρελαθηκα πολα γκαζια και εμπεναι τρομερα στις στροφες

      4
  • Sofianos Bourtzonis

    Το kr1-s ηταν πιο γρηγορο απο ολα μεχρι το 1994 σε μαμά έκδοση . Μονο το vj23 ειναι ελάχιστα πιο δυνατό Αλλα μεταγενέστερο 1996

      2
  • Αποστόλης

    Τα nsr250 τα έφερναν ανεξάρτητοι εισαγωγείς και είχαν κόφτη στα 180 χλμ λόγω Ιαπωνικής νομοθεσίας αν έβγαζες τον κόφτη ήταν μακράν τα πιο γρήγορα αν θυμάμαι καλά!!!!

      14
  • ΣΤΑΎΡΟΣ

    ΈΖΗΣΑ ΚΑΙ ΕΓΏ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΉ ΠΟΥ ΤΟ KR ΉΤΑΝ ΠΟΛΎ ΓΡΉΓΟΡΟ ΑΛΛΆ ΤΟ RGV BANANA ΤΟ ΑΝΟΙΧΤΌ ΜΟΝΤΈΛΟ ΔΗΛ ΤΗΝ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΊΑΣ ΣΚΌΤΩΝΕ....

      12