Πώς χρησιμοποιούνται τα κουμπιά του MotoGP.

Τα μαγικά κουμπιά των MotoGP

Οι οδηγοί του MotoGP -εκτός από το να έχουν στο νου τους την οδήγηση- πρέπει να υπολογίζουν και τις ρυθμίσεις κατά τη διάρκεια του αγώνα, που πραγματοποιούνται μέσω των κουμπιών που βρίσκονται στο αριστερό grip.

Ολοένα και περισσότερο, εξελίσσονται οι μοτοσυκλέτες MotoGP, συγκεντρώνοντας κατά τη διάρκεια των εποχών ένα σωρό κουμπιά, που κατά κάποιον τρόπο μοιάζουν με joypad κονσόλας παιχνιδιών. Όπως θα δείτε στο βίντεο που ακολουθεί, υπάρχει μια «στρατηγική» για τη χρήση των μαγικών κουμπιών. Ο Redding μας παρουσιάζει, εν συντομία, ποια είναι η διαδικασία και η χρησιμότητα αυτών στη δική του Ducati Desmosedici
 
Το κόκκινο κουμπί, για παράδειγμα, επιτρέπει στον αναβάτη να αλλάξει χαρτογράφηση και με αυτό τον τρόπο να αλλάξει και η απόδοση της μοτοσυκλέτας. Ωστόσο, το μπλε κουμπί, είναι απαραίτητο για την ιδανική εκκίνηση, αφού ο αναβάτης έχει τη δυνατότητα να ξεκινήσει με το γκάζι τέρμα ανοιχτό. Το κίτρινο κουμπί καθορίζει την κατανάλωση καυσίμου, επιλέγοντας ανάμεσα σε 3 προκαθορισμένες ρυθμίσεις A, B και C. Το γκρι είναι ο περιοριστής ταχύτητας, που χρησιμοποείται, όταν κινείται η μοτοσυκλέτα στο χώρο των pits.

Συνεχίζοντας, το πράσινο κουμπί χρησιμοποιείται για να ρυθμίσει την απόδοση του φρένου του κινητήρα και προσαρμόζεται στις απαιτήσεις του αναβάτη κατά τη διάρκεια του αγώνα. Σύμφωνα με τον Redding, η χρήση του χειριστηρίου ποικίλλει ανάλογα με τον τύπο της πίστας ή τη στρατηγική που πρόκειται να ακολουθηθεί. Η χρήση των κουμπιών μοιάζει να είναι αρκετά περίπλοκη, αλλά δίνει στον αναβάτη αμέτρητες ευκολίες.
 
 
 

  • Νίκος

    Ο ανταγωνισμός χάνει το νόημά του, οι ικανότητες του αναβάτη που θα τον κάνουν ξεχωρίσει μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα και μόνο ομάδες με πολλά λεφτά μπορούν να πάρουν μέρος. Η καθαρή οδήγηση δεν υπάρχει απλά.

      1