Με… μονοψήφιο αριθμό παραγωγής και κινητήρα V8, η Morbidelli V8 ήταν μια τρέλα που δεν κράτησε πολύ. Πως σας φαίνεται;
¶μα είσαι… φραγκάτος, δε σε νοιάζει να κάνεις τρέλες. Κάπως έτσι πρέπει να σκεφτόταν ο Giancarlo Morbidelli, επιχειρηματίας που δραστηριοποιούταν στην επεξεργασία ξύλου. Ο Morbidelli είχε πάθος με την μοτοσυκλέτα και τους αγώνες , προετοίμαζε ομάδες και μοτοσυκλέτες και μάλιστα είχε και επιτυχίες: Κέρδισε, με την ομάδα του, 4 τίτλους στα 125 κυβικά και έναν στα 250, την δεκαετία του 1970.
Έχοντας αποσυρθεί σταδιακά από τον χώρο των αγώνων, ο Morbidelli ήθελε να αφήσει το δικό του σημάδι στον χώρο της μοτοσυκλέτας και να φτιάξει το μοντέλο των ονείρων του. ΟΚ, θα μας πείτε, και άλλοι πλούσιοι έχουν επιβλέψει την δημιουργία μιας μοναδικής μοτοσυκλέτας για τους ίδιους (όπως π.χ. η MV Agusta Zagato του 2016). Όμως ο Morbidelli έφτασε αρκετά μακριά, καθώς επιστράτευσε τον οίκο Pininfarina για τον σχεδιασμό και την ίδια την Cosworth για τον κινητήρα!
Το όνειρο του Morbidelli, ήταν να προσφέρει μια μοτοσυκλέτα με κορυφαίες επιδόσεις, άκρατη πολυτέλεια και ασυναγώνιστη άνεση. Ας πούμε ότι… δεν τα κατάφερε και ακριβώς. Πράγματι, η Morbidelli V8 παρουσιάστηκε, για πρώτη φορά το 1994. Έφερε έναν 8κύλινδρο κινητήρα 848 κ.εκ., που απέδιδε 120 ίππους, είχε όμως να κουνήσει μια μοτοσυκλέτα βάρους άνω των 200 κιλών. Η μετάδοση της ισχύος στον πίσω τροχό γινόταν με άξονα, ενώ το μοντέλο έφερε συμβατικά διπλά αμορτισέρ πίσω, πιρούνι εμπρός και φρένα Brembo.
Ο Morbidelli είχε σκοπό να πουλήσει την V8, όμως τα κόστη δεν έμειναν χαμηλά: Η μοτοσυκλέτα κόστιζε 64.000 δολάρια το 1994, που αντιστοιχούν σε 110.000 δολάρια για την σημερινή εποχή. Παράλληλα, η αμφιλεγόμενη αισθητική του V8 δεν κέρδισε το κοινό και έτσι μόλις 4 μοτοσυκλέτες κατασκευάστηκαν, αφήνοντας ελεύθερο το πεδίο για τους συλλέκτες και τους φανατικούς της, να την αποκτήσουν.
Ωστόσο, η V8, παρά την σύντομη πορεία της στην αγορά, σημείωσε και ένα ρεκόρ: Αυτό της ακριβότερης μοτοσυκλέτας παραγωγής του 2001, σύμφωνα με το βιβλίο Guinness!