Δυστυχώς, όσο καλός και να είναι κάποιος στην οδήγηση μοτοσικλέτας, κάποια στιγμή θα χρειαστεί να την ακινητοποιήσει "βίαια" για να αποφύγει τα χειρότερα. Οι απρόσεχτοι είναι αρκετοί στους ελληνικούς δρόμους και έτσι το φρενάρισμα πανικού προβάλλει ορισμένες φορές ως η μοναδική λύση.
Δεν υπάρχει μοτοσικλετιστής που να κινείται συχνά στο δρόμο και να μην έχει χρειαστεί να φρενάρει πανικόβλητος την τελευταία στιγμή, είτε λόγω δικού του λάθους είτε λόγω λάθους κάποιου άλλου οδηγού, πεζού ή…αδέσποτου. Και, όπως λένε όλοι, το φρενάρισμα πανικού κρύβει πολλούς κινδύνους. Αυτό οφείλεται σε δύο παράγοντες. Ο πρώτος, φυσικά, εντοπίζεται στους δύο τροχούς της μοτοσικλέτας, οι οποίοι μπορούν να μπλοκάρουν σχετικά εύκολα και να στερήσουν από τον αναβάτη τον έλεγχο και την ισορροπία του. Ο δεύτερος έχει να κάνει με την έλλειψη ψυχραιμίας και αυτοσυγκέντρωσης του αναβάτη, ο οποίος βλέπει ξαφνικά ένα εμπόδιο μπροστά του και πρέπει να μειώσει ταχύτητα ή να ακινητοποιηθεί πριν πέσει πάνω του.
Το φρενάρισμα πανικού, λοιπόν, είναι ένα συχνό φαινόμενο που δεν μπορεί να αποφευχθεί. Το καλύτερο που έχει να κάνει κανείς, είναι να είναι προετοιμασμένος και κατάλληλα εξασκημένος. Προσπάθησε να κρατήσεις τον κορμό σου σε όρθια θέση και τα πόδια σφιχτά στο ντεπόζιτο της μοτοσικλέτας. Οι δυνάμεις που ασκούνται, ωθούν το σώμα προς τα εμπρός, αλλά θα πρέπει να αντισταθείς ώστε να μη μετατοπιστεί το βάρος προς τα εμπρός, γιατί το έντο καραδοκεί.