O Alex Lowes, αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας της Yamaha στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbike, μας περιγράφει κάποιες από τις διαφορές των δύο αγωνιστικών μοτοσυκλετών.
Δεν έχουν πολλοί αναβάτες τη δυνατότητα να οδηγήσουν μια μοτοσυκλέτα Superbike και μια MotoGP σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Ο Alex Lowes, έχοντας συμμετάσχει σε δύο αγώνες MotoGP την περσινή σεζόν, αναλύει τις διαφορές μεταξύ YZF-R1 και YZF-M1. Δεν είναι τόσο μεγάλες, όσο φαντάζεστε.
Σύμφωνα με τον ίδιο: «Για εμένα η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ R1 και M1 είναι ο τρόπος που οδηγείς τις μοτοσυκλέτες. Τα carbon φρένα που χρησιμοποιούνται στα GP αντιδρούν με διαφορετικό τρόπο, οπότε, το στυλ φρεναρίσματος είναι αρκετά διαφορετικό, αλλά, σε γενικές γραμμές δεν θα πιστέψετε πόσο κοντά είναι η R1 στην M1. Ένας από τους λόγους που μου αρέσει να οδηγώ την R1, είναι που γνωρίζω πόσο μοιάζει στην M1.»
Τα προηγμένα ηλεκτρονικά που χρησιμοποιούνται στα MotoGP, ίσως πιστεύετε ότι διαφοροποιούν σημαντικά τις δύο μοτοσυκλέτες, ο Βρετανός αναβάτης, όμως, εξηγεί: «Τα ηλεκτρονικά στη MotoGP είναι σχεδόν ίδια με της R1, δείτε για παράδειγμα τον τρόπο που δουλεύει το σύστημα που αποτρέπει τις σούζες. Αν προσπαθήσεις να κάνεις σούζα βγαίνοντας από τα πιτς, ο τρόπος με τον οποίο η R1 στέλνει τη δύναμη στον πίσω τροχό, είναι σχεδόν ίδιος με της Μ1.»
Οι ομάδες των Superike συνεργάζονται στενά με αυτές των MotoGP, σύμφωνα με τον Lowes: «Οι ομάδες των Superike και MotoGP συνεργάζονται από κοινού για να εξελίξουν τις μοτοσυκλέτες τους. Η συνεργασία αυτή βοηθάει το σπορ να εξελιχθεί και είναι εμφανής η πρόοδος που έχει γίνει στο παγκόσμιο Superike.»