Όταν οι εποχές και οι ανάγκες ήταν διαφορετικές, πριν 46 χρόνια, τα ηλεκτρικά scooters είχαν άλλη μορφή! Δείτε για παράδειγμα, το γερμανικό Solo Electra.
Το 1973, η πρώτη πετρελαϊκή κρίση έφερε τεράστια ταραχή στον κόσμο της αυτοκίνησης, αναγκάζοντας πολλούς κατασκευαστές οχημάτων να «ψαχτούν» στην ηλεκτροκίνηση. Τότε βέβαια, ο τομέας ήταν πολύ λιγότερο εξελιγμένος και οι λύσεις ήταν τελείως διαφορετικές, αλλά δεν παύουν να έχουν ενδιαφέρον σε κάθε περίπτωση. Όπως για παράδειγμα, αυτό το γερμανικό Scooter με όνομα Solo Electra.
Το Solo Electra παρουσιάστηκε το 1973, την χρονιά που χτύπαγε η μεγάλη κρίση. Κυκλοφόρησε στην Γερμανία και, εκείνη την εποχή, μπορούσες να το αγοράσεις με 1.100 Γερμανικά Μάρκα, μια τιμή αντίστοιχη περίπου στα 2.000 ευρώ σήμερα (λογικό ποσόν για αστικό ηλεκτροκίνητο, δηλαδή). Το Solo Electra μπορούσε να αγγίξει τα 39 χλμ/ώρα και ήταν ανταγωνιστικό για την εποχή του, μάλιστα σε βαθμό που του εξασφάλισε εμπορική επιτυχία!
Πράγματι, το Solo Electra πούλησε πολύ για την εποχή του, μια εποχή στην οποία μπορούσες να το παραγγείλεις με ταχυδρομικό κατάλογο! Φυσικά, ούτε λόγος για μπαταρίες λιθίου τη δεκαετία του 1970: Το Solo Electra είχε δύο μπαταρίες μολύβδου-οξέος (δηλαδή την συμβατική μπαταρία αυοκινήτου με υγρά, που όλοι ξέρουμε), που ζύγιζαν 30 κιλά, την στιγμή που το scooter το ίδιο ζύγιζε 67.
Το Solo Electra κράτησε στον χρόνο, καθώς ακόμα και σήμερα μπορεί κανείς να συναντήσει ένα στους δρόμους της Γερμανίας. Σήμερα, με τις προκλήσεις να είναι παρόμοιες αλλά την τεχνολογία να είναι πολύ υψηλότερη, βρισκόμαστε ίσως στην πιο κρίσιμη περίοδο, για την οριστική απόφαση μετάβασης ή μη, στην ηλεκτροκίνηση. Και φυσικά, ιδέες σαν το Solo Electra είναι πάμπολλες και ήδη διαθέσιμες.