Με αθλητική περιβολή και σπορ γονίδια, μπορούν ανά πάσα στιγμή να σε βάλουν στην πρίζα μετατρέποντας μια απλή βόλτα σε παιχνίδι, όποτε ο αναβάτης το θελήσει. Ανήσυχες ψυχές, πνεύματα αντιλογίας, GSX-S και Ζ, σβήνουν κάθε έννοια βαρεμάρας από τα οδηγικά κατάστιχα.
Η φιλοσοφία των Street μοτοσυκλετών είναι ευδιάκριτη και οι βασικοί παράγοντες επιλογής των αναβατών είναι διασκέδαση και απόλαυση. Ιαπωνικές τετρακύλινδρες ιαχές σε κάθε γκαζιά, συνοδεύονται από ατόφια σπορ συμπεριφορά, μετατρέποντας την κάθε βόλτα σε μια αξέχαστη εμπειρία.
Σχεδίαση – Ποιότητα κατασκευής: Περισσότερο τσαμπουκάς το Ζ, δυναμική ανανέωση για το GSX-S
Το κοινό χαρακτηριστικό και των δύο μοντέλων είναι ότι χαίρεσαι να τις κοιτάς. Το GSX-S έχει ανασχεδιαστεί και φέρει εμφανείς επιρροές από το αντίστοιχο 1000άρι της σειράς. Το επιβλητικό φανάρι, οι 10άκτινες ζάντες, το φουσκωμένο ρεζερβουάρ και οι μαύρες λεπτομέρειες, εκπέμπουν τον απαραίτητο δυναμισμό. Τέλειο ποιοτικά και με άψογη συναρμογή το μοντέλο της Suzuki. Το Ζ είναι πιο επιθετικό με έντονες γωνίες στα πλαστικά, ενώ η ανασηκωμένη ουρά και αιχμηρός εμπρόσθιος προβολέας, προσθέτει πόντους αγριάδας. Η χρωματική αντίθεση του πλαισίου με την υπόλοιπη μοτοσυκλέτα θυμίζει Η2. Η ποιότητα των πλαστικών και της μεταλλικής βαφής δεν αφήνουν περιθώρια για παράπονα.
Κινητήρας: Δυνατότερο το Ζ, προσθήκη traction το GSX-S
Και οι δύο μοτοσυκλέτες επιλέγουν την λύση των τετρακύλινδρων σε σειρά υδρόψυκτων μονάδων. Δυνατότερος ο κινητήρας του Ζ αλλά και με μεγαλύτερη χωρητικότητα 948 κυβικών, έναντι ΅μόλιςΆ 750 του GSX-S. Οι τεχνικοί της Kawasaki κατασκεύασαν ένα μοτέρ ελαφρύτερο από του 800, με τα χαρακτηριστικά του 1000, καθώς χρησιμοποίησαν την ίδια διαδικασία χύτευσης με αυτή του Η2. Η απόδοση φτάνει τους 125 ίππους και τα 10,1 κιλά ροπής, ενώ ο ήχος από το επανασχεδιασμένο φιλτροκούτι γίνεται άμεσα αισθητός στον αναβάτη. Ο κινητήρας του GSX-S προέρχεται από το GSX-R 750 του 2005 και με τις κατάλληλες επεμβάσεις των μηχανικών της Suzuki, αποδίδει 114 ίππους και 8,2 κιλά ροπής. Η αυξημένη δύναμη και ροπή προέρχεται από τις μεγαλωμένες εισαγωγές αέρα στους κυλίνδρους, τα νέα μπεκ 10 οπών και τα νέο φιλτροκούτι με τις μεγαλύτερες εισαγωγές. Νέα προσθήκη το ride by wire γκάζι που επέτρεψε τη χρήση traction control 3 επιπέδων που μπορεί να απενεργοποιηθεί.
Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα: ¶νετο και με κρατήματα το GSX-S, νέο πλαίσιο και ρυθμιζόμενες αναρτήσεις το Ζ
Τα δύο μοντέλα είναι κατάλληλα εξοπλισμένα ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες απαιτήσεις της γρήγορης οδήγησης. Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο του GSX-S συνεργάζεται με ένα ανεστραμμένο πιρούνι 41 χιλιοστών χωρίς ρυθμίσεις και ένα μονό αμορτισέρ με μοχλικό που διαθέτει ρύθμιση προφόρτισης 7 θέσεων. Η αλλαγή στο νέο ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα του Ζ, που ζυγίζει 13,5 κιλά, είχε ως αποτέλεσμα την εξοικονόμηση πολύτιμου βάρους. Το ανεστραμμένο πιρούνι 41 χιλιοστών ρυθμίζεται ως προς την απόσβεση συμπίεσης, απόσβεση επαναφοράς και την προφόρτιση του ελατηρίου και το πίσω μονό αμορτισέρ ρυθμίζεται και αυτό ως προς την απόσβεση επαναφοράς και την προφόρτιση του ελατηρίου. Πλήρη ταύτιση στον τομέα της πέδησης, καθώς στον εμπρός τροχό, οι τετραπίστονες επιλογές έχουν τον πρώτο λόγο, με το GSX-S να έχει δίσκους διαμέτρου 310 χιλιοστών, ενώ το Ζ 300 χιλιοστών. Μάλιστα και στις δύο περιπτώσεις οι δίσκοι είναι τύπου μαργαρίτα. Για πίσω έχουν επιλεχθεί δαγκάνες μονού εμβόλου. Το δικάναλο ABS ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό και των δύο.
Στο δρόμο: Κυνηγός στροφών το GSX-S, Απόδοση και απόλαυση το Ζ
Η καλή απόσταση των χεριών από το τιμόνι μεταβλητής διαδρομής και η άνετη σέλα, σε τοποθετούν σε μια σπορ αλλά άνετη θέση οδήγησης. Το GSX-S 750 διαθέτει ιδανικό ζύγισμα και είναι αρκούντως ευέλικτο. Παραμένει ελαστικό από τις χαμηλές στροφές, με απλωμένη ροπή σε όλο το φάσμα και δύναμη στα ψηλά που δαγκώνει. Ο ήχος από το φιλτροκούτι είναι ξεσηκωτικός και είναι φορές που ανοίγεις το γκάζι μόνο για να απολαμβάνεις το βίαιο ρούφηγμα αέρα που καταλήγει στα αυτιά σου ως μελωδία. Εκεί που το GSX-S δίνει ρέστα είναι σε διαδρομές με στροφές. Τα απίστευτα περιθώρια πρόσφυσης, τα μεγάλα περιθώρια κλίσης και η αυτοπεποίθηση που μεταφέρει στον οδηγό, θα σε κάνουν να επιδοθείς στο κυνήγι στροφών. Στο Ζ, η πρώτη ευχάριστη έκπληξη, είναι η στενή όψη που αντικρίζεις όταν καθίσεις στη χαμηλή σέλα, που θυμίζει μοτοσυκλέτα μικρότερου κυβισμού. Η απόδοση του κινητήρα, θυμίζει ηλεκτρικό μοτέρ. Ανύπαρκτοι κραδασμοί, ροπή διαθέσιμη παντού και απίστευτη γραμμικότητα μέχρι την περιοχή του κόφτη. Μπορείς να κινείσαι με μεγάλη άνεση, χάρη στην ελαφριά αίσθηση, την ξεκούραστη θέση οδήγησης, τις αναρτήσεις που δεν θα κουράσουν τη μέση, αλλά και την απόδοση του κινητήρα. Όταν αποφασίσεις να κινηθείς γρήγορα σε δρόμο με στροφές, θα εκτιμήσεις τη sport πλευρά του Ζ. Το στοιχείο του είναι οι γρήγορες ανοιχτές καμπές, αφού η μοτοσυκλέτα δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα, όντας απόλυτα σταθερή και προβλέψιμη.
Συμπέρασμα
Οι δύο μοτοσυκλέτες έχουν παρόμοια τιμή και βρίσκονται κάτω από το ψυχολογικό όριο των 10.000 ευρώ. Η κατηγορία μπορεί να ονομαστεί naked, street, streetfigter, sport ή όπως θέλει ο καθένας ανάλογα τις ανάγκες του. Το σίγουρο είναι ότι η νέα Z 900 με την τιμή των 9.890 ευρώ, σίγουρα θα καλύψει όσους θέλουν να έχουν στην κατοχή τους μια μοτοσυκλέτα με ξεχωριστή εμφάνιση, που πετυχαίνει απόλυτα το σκοπό της. Το GSX-S 750 ανήκει σε εκείνη τη συνομοταξία των γυμνών μοτοσυκλετών, που ο καθένας από εμάς θα ήθελε να έχει στην κατοχή του, καθώς είναι ικανές να προσφέρουν υπέρμετρες δόσεις οδηγικής απόλαυσης στον αναβάτη. Με τιμή 9.350 ευρώ, το GSX-S 750 είναι από εκείνα τα παιχνίδια που προορίζονται για μεγάλα παιδία, ή για όσους μεγάλους θέλουν να ξανανιώσουν παιδί.Μια βόλτα μαζί του είναι σαν μια βόλτα στην παιδική χαρά, όπου φροντίζει να σου εξασφαλίζει συνεχόμενα χαμόγελα ζωγραφισμένα στο πρόσωπό σου.