Ανεπανάληπτο τεχνολογικό επίπεδο για την εποχή, κορυφαία ποιότητα και κάτι πραγματικά φρέσκο στην μοτοσυκλέτα σαν όχημα: Αυτή είναι η Honda CB750.
Γιατί η CB750 θεωρείται μια από τις σημαντικότερες, αν όχι Η σημαντικότερη μοτοσυκλέτα μεγάλου κυβισμού στον κόσμο; Απλούστατα, γιατί αποτέλεσε για την μοτοσυκλέτα, ότι το Honda Super Cub για το δίκυκλο ως σύνολο. Οι Ιάπωνες μηχανικοί της Honda παρουσίασαν ένα μοντέλο ασύλληπτου τεχνολογικού επιπέδου για την εποχή, που διέλυσε τον ανταγωνισμό.
Η CB750 αποκαλύφθηκε δημοσίως για πρώτη φορά το 1968. Εξοπλιζόταν με τετρακύλινδρο μοτέρ 750 κ.εκ. και απόδοσης 67 ίππων βγαλμένο μέσα από την αγωνιστική εμπειρία της Honda μέχρι εκείνη την εποχή. Ο κινητήρας έφερε κιβώτιο 5 ταχυτήτων και ηλεκτρική μίζα και ήταν ο πρώτος τετρακύλινδρος μαζικής παραγωγής σε μοτοσυκλέτα. Η CB750 είχε και άλλες νεωτεριστικές τεχνολογίες, όπως το εμπρός δισκόφρενο το οποίο επίσης έκανε παγκόσμιο ντεμπούτο σε μοτοσυκλέτα, μέσα από την CB750. To δισκόφρενο αντικαθιστούσε το εμπρός ταμπούρο, το οποίο επηρεαζόταν πάντα από νερό και ακαθαρσίες ενώ είχε σαφές όριο στην απόδοσή του, όσο οι ταχύτητες των δικύκλων αυξάνονταν.
Η CB750 μπορούσε να ξεπεράσει τα 200 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ η ποιότητα κατασκευής της ήταν κλάσεις ανώτερη από αυτή των αμερικανικών και βρετανικών μοτοσυκλετών της εποχής. Πολύ απλά, η CB750 ήταν πολύ μπροστά σε όλους τους τομείς, εκτός από αυτόν… της τιμής: Το μοντέλο δεν ήταν σε καμία περίπτωση απρόσιτο, το αντίθετο μάλιστα, είχε ανταγωνιστική τιμή!
Η CB750 δεν χρειάστηκε πολύ χρόνο να κυριαρχήσει στην αγορά της Αμερικής, τον βασικό της στόχο. Όλοι ήθελαν την ισχυρότερη και πιο εξελιγμένη μοτοσυκλέτα της εποχής και αυτό είναι απολύτως λογικό. Οι υπόλοιποι κατασκευαστές είχαν νέα στάνταρ να αγγίξουν, με την CB750 να ορίζει το «superbike» της εποχής και στα επόμενα χρόνια, όλες οι εταιρείες βελτίωσαν τις μοτοσυκλέτες τους ή δημιούργησαν άλλες, στην θέα του Ιαπωνικού «τέρατος» που ξύπνησε. Η Honda, όπως συνηθίζει, έβαλε τις βάσεις για την δημιουργία μιας νέας κατηγορίας: τις street υψηλών επιδόσεων.
Τα επόμενα χρόνια έλαβε χώρα ένας «πόλεμος» τεχνολογίας και ιπποδύναμης που θα κρατούσε σχεδόν μέχρι τις αρχές του 1990. Από το 1974 και μετά, αφού και η Kawasaki παρουσίασε τα H1 και Z1, η μοτοσυκλέτα θα ζούσε ίσως και τα καλύτερα χρόνια εξέλιξης στην ιστορία της. Οι ιπποδυνάμεις αυξήθηκαν πέρα από κάθε προηγούμενο, οι αγώνες επηρέασαν το σχεδιασμό και την συμπεριφορά των μοτοσυκλετών οι κατηγορίες ορίστηκαν πιο συγκεκριμένα και γενικότερα, η μοτοσυκλέτα άφησε πίσω της τις φόρμες της δεκαετίας του 1960 και μεταμορφώθηκε.
Η CB750 λοιπόν, είναι μια από τις πιο σημαντικές μοτοσυκλέτες όλων των εποχών, για αυτό τον λόγο: Αποτέλεσε το έναυσμα, για την ανάπτυξη μοτοσυκλετών υψηλών επιδόσεων, έθεσε τα στάνταρ και καθιέρωσε την μοτοσυκλέτα και ως όχημα ελεύθερου χρόνου.