Η Ducati επιστρέφει σε μονοκύλινδρο κινητήρα μετά από 30 χρόνια. Προέρχεται από τον δικύλιδρο Superquadro 1285 του Panigale 1299 και με τα 659cc θα φτάνει τους 77,5 ίππους (85 με εξάτμιση Termignoni). Η αναλογία διαμέτρου - συμπίεσης (1,85) παραπέμπει σε αγωνιστικούς κινητήρες.
H Ducati παρουσίασε τον νέο μονοκύλινδρο κινητήρα της, 30 χρόνια μετά τον Supermono 550. Ο νέος κινητήρας (Superquadro Mono) τραβάει την καταγωγή του από τον δικύλινδρο κινητήρα του Panigale 1299, τον Superquadro 1285, από τον οποίο "δανείζεται" το πιστόνι, το σχήμα του θαλάμου καύσης, τις 46,8mm βαλβίδες εισαγωγής από τιτάνιο, τις βαλβίδες εξαγωγής (38,2mm) και το δεσμοδρομικό σύστημα βαλβίδων, το οποίο ελέγχεται από ένα σύστημα γραναζιών/αλυσίδας.
Ο Superquadro Mono θα φτάνει τα 659cc, με τη διάμετρο να είναι 116mm και τη διαδρομή μόλις 62,4mm, δίνοντας μια αναλογία διαμέτρου - διαδρομής που παραπέμπει σε αγωνιστικούς κινητήρες και μια σχέση συμπίεσης 13,1:1. Θα φτάνει τους 77,5 ίππους στις 9.750 σ.α.λ. και τα 63 Nm ροπής στις 8.000 σ.α.λ. Η Ducati αναφέρει βέβαια ότι με την αγωνιστική εξάτμιση (Termignoni) η ιπποδύναμη ανεβαίνει σχεδόν δέκα άλογα, φτάνοντας τα 85.
Ο ασύμμετρος στροφαλοφόρος άξονας φέρει δύο αντικραδασμικούς άξονες στο πλάι, ο συμπλέκτης βρίσκεται σε μπάνιο λαδιού και το εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων μπορεί να εξοπλιστεί με Quickshifter Up/Down.
Ήδη έχουμε δει τις πρώτες κατασκοπικές φωτογραφίες του μοντέλου, που αποκάλυψε και την επιστροφή της Ducati σε έναν μονοκύλινδρο κινητήρα. Ο κινητήρας παρουσιάστηκε, όμως το μοντέλο που θα τον χρησιμοποιεί θα το δούμε επίσημα, όπως όλα δείχνουν στις 2 Νοεμβρίου, κατά το πέμπτο επεισόδιο του Ducati World Première 2024.