Πού διαφέρει το γέμισμα σε ένα βενζίνης με το γέμισμα ενός ηλεκτρικού;

Πού διαφέρει το γέμισμα σε ένα βενζίνης με το γέμισμα ενός ηλεκτρικού;

Έχουμε μάθει να υπολογίζουμε τα χιλιόμετρα που θα βγάλει ένα αυτοκίνητο με γεμάτο ντεπόζιτο.
Στα βενζίνης ξέρεις πως θα βγάλεις περισσότερα χιλιόμετρα στην Εθνική, λιγότερα στην πόλη.
Στα ηλεκτρικά όμως η κατανάλωση πάει αντίστροφα, δηλαδή είναι χαμηλή στην πόλη, υψηλή στην Εθνική.
Οι μπαταρίες στο πολύ κρύο ή την πολλή ζέστη χάνουν αρκετή αυτονομία.

Έχουμε μάθει να υπολογίζουμε τα χιλιόμετρα που θα βγάλει ένα αυτοκίνητο με γεμάτο ντεπόζιτο

H ηλεκτροκίνηση ήρθε σχετικά πρόσφατα στις ζωές μας, όμως συνεχώς εξελίσσεται, αποκτώντας καινούριους οπαδούς χρόνο με το χρόνο. Όμως έχει ακόμα και πολλούς αρνητές ή ακόμα και "πολέμιους" και όπως κάθε νέα τεχνολογία απαιτεί έναν χρόνο εξοικείωσης για να γίνει αποδεκτή. Ένα μεγάλο κομμάτι της κριτικής που ασκείται στα ηλεκτρικά δίκυκλα έχει να κάνει με την αυτονομία τους, το χρόνο φόρτισης κλπ. Η αλήθεια είναι ότι καθώς τόσα χρόνια έχουμε μάθει να μετράμε τα χιλιόμετρα που μας βγάζει ένα δίκυκλο με γεμάτο ντεπόζιτο, οι αλλαγές είναι αρκετές. Στα ηλεκτρικά ας πούμε υπάρχει πρακτική διαφορά ανάμεσα στην κατανάλωση σε διαφορετικές συνθήκες ενώ υπάρχει και διαφορά ανάμεσα στο που καταναλώνουν περισσότερο σε σχέση με τα "συμβατικά" μοτέρ.

Στα βενζίνης ξέρεις πως θα βγάλεις περισσότερα χιλιόμετρα στην Εθνική, λιγότερα στην πόλη

Πάντα όταν αναλύουμε τις καταναλώσεις των θερμικών μοτέρ μετράμε ουσιαστικά δύο φορές. Μια σε συνθήκες πόλης, με συνεχόμενο σταμάτα ξεκίνα, χαμηλές ταχύτητες και επιταχύνσεις και φρεναρίσματα. Η άλλη έχει να κάνει με την κατανάλωση σε συνθήκες ταξιδιού, δηλαδή με μια σταθερή, υψηλότερη ταχύτητα. Στους βενζινοκίνητους κινητήρες ο κανόνας είναι ότι θα καίνε περισσότερο στην πόλη, ενώ θα πετυχαίνουν μικρότερες καταναλώσεις στην εθνική, ή αλλιώς σε συνθήκες ταξιδιού, όπου η ταχύτητα παραμένει πιο σταθερή. Εξαίρεση αποτελούν κινητήρες που σε ταχύτητες εθνικής δουλεύουν κοντά στο άνω όριο των στροφών τους, καθώς εκεί θα παρουσιάζουν αθξημένη κατανάλωση, δουλεύοντας συνεχώς σε υψηλές στροφές. 

Στα ηλεκτρικά όμως η κατανάλωση πάει αντίστροφα, δηλαδή είναι χαμηλή στην πόλη, υψηλή στην Εθνική

Στα ηλεκτρικά ισχύει γενικά ο αντίθετος κανόνας. Μέσα στην πόλη πετυχαίνουν πολύ χαμηλές καταναλώσεις, καθώς εν στάση δεν καίνε τίποτα, ενώ η δυνατή ροπή τους τους επιτρέπει με ελάχιστη κατανάλωση να χειριστούν όλα τα σταμάτα ξεκίνα της κίνησης. ¶λλωστε τα περισσότερα από αυτά έχουν ανάκτηση μπαταρίας με το φρενάρισμα, οπότε μέσα στην πόλη είσαι αρκετά άνετος. Όλα αυτά τα πλεονεκτήματα όμως δεν ισχύουν σε καταστάσεις "ταξιδιού", οπότε με του που βγεις εθνική θα δεις την κατανάλωση μπαταρίας να ανεβαίνει. 

Οι μπαταρίες στο πολύ κρύο ή την πολλή ζέστη χάνουν αρκετή αυτονομία

Κάτι ακόμα που θα πρέπει να υπολογίζει ο κάτοχος ενός ηλεκτροκίνητου είναι η διαφορά απόδοσης των μπαταριών στις ακραίες θερμοκρασίες. Η απόδοση αλλάζει αν βρεθείς αντιμέτωπος με πολύ κρύο ή με πολύ ζέστη και θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη και αυτός ο παράγοντας. Ένα όμως είναι το σίγουρο. Προφανώς η νέα τεχνολογία θέλει κάποιες διαφορετικές συνήθειες σε σχέση με την παλιά, όμως επίσης προφανώς φέρνει και κάποια πλεονεκτήματα και αυτό είναι που έχει κάνει πολλούς συνανθρώπους μας να στραφούν σε αυτήν. Το θέμα είναι πόσο  γρήγορα και ωφέλιμα μπορεί κανείς να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. 

QJMOTOR
BEST MOTO