Ο κινητήρας που τροφοδοτεί την Himalayan 450 είναι μια πλήρως νέα μονάδα, σχεδιασμένη από την αρχή για τις ανάγκες του μοντέλου, ενώ για τα στάνταρ του μακροβιότερου κατασκευαστή μοτοσυκλετών του κόσμου, αποτελεί επανάσταση και καινοτομία. Η Himalayan 450 είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα της Royal Enfield που επιλέγει τη λύση της υγρόψυξης, όπως και η πρώτη που εφοδιάζεται με ηλεκτρόγκαζο (Ride-by-Wire) και ως εκ τούτου έχει Riding Modes.
Η προηγούμενη Himalayan είχε τύχει μιας πολύ καλής υποδοχής από τους αναβάτες παγκοσμίως, με ένα όμως «πρόβλημα» που ανέφεραν όλοι. Αυτό ήταν η χαμηλή ιπποδύναμη και η χαμηλή αντίστοιχα ροπή. Η Royal Enfield αφουγκράστηκε τις ανάγκες των πελατών της και έτσι τα κυβικά ανεβήκαν στα 451,65cc, ενώ «άλμα» έκανε και η απόδοση, με τον νέο Sherpa κινητήρα (παίρνοντας το ταιριαστό όνομά του από την φυλή που κατοικεί στα Ιμαλάια και βιοπορίζεται σε μεγάλο βαθμό κάνοντας τους πλοηγούς για τους διάφορους αναρριχητές που προσπαθούν να κατακτήσουν την κορυφή του Έβερεστ) να φτάνει τους 40 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και τα 40 Nm ροπής στις 5.500 σ.α.λ. Όπως προαναφέρθηκε, είναι η πρώτη φορά που έχουμε υγρόψυξη σε μοτοσυκλέτα της Royal Enfield, ενώ για πρώτη φορά σε μονοκύλινδρο κινητήρα της ίδιας εταιρείας έχουμε εξατάχυτο κιβώτιο αντί πεντατάχυτου. Η λειτουργία του είναι πολύ καλή και οι αλλαγές γίνονται γρήγορα και ομαλά, χάρη και στην ύπαρξη ενός μονόδρομου συμπλέκτη υποβοήθησης. Το ηλεκτρόγκαζο έφερε δύο Riding Modes (τα οποία η Royal Enfield αναφέρει ως τέσσερα). To Εco και το Performance δεν φέρουν αλλαγές στην τελική ισχύ , αλλά στον τρόπο απόδοσής της, με το Eco να είναι αρκετά πιο ήπιο, από το ήδη ήπιο Performance. Και στα δύο Riding Modes μπορεί να απενεργοποιηθεί το ABS στον πίσω τροχό και για αυτό το λόγο η Royal Enfield κάνει λόγο για 4 προγράμματα οδήγησης. Η κατανάλωση κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα στην καθημερινότητα, μόλις στα 3,8 λίτρα ανά 100 χλμ, ενώ σε συνθήκες ταξιδιού θα την δεις να ανεβαίνει στα 4,9 λίτρα, καθώς ο μονοκύλινδρος κινητήρας αναγκάζεται να δουλέψει μόνιμα σε υψηλότερες στροφές. Από άποψη επιδόσεων, οι μετρήσεις μας έδειξαν ότι η νέα Himalayan χρειάζεται 2,08” για να φτάσει τα 50 χλμ./ώρα και 7,3” για να πιάσει τα 100.