Τα Α1 Adventure της ελληνικής αγοράς

Τα Α1 Adventure της ελληνικής αγοράς

- Αποδίδουν πάνω από 12 ίππους και οδηγούνται με δίπλωμα Α1
- Από τα 2.695 ευρώ μόλις ξεκινάνε οι τιμές τους
- Τρεις διαφορετικές επιλογές εμπρός τροχού με το πιο χωμάτινο να έχει 21άρη
- Ιδανικά commuter, που σε βάζουν ομαλά στον κόσμο του off-road

Αποδίδουν πάνω από 12 ίππους και οδηγούνται με δίπλωμα Α1

Η Adventure κατηγορία αποτελεί την μετεξέλιξη αυτής που τις προηγούμενες δεκαετίες αποκαλούνταν On-Off και απευθύνεται στους αναβάτες που αναζητούν μία ταξιδιωτική μοτοσυκλέτα με διττή χρήση. Εκτός δηλαδή από την οδήγηση στην άσφαλτο, να μπορεί να κινηθεί και σε χωμάτινα μονοπάτια. Η έκρηξη αυτής της κατηγορίας τα τελευταία χρόνια έχει οδηγήσει στην εξάπλωσή της σε όλες τις ομάδες κυβικών, από τα 125 μέχρι και τα 1.350. Στην Α1 κατηγορία, η ελληνική αγορά διαθέτει 3 επιλογές για τους νέους που θέλουν να ανακαλύψουν νέα μέρη αλλά και να κινηθούν οικονομικά. Το πιο δυνατό από τα τρία είναι το Malaguti Dune X Black Edition 125, που εξοπλίζεται με έναν μονοκύλινδρο κινητήρα 124cc με υδρόψυξη (το μοναδικό), μέγιστης απόδοσης 13,6 ίππων πλησιάζοντας στα όρια των 15 που επιτρέπει η Α1 κατηγορία. Ακολουθεί το αερόψυκτο Motron X-Nord 125 με απόδοση 12,5 ίππων και τέλος το Daytona Explorer 125 έχει μέγιστη ισχύ 12,2 ίππων από τον αεροελαιόψυκτο κινητήρα του.  
 

Από τα 2.695 ευρώ μόλις ξεκινάνε οι τιμές τους

Μάρκα Τιμή Τροχό εμπρος Τύπος Ψύξης Ισχύς Hp Ροπή Nm Ρεζερβουάρ (λτ.) Βάρος (πλήρες)
DAYTONA EXPLORER 125 2.695 19 Α-Ε/Ψ 12,2 9,5 15 149
MOTRON X-NORD 125 3.099 17 Α/Ψ 12,5 9,6 14 175
MALAGUTI DUNE 125 X BE 3.295 21 Υ/Ψ 13,6 10,5 11,2 136
Τα 3 μοντέλα κατατάσσονται στην λίστα μας από το πιο προσιτό στο πιο ακριβό. Η πρωτιά εδώ ανήκει στο Explorer 125 της Daytona που κοστίζει μόλις 2.695 ευρώ, όσο δηλαδή ένα scooter της ίδιας κατηγορίας. Ακολουθεί το Motron στα 3.099 ευρώ και τέλος το Malaguti Dune 125 κοστίζει 3.295 ευρώ. Με αυτά τα χρήματα λοιπόν, παίρνεις πολλή μοτοσυκλέτα, με όγκο που παραπέμπει σε μεγαλύτερα κυβικά, αλλά και αυξημένες δυνατότητες. Τα κόστη συντήρησης είναι επίσης πολύ χαμηλά, αφού οι κινητήρες τους είναι απλοί στην κατασκευή και δεν απαιτούν πολλά ανταλλακτικά στο service. Τα τρία μοντέλα αποκτούν υδραυλικά δισκόφρενα εμπρός και πίσω με το Malaguti να έχει τον μεγαλύτερο σε διάμετρο εμπρός στα 300 χλστ, με διέμβολη δαγκάνα και μονάδα ABS. Τα Daytona και Motron εξοπλίζονται με σύστημα συνδυασμένης πέδησης, ενώ κατακτούν την δεύτερη και τρίτη θέση στην "κούρσα" του βάρους με το Motron να ζυγίζει 175 κιλά γεμάτο και το Daytona 149. Το πιο ελαφρύ είναι το Malaguti Dune 125 με το βάρος του πλήρες υγρών να είναι στα 136 κιλά μόλις. Το χαμηλό βάρος είναι πολύ σημαντικό για έναν νέο αναβάτη που χρειάζεται ακόμα εξοικείωση με την χρήση του συμπλέκτη, ενώ μία μοτοσυκλέτα που θα οδηγηθεί και εκτός δρόμου το πιο πιθανό είναι ότι κάποια στιγμή θα πέσει. Όταν λοιπόν συμβεί αυτό, θα μπορέσεις να την σηκώσεις πολύ πιο εύκολα από το έδαφος ακόμα και εάν δεν υπάρχει κάποιος κοντά να σε βοηθήσει.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Τρεις διαφορετικές επιλογές εμπρός τροχού με το πιο χωμάτινο να έχει 21άρη

Τα τρία μοντέλα αποκτούν διαφορετική διάταξη όσον αφορά τους τροχούς και άρα στήσιμο. Το Motron εξοπλίζεται με χυτούς αλουμινένιους τροχούς 17 ιντσών εμπρός και πίσω και ελαστικά διαστάσεων 100/80 και 120/80 αντίστοιχα τα οποία είναι καθαρά ασφάλτινα χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι θα είναι εμπόδιο σε μία ήπια χωμάτινη διέλευση. Το Daytona έχει ακτινωτούς και όχι αλουμινένιους τροχούς με τον εμπρός να μεγαλώνει φτάνοντας τις 19 ίντσες σε διάμετρο, αποκτώντας αυξημένες δυνατότητες στην εκτός δρόμου οδήγηση, χωρίς όμως να χάνει την σβελατάδα του στις αλλαγές κατεύθυνσης. Οι διαστάσεις των ελαστικών μικτής χρήσης είναι 90/90-19 εμπρός και 110/90-17 πίσω. Τέλος το Malaguti έχει τον πιο καθαρά χωμάτινο προσανατολισμό χάρη στον 21 ιντσών τροχό που διαθέτει εμπρός, που περνάει με μεγαλύτερη ευκολία τα εμπόδια που θα βρεις στο διάβα σου, ενώ σε αυτό βοηθά και το χαμηλό του βάρος. Τα Daytona και Motron εξοπλίζονται με ανεστραμμένο πιρούνι εμπρός (χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως το συμβατικό πιρούνι του Malaguti δεν λειτουργεί εξίσου αποτελεσματικά) και έχει αρκετά μεγάλη διαδρομή στο Daytona, στα 150 χλστ.
 

Ιδανικά commuter, που σε βάζουν ομαλά στον κόσμο του off-road

Τα 3 μοντέλα ανήκουν στην Α1 κατηγορία και μπορούν να οδηγηθούν και από κατόχους διπλώματος αυτοκινήτου εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις. Είναι ιδανικά για καθημερινές μετακινήσεις, αφού οι μικροί κινητήρες τους καίνε κοντά στα 3λ/100χλμ. Αυτή είναι και η χρήση για την οποία προορίζονται άλλωστε, ενώ χάρη στο στήσιμό τους με την όρθια θέση οδήγησης που φέρνει τα γόνατα και τα χέρια του αναβάτη σε φυσικές γωνίες μπορούν να σε συνοδεύσουν και σε αποδράσεις εκτός πόλης ή και μικρά ταξίδια, Ομολογουμένως εάν τα φορτώσεις και έχεις μαζί σου συνεπιβάτη θα ζοριστούν λίγο παραπάνω, εάν όμως ταξιδεύεις μόνος σου θα απολαύσεις τις ομορφιές που έχουν να σου προσφέρουν οι επαρχιακοί δρόμοι, ενώ θα μπορείς να δοκιμάσεις τις ικανότητές σου και στο χώμα. Τα Motron και Malaguti έχουν εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, στοιχείο που πιθανά να διευκολύνει την οδήγηση σε υψηλότερες ταχύτητες σε σχέση με το Daytona που διαθέτει κιβώτιο 5 ταχυτήτων, ενώ μπορούν όλα να φτάσουν τα 100χλμ/ω. Ποιο θα επιλέξει όμως ένας νέος αναβάτης; Αυτό εξαρτάται από τις ανάγκες του. Εάν για παράδειγμα επιθυμεί να εξερευνήσει πιο ενδελεχώς τον κόσμο της εκτός δρόμου οδήγησης το Dune θα του ταιριάξει καλύτερα, ενώ το Daytona είναι αυτό που συνδυάζει καλύτερα χαρακτηριστικά εντός και εκτός δρόμου οδήγησης. Τέλος το Motron είναι μία μοτοσυκλέτα πιο προσανατολισμένη στην ασφάλτινη οδήγηση προσφέροντας αυξημένη ποιότητα κύλισης, που όμως δεν θα σε εμποδίσει από το να κινηθείς σε έναν δασικό δρόμο.
 

Moto Traffic ΑΡΝΑΟΥΤΟΓΛΟΥ - ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Εξουσιοδοτημένο Service SYM-DAYTONA