Τέλος εποχής για το Suzuki GSX-R

Τέλος εποχής για το Suzuki GSX-R

- Αλλαγή πολιτικής για τη Suzuki, αναθεωρώντας τα σπορ μοντέλα.
- 38 χρόνια ιστορίας.
- Το Euro 5 το «σκότωσε» στην Ευρώπη.
- Θα μπορούσαν τα πράγματα να ήταν διαφορετικά;

SUZUKI: Απέκτησε το ισχυρό GSX-S1000GX

Αλλαγή πολιτικής για τη Suzuki, αναθεωρώντας τα σπορ μοντέλα

Μια από τις πιο εμβληματικές μοτοσυκλέτες των τελευταίων δεκαετιών περνάει στην ιστορία μιας και η Suzuki αποφάσισε την διακοπή της παραγωγής της.
Η Suzuki μετά την τεράστια επιτυχία του GSX-R σε Ευρώπη και Ιαπωνία και μετά από 38 χρόνια σταματάει την παραγωγή του λόγω των νέων κανονισμών εκπομπών ρύπων (Euro 5) και την προσαρμογή της σε μια πιο περιβαλλοντικά φιλική πολιτική. Σημαντικό λόγω έπαιξε και η απόσυρση της Suzuki από τους αγώνες με αποτέλεσμα το τέλος της παραγωγής του στην γενέτειρα του την Ιαπωνία.

38 χρόνια ιστορίας

Όλα ξεκίνησαν το μακρινό 1985 με την Suzuki να κατασκευάζει μια άρτια μοτοσυκλέτα η οποία ενθουσίασε το εμπορικό κοινό και τους αγωνιζόμενους αναβάτες. Για τα επόμενα χρόνια το GSX-R θα ανανεωθεί μηχανικά αρκετές φορές σύμφωνα πάντα με τα πρότυπα της εκάστοτε εποχής κρατώντας ψηλά τον πήχη του ανταγωνισμού. Η τελευταία ανανέωση της μοτοσυκλέτας έγινε το 2017 με την Suzuki πλέον να κλείνει τον κύκλο παραγωγής της αγαπημένης μοτοσυκλέτας πολλών αναβατών.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Το Euro 5 το «σκότωσε» στην Ευρώπη

Τα νέα πρότυπα και κανονισμοί εκπομπών ρύπων σίγουρα φέρουν αρκετά μεγάλο μερίδιο ευθύνης για αυτήν την απόφαση της Suzuki με αποτέλεσμα να μην αναβαθμιστεί το GSX-R από Euro 4 σε Euro 5 αποκλείοντας το από την αγορά της Ευρώπης, περνώντας έτσι στην ίδια μοίρα που είχαν περάσει νωρίτερα και τα μικρότερα σπορ μοντέλα της Suzuki, αλλά και των Ιαπώνων κατασκευαστών γενικότερα (πριν τις τελευταίες ανανεώσεις). 

Θα μπορούσαν τα πράγματα να ήταν διαφορετικά;

Η Suzuki γνώριζε από το 2020 τις επικείμενες αλλαγές στους κανονισμούς εκπομπής ρύπων. Παρά τη θεωρητική δυνατότητα για μελλοντικές βελτιώσεις στο GSX-R , η εταιρεία φαίνεται να είχε άλλα σχέδια για το μοντέλο. Το GSX-R είναι το μοναδικό ιαπωνικό σπορ μοντέλο που διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, επιτρέποντας ισχυρή ροπή στις μεσαίες ταχύτητες. Η απόφαση της όμως για αναπροσανατολισμό των προτύπων στη λειτουργία και κατ επέκταση εκπομπή ρύπων, επηρεάζει αρνητικά την γενική πορεία των τετρακύλινδρων σπορ μοτοσυκλετών.
Παρά την απογοήτευση που προξένησε η Suzuki στους λάτρεις του GSX-R, κάθε τέλος ίσως είναι για καλό και σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την γενικότερη κατηγορία των τετρακύλινδρων μοτοσυκλετών.