Ο δρόμος για το μέλλον δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα
O CEO της Harley-Davidson, Jochen Zeitz, ανέφερε κατά τη διάρκεια των εορτασμών για τα 120 χρόνια της εταιρείας στη Βουδαπέστη, τις δυσκολίες που εμπεριέχονται στην αντιμετώπιση του σχεδιασμού ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, αλλά και γενικά τη δυσκολία της μετάβασης, καθώς οι ομάδες σχεδιασμού "παραλύουν" από την έλλειψη διαθέσιμων χώρων στα ηλεκτρικά μοντέλα.
"Δεν είμαστε μια βιομηχανία που πουλάει τρισεκατομμύρια αυτοκίνητα το χρόνο", είπε μεταξύ άλλων ο Zeitz. “Eίμαστε μια πιο εξειδικευμένη βιομηχανία στις μοτοσυκλέτες και αυτό κάνει τα πράγματα πιο περίπλοκα. Είναι σχεδόν σαν να είμαστε στην βιομηχανία αεροσκαφών".
Ο Zeitz προφανώς αναφέρεται στην δυσκολία να επενδύσεις τεράστια ποσά σε μια νέα κατεύθυνση, όταν τα μεγέθη αγοράς (άρα και τα περιθώρια κέρδους) είναι σημαντικά μικρότερα από ότι, ας πούμε, στην βιομηχανία του αυτοκινήτου.
"Στα αυτοκίνητα είναι αρκετά πιο εύκολα συγκριτικά, αλλά στις μοτοσυκλέτες έχεις μόνο 2 τροχούς και έτσι έχεις λιγότερο χώρο ώστε να βάλεις όλη αυτή την τεχνολογία σε μια μικρή μπαταρία και στον ηλεκτροκινητήρα ώστε να μπορεί να φορτίζει γρήγορα και να έχει μεγάλη αυτονομία".
Η εμπλοκή της Harley με τα ηλεκτρικά και το μέλλον
Ο Zeitz δεν μιλάει βεβαίως όντας έξω από το χορό. Η Harley-Davidson έχει ήδη μπει στην αγορά των ηλεκτροκίνητων, έχοντας βγάλει την πρώτη LiveWire το 2019. Πλέον αυτό το όνομα εκπροσωπεί ένα ολόκληρο παρακλάδι της ιστορικής εταιρείας.
Όσο για το μέλλον, αυτό δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο. Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι ο μόνος δρόμος και αυτό το γνωρίζει τόσο ο Zeitz όσο και η υπόλοιπη βιομηχανία.
"Δεν μπορούμε να επενδύσουμε σε όλες τις τεχνολογίες και σε όλες τις υποδομές, το κόστος είναι τεράστιο", συνέχισε ο Zeitz. “Yπάρχει ήδη η υποδομή για την κίνηση με καύσιμα, οπότε αν μπορούμε να το επεκτείνουμε αυτό και για το μέλλον...(αναφέρεται στα βιοκαύσιμα). Πρέπει να υπάρχει κάτι που να μπορεί να συμπληρώσει την ηλεκτροκίνηση".
"Δεν ξέρουμε ακόμα τι θα γίνει. Μπορεί να υπάρξει κάποια στιγμή έλλειψη κάποιων πολύτιμων μετάλλων (όπως λίθιο) και τότε να μπει δυναμικά στο παιχνίδι η ανακύκλωση. Οπότε δεν μπορούμε να κλείσουμε καμία πόρτα ακόμα".
"Σύμφωνα με την δική μου οπτική, πήραμε την απόφαση να επενδύσουμε στην ηλεκτροκίνηση, αλλά δεν αποκλείουμε τίποτα, ειδικά αν υπάρχει κάποιος τρόπος να συνεχίσουμε να χρησιμοποιούμε τον κινητήρα εσωτερικής καύσης".
Οι εποχές αλλάζουν και όλοι θα πρέπει να προσαρμοστούμε με τον έναν ή τον άλλον τρόπο.
Όμως αυτή η αλλαγή δεν είναι απαραίτητα μονόδρομος.
Εσύ πώς πιστεύεις ότι θα είναι το μέλλον της μοτοσυκλέτας σε 25 χρόνια;